کد خبر : 1551827 | 15 شهریور 1397 ساعت 14:19 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره ای که ورق را برگرداند؛

منشا در جمع تاریخ‌سازان یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

گادوین منشا فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درخشش فوق العاده ای در مقابل الاهلی داشت و در دو بازی 3 گل برای پرسپولیس زد.

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مطلبی عملکرد بازیکنانی را معرفی کرده که در اولین بازی هایشان در لیگ قهرمانان آسیا موفق به خلق صحنه های ویژه شده اند. در همین دور رفت مرحله یک چهارم نیز گابی، جونگ وو یونگ، سرجینهو و... برای نخستین بار در لیگ قهرمانان بازی می کردند و عملکرد خوبی هم داشتند.

 

محمد کالن؛ الاتحاد - شاندونگ لوننگ (2005)

 

با این که به صورت قرضی راهی الاتحاد شده بود، اما چنان عملکردی از خود نشان داد که نامش را بر سر زبان ها انداخت. مهاجم سیرالئونی تیم عربستانی عنوان آقای گلی را با 6 گل به دست آورد و الاتحاد را در قهرمانی آسیا یاری رساند. البته او در اولین بازی اش مقابل شاندونگ نتوانست گلزنی کند و بازی هم با تساوی 1-1 به پایان رسید اما در بازی برگشت و در روزی که الاتحاد با نتیجه 7-2 شاندونگ را شکست داد، یک گل زد و در نیمه نهایی و فینال هم 5 گل به ثمر رساند.

 

1334188

 

الکسن؛ گوانژو اورگراند - لخویا (2013)

 

این هافبک هجومی برزیلی در سال 2013 عملکرد بسیار خوبی در تیم گوانژ اورگراند داشت. او که 2 قهرمانی سوپرلیگ چین را با گوانژو کسب کرد، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2013 توانست 3 گل به لخویا بزند و همراه با تیم چینی راهی نیمه نهایی و سپس فینال شود. اولین بازی الکسن برابر لخویا بود که بسیار درخشان به پایان رسید و در نهایت هم به قهرمانی آسیا ختم شد.

 

1334189

 

پائولینهو؛ کاشیما ریسول - گوانژو اورگراند (2015)

 

بازهم یک برزیلی و بازهم تیم گوانژو اورگراند. پس از ترک تاتنهام و پیوستن به تیم چینی با قرارداد نجومی، انتقادهای زیادی به پائولینهو مطرح می شد اما او خیلی زود پاسخ منتقدان را داد. در دیدار مقابل کاشیما ریسول ژاپن از فاصله 40 یاردی شوتی استثنایی زد و تبدیل به گل شد تا این چنین ورودش به آسیا را اعلام کند.

 

گادوین منشا؛ پرسپولیس - الاهلی (2017)

 

پس از یک فصل درخشان با پیکان، به غول تهرانی یعنی پرسپولیس پیوست و اولین بازی آسیایی اش را در یک چهارم نهایی تجربه کرد. او نیمکت نشین بود اما منشا برای نمایش توانایی هایش تنها 20 دقیقه فرصت داشت و توانست در همان زمان زهر خودش را بریزد. او گل تساوی بخش را وارد دروازه الاهلی کرد تا پرسپولیس در بازی خانگی بازنده نباشد. ستاره اهل لاگوس (شهری در نیجریه) در بازی برگشت هم با یک پنالتی حکم صعود پرسپولیس را امضا کرد تا خودش و تیم پرسپولیس برای اولین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. منشا در نیمه نهایی هم 2 گل زد.

 

1334190

دیدگاه‌ها