کد خبر : 1551360 | 13 شهریور 1397 ساعت 13:22 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

با یک فانتزیست و یک بازیکن قلدر؛

قلعه‌نویی بدون شماره 10 مشکل سپاهان را حل کرد

امیرقلعه نویی در فصل هجدهم برتر موفق شده با تغییر سیستم، مشکل سپاهانی ها پس از خداحافظی محرم نویدکیا را رفع کند.

قلعه‌نویی بدون شماره 10 مشکل سپاهان را حل کرد 

به گزارش "ورزش سه"، هفته هشتم رقابت های لیگ شانزدهم بود که محرم نویدکیا علیرغم مخالفت احسان حاح صفی از دنیای حرفه ای فوتبال خداحافظی کرد، چون فکر می کرد که نمی تواند با توجه به مصدومیت کهنه ای که دارد، به تیم محبوب خود کمک کند.


در آن مقطع عبدالله ویسی هدایت تیم سپاهان را برعهده داشت و مشکل عدم وجود یک هافبک بازیساز همراه این تیم بود تا اینکه سرور جپاروف برای نیم فصل به این تیم پیوست و به خصوص در زمان حضور کرانچار به خوبی توانست نقش خود را به عنوان یک هافبک بازیساز در تیم ایفا کند.


در پایان فصل اما جپاروف با سماجت منصوریان از سپاهان جدا شد و علیرغم اصرار کرانچار برای حفظ او به استقلال بازگشت.


لیگ هفدهم با عدم حضور یک پلی میکر (بازیساز) برای سپاهان خاتمه یافت و در فصل جاری بسیاری انتظار داشتند که حل این مشکل در اولویت های فنی قلعه نویی قرار داشته باشد و به همین دلیل هم بود که قلعه نویی برای به خدمت گرفتن ولادیمیر کومان و بختیار رحمانی اقدام کرد.


با این حال در این بین قلعه نویی روش دیگری را برای حل این مشکل برای سپاهان در نظر گرفت؛ تفکری که تا بدین جای فصل به خوبی توانسته انتظارات قلعه نویی و هواداران سپاهان را برآورده کند.

 

1333715


در واقع سرمربی سپاهان در سیستم خود به بازیکن شماره 10 اعتقادی ندارد و این وظیفه میان بازیکنان خط میانی تیم تقسیم شده است.


در خط میانی سپاهان که معمولا 5 بازیکن حضور دارند، مهدی کیانی به عنوان مهره کلیدی و برقرار کننده ارتباط خط دفاعی و خط میانی به شمار می رود و یک خط جلوتر از این بازیکن نیز دو وینگر چپ و راست یعنی محمدی و انصاری حضور دارند که در میانه میدان توسط محمد کریمی  سجاد شهباززاده حمایت می شوند. 


کریمی و شهباززاده که خصوصیات متفاوتی دارند، در واقع همان شماره 10 تیم به شمار می روند. کریمی بازیکنی فانتزی تر نسبت به شهباززاده به شمار می رود و سجاد هم برتری فیزیکی در میانه میدان ایجاد می کند تا با حضور حداکثری و اضافه شدن وینگرها و کیانی، جنگ های میانه میدان به سود سپاهانی ها خاتمه یابد. این دو بازیکن حالا دو مهره تاثیرگذار سپاهان هستند و برای توصیف هماهنگی آنها همین موضوع کافی است که بدانید دو گل شهباززاده در لیگ برتر روی پاس های محمد کریمی به دست آمده است.


در پایان هفته ششم سپاهان با 10 امتیاز رتبه دوم جدول را در اختیار دارد و با 12 مرتبه گلزنی بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است. امیرقلعه نویی که از روز گذشته تمرینات طلایی پوشان را پس از سه روز تعطیلات از سر گرفته است، این روزها بی شک در حال رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تیم خود است تا با آمادگی بیشتری ادامه مسابقات را از سر گیرد و با قدرت جام حذفی را آغاز کند.

دیدگاه‌ها