کد خبر : 1551942 | 16 شهریور 1397 ساعت 10:06 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

رویای فوتبال کرواسی همچنان ادامه دارد

صعود 16پله‌ای کرواسی در رده‌بندی فیفا

کرواسی در آخرین رده‌بندی جهانی فیفا با شانزده پله صعود در رتبه‌ی چهارم قرار گرفت و زلاتکو دالیچ سرمربی کروات‌ها گفت ما بعد از جام جهانی هنوز در رویا زندگی می‌کنیم.

صعود 16پله‌ای کرواسی در رده‌بندی فیفا

به گزارش "ورزش سه"، زلاتکا دالیچ با اشاره به رویدادهای جام جهانی روسیه و ماجراهای بعد از آن، از این دوره به عنوان بهترین دوره‌ی زندگی ورزشی خود یاد کرد. اظهارنظری که کل مردم کرواسی با آن همذات‌پنداری خواهند کرد. کرواسی یکی از موفق‌ترین تیم‌های جام جهانی 2018 بود، برای اولین بار در تاریخ خود به فینال جام جهانی رسید و تیم‌هایی مثل آرژانتین، انگلیس و روسیه‌ی میزبان را شکست داد. با اینکه کرواتها در نهایت از فتح جام بازماندند ولی کاپیتان‌شان لوکا مودریچ توپ طلای رقابتها را بدست آورد و در بازگشت به زاگرب به همراه هم‌تیمی‌هایش با نیم میلیون نفر استقبال‌کننده روبرو شد. 


دالیچ گفت:" اگر به فیلم استقبال از ما در زاگرب نگاه کنید فکر می‌کنید ما قهرمان جام جهانی شده‌ایم. رسیدن ما از فرودگاه به میدان مرکزی شهر شش ساعت طول کشید. مردم ساعتها زیر آفتاب منتظر مانده بودند تا حتی شده برای چند لحظه‌ی کوتاه اتوبوس حامل بازیکنان ملی‌پوش‌شان را ببینند". 


کرواسی همچنان به درو کردن مواهب ناشی از موفقیت خود در جام جهانی ادامه می‌دهد. مودریچ و دالیچ از جمله فینالیست‌های جوایز بهترین‌های فیفا هستند و تیم ملی کرواسی با صعودی 16 پله‌ای در آخرین رده‌بندی جهانی فیفا/کوکاکولا در رتبه‌ی چهارم جدول قرار گرفته. 


کرواسی بعد از کسب چنین موفقیت‌های بزرگی حالا با سوالی مهم روبرو است: از این پس چه باید کرد؟ بزرگان و ستاره‌های کهنه‌کار کرواسی با وسوسه‌ی  خداحافظی در اوج روبرو هستند. ماریو مانژوکیچ مهاجم اصلی محبوب کروات‌ها و دانیل سوباشیچ قهرمان پنالتی‌گیر این تیم و همچنین ودران کورلوکای مدافع، تا کنون از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند.  


در ضمن گفته می‌شود مودریچ 33ساله هم ممکن است از تیم ملی خداحافظی کند. حتی دالیچ هم ممکن است نیمکت تیم ملی را به مربی کروات دیگری بسپارد. دالیچ در مصاحبه با وبسایت فیفا گفت:" من تصمیم داشتم بعد از تور آمریکا یعنی قبل از جام جهانی 2018 از تیم ملی خداحافظی کنم. ولی وقتی از روسیه برگشتیم و واکنش مردم را دیدم به این نتیجه رسیدم که استعفای من خیانت به این مردم خواهد بود و برای همین ماندم. دلیل دیگرم بازیکنانم بود. ما برای موفقیت در روسیه مدتهای طولانی با هم کار کرده بودیم و با هم مثل یک خانواده هستیم. من می‌دانم که این بازیکنان می‌توانند به مراتب موفق‌تر از این باشند". 


درحالیکه فارغ از شایعات، مودریچ، راکیتیچ، پریشیچ و همبازی‌هایشان تا جام ملتهای اروپای 2020 به حضور در تیم ملی کرواسی ادامه خواهند داد در فوتبال کرواسی نسل جدیدی در حال سر برآوردن است. نسلی که در پیشانی‌اش ستاره‌های موفقی مثل آنته ربیچ و ماتئو کوواچیچ می‌درخشند. از این گذشته پر کردن جای خالی مانژوکیچ در نوک حمله‌ی  کرواسی به عهده‌ی آندری کراماریچ خواهد بود. 


این نشان می‌دهد که کرواسی در چند سال آینده با ترکیب ایده‌آلی از جوانی و تجربه همچنان یکی از قدرترین تیمهای ملی دنیا خواهد بود. دالیچ پیش‌بینی می‌کند که تیمش در رقابتهای یورو2020 یک داستان موفقیت‌آمیز بزرگ دیگر رقم خواهد زد. با وجود موفقیت افسانه‌ای کرواتها در روسیه آیا کسی جرأت این را دارد که خلاف احتمال موفقیت آنها در جام ملتهای اروپای پیش رو شرط‌بندی کند؟

دیدگاه‌ها