کد خبر : 1552748 | 19 شهریور 1397 ساعت 14:14 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

ماندگاری تاج و ضیایی روی صندلی ریاست

روسای فدراسیون‌ها شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند

عضو فراکسیون ورزش مجلس از ادامه کار روسای فدراسیون ها حتی بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته ها خبر داد.

روسای فدراسیون‌ها شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که یکی، 2 ماهی است بحث کنار رفتن روسای بازنشسته فدراسیون ها بالا گرفته و با تصویب قانون جدید بازنشستگی برخی معتقدند این اتفاق به زودی رخ می دهد، یک نماینده مجلس از یک استثنا درباره روسای فدراسیون ها خبر داده است.


احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه خود با میزان اعلام کرده قانون جدید بازنشستگی شامل حال روسای فدراسیون ها نمی شود: «یک استفساریه از مجلس شورای اسلامی گرفته شده بود و طی آن مشخص شد که ریاست فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی جزو شغل دوم محسوب نمی‌شوند. با این وضعیت به احتمال فراوان قانون بازنشستگان شامل حال آنها نمی شود. یک استعلام مجدد از معاونت حقوقی مجلس گرفته شده و پس از بررسی‌های نهایی در این خصوص تصمیم گیری می‌شود، هرچند نظر شخصی من این است که قانون بازنشستگان شامل روسای فدراسیون‌های ورزشی نخواهد شد.»


این عضو فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه قانون بازنشستگی شامل حال مدیران وزارتخانه ها خواهد شد، می گوید: «رئیس یک فدراسیون ورزشی به علت اینکه حقوق‌بگیر دولت نیست و شغل افتخاری دارد، به احتمال فراوان مشکلی برای ادامه فعالیت نخواهد داشت. البته قانون یک ابهامی داشت که شورای نگهبان آن را به مجلس فرستاد و ابهامات برطرف شد و قرار است در آینده این قانون ابلاغ شود.»


با این وضعیت به نظر می رسد 13 رییس فدراسیونی که گفته می شد بازنشسته هستند و به زودی باید از این سمت کنار بروند، به کار خود طبق روال قبلی ادامه می دهند. از مهمترین فدراسیون هایی که درگیر این ماجرا بودند، می توان به فوتبال و والیبال اشاره کرد. حالا قطعا تاج و ضیایی با توجه به نظر مجلس شورای اسلامی می توانند به کار خود ادامه دهند.

دیدگاه‌ها