کد خبر : 1552537 | 18 شهریور 1397 ساعت 16:34 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

خداداد عزیزی هم قطع امید کرد؛

سیاه جامگان در آستانه انحلال قطعی !

مشکلات مالی، تیم فوتبال سیاه جامگان را که با نام قدیمی ابومسلم در مشهد به یادآورده می شود تا آستانه انحلال و نابودی پیش برده است.

سیاه جامگان در آستانه انحلال قطعی !

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته سیاه جامگان و نفت تهران دو تیم سقوط کرده به دسته اول فوتبال کشور از لیگ برتر بودند؛ دو تیمی که از آغاز رقابت های لیگ در دوره هفدهم با مشکلات مالی عجیب و غریبی دست و پنجه نرم کردند و در نهایت نیز مدیران این دو باشگاه موفق به حفظ تیم‌های خود نشدند.


در پنجره تابستانی و در شرایطی که بسیاری از تیم های حاضر در فوتبال کشور برای حضور در رقابت های لیگ یک آماده می شدند، هیچ خبری از آماده سازی این دو تیم نبود و عدم حضور نفت تهران در دو مسابقه متوالی سبب شد تا مدیران فدراسیون رای به سقوط این تیم به دو دسته پایین تر و حذف آنها از جدول مسابقات بدهند.


تیم دیگر سیاه جامگان بود که در روزهای آخر و با تلاش هایی که صورت گرفت توانست خود را به مسابقات فصل جاری لیگ یک برساند. دیدار ابتدایی آنها برابر نفت تهران بود که با عدم حضور این تیم، امیدها برای بازگشت نماینده مشهد که با 6 امتیاز منفی باید فصل را دنبال کند، افزایش یافت و پیروزی برابر خونه به خونه در هفته دوم شرایط را برای این تیم و مدیرانش امیدوارکننده تر پیش برد، اما در هفته سوم آنها هزینه پرداخت بلیت برای سفر به خرمشهر را نداشتند و سه هیچ بازنده شدند و در هفته چهارم هم در مقابل قشقایی باختند تا عملا ادامه کار با توجه به مشکلات مالی و بدهی هایی که دارند، غیرممکن شود.

 

خداداد عزیزی که پس از کناره گیری از سپیدرود مسئولیت کمیته انتقالی باشگاه سیاه جامگان را برعهده گرفته، طی روزهای گذشته از انحلال تیم در صورت عدم همکاری اسپانسرها گفته بود و به نظر می رسد حالا این باشگاه با توجه به پیشقدم نشدن اسپانسرها در آستانه انحلال قرار گرفته است.

 

خداداد عزیزی در همین رابطه در گفتگو با "ورزش سه" می گوید: « بدهی های سیاه جامگان اینقدر زیاد است که ما هر چه فکر می کنیم نمی توانیم به نتیجه برسیم. با احتساب بدهی های خارجی باشگاه که 3 میلیارد تومان است و بدهی های داخلی که نزدیک به 2 میلیارد است، نزدیک به 5 میلیارد بدهی داریم و هر طور حساب می کنیم، می بینیم که نمی توانیم ادامه دهیم. من اسپانسر پیدا کرده ام که می تواند یک میلیارد و پانصد هزار از بدهی های ما را بدهد؛ اما این فقط یک قلم از بدهی های ما را تسویه می کند. الان اکبر میثاقیان و حسین کریمی که روی هم 560 میلیون طلبکار هستند، خط قرمز ما هستند و باید بدهی آنها پرداخت شود. حالا این وسط قرارداد بازیکنان هم هست و هزینه جاری هم هست و هر طوری حساب می کنیم، می بینیم که نمی شود ادامه داد.»


مسئول کمیته انتقالی باشگاه سیاه جامگان در مورد اینکه باشگاه سیاه جامگان چه میزان از حضور خانزاده در جام جهانی درآمد داشته و آیا این درآمد می تواند به حل مشکلات مالی باشگاه کمک کند یا خیر، توضیح داد: « فکر می کنم 100 یا 170 هزار دلار از این محل درآمد داشته باشیم؛ البته خود خانزاده از سیاه جامگان طلب دارد و تازه معلوم نیست که فدراسیون این پول را به چه کسی بدهد، چون می دانم که 15،20 نفر درخواست داده اند.»


عزیزی ادامه داد: « یک کمیته انتقالی تشکیل شده که من، آقای هاشم حسینی و آرمین رهبر بودیم، البته دو نفر دیگر هم بودند که وقتی دیدند که چه خبر است، پای کار نیامدند. من هم چیزی امضا نکردم ولی گفتم چون تیم شهرم است و همان ابومسلم سابق است، تا آخر پای کار می مانم. آقای آرمین سرپرست تیم چند روز قبل از بازی قشقایی استعفا داد و آقای حسینی هم شب گذشته وقتی دید اسپانسری وجود ندارد، گفت وقتی شما نیستید من هم نیستم. من هم همینجا از طریق سایت شما اعلام می کنم که تقریبا غیرممکن است ادامه دادن این راه. هر هفته که ما می خواهیم بازی کنیم، آقای محمودزاده زنگ می زنند و می گویند چه زمانی بدهی هایتان را می دهید؟ به هر حال که باید بدهیم؛ ما یک هفته زمان بخریم، دو هفته زمان بگیریم یا سه هفته؛ اما در نهایت چه؟ حتی اگر تخفیف هم به ما بدهند که باید بدهی ها را بدهیم. به همین دلیل هر طوری که فکر می کنم نمی توانیم ادامه دهیم؛ تازه اگر هم این بدهی ها داده شود، ما باید پول قرارداد بازیکنان و هزینه های جاری را بدهیم. خیلی سخت و غیرممکن شده کار و من هم تا اینجای کار به خاطر هواداران آمدم ولی واقعا نمی شود.»


عزیزی در مورد اینکه 3 میلیارد نسبت به پول هایی که در فوتبال کشور هزینه می شود، مبلغ زیادی نیست، توضیح می داد: شما خودتان می دانید در فوتبال چه خبر است؛ اسپانسر نمی آید مگر با رابطه. دوم اینکه شهر ما کسی توجه نمی کند؛ شاید اگر در اصفهان و خوزستان این اتفاق رخ می داد، استاندار می آمد پای کار ولی شهر ما که دومین شهر ایران است و پایتخت فرهنگی کشور است، کسی توجه نمی کند. این تیم (ابومسلم) پیش تر بزرگترین تیم شرق کشور بود و هنوز هم هواداران ابومسلم هستند که از این تیم حمایت می کنند. 

 

سیاه جامگان در تاریخ 14 اردیبهشت 1394 موفق شد به همراه مهاجری جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند و طی دو فصل پانزدهم و شانزدهم در روز آخر و با پیروزی برابر ملوان بندرانزلی و پرسپولیس در دو دیدار به یادماندنی موفق شد به لیگ هفدهم هم برسد، اما در طول لیگ هفدهم چندین مربی برای هدایت این تیم انتخاب شدند که هیچ یک موفق به حفظ تیم نشدند تا در نهایت با فاصله نسبت به سایر تیم ها و چند هفته زودتر از پایان رقابت ها به لیگ یک سقوط کند. حالا محمدرضا عباسی مالک باشگاه که دیگر توانی برای ادامه کار با این تیم ندارد، مسئولیت را به خداداد داده تا شاید با توجه به محبوبیت بالایی که دارد، موفق به حفظ تیم شود ولی ستاره ایران در راه جام جهانی 1998 هم راهی برای جلوگیری از فروپاشی سیاه جامگان مشهدی پیدا نکرده است.


سیاه جامگان برای هواداران مشهدی همان ابومسلم سابق است که علیرغم تغییر نام همچنان محبوبیت خود را در مشهد دارد، اما مشکلات مالی در حال از پای درآوردن یک تیم ریشه دار دیگر فوتبال ایران است و به نظر می رسد تنها یک معجزه می تواند این تیم را از انحلال و نابودی نجات دهد؛ سرنوشتی که علیرغم تمام هشدارهای اهالی فوتبال برای تیم های مختلف رخ داده و سیاه جامگان، مشکی پوشان یا ابومسلم هم مستثنی نیست.

دیدگاه‌ها