کد خبر : 1553057 | 20 شهریور 1397 ساعت 18:28 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

حالا بدون اسم کنایه می زنند 

لیگ برانکو - کی روش ادامه دارد! (گزارش)

سرمربی کروات تیم پرسپولیس در بخش هایی از نشست خبری پیش از بازی مقابل نساجی، درباره کارلوس کی روش و مسائل مربوط به تیم ملی صحبت کرد.

لیگ برانکو - کی روش ادامه دارد! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال ایران که آمیخته با حواشی فراوان است، یکی از اتفاقاتی که در سال های اخیر تبدیل به موضوع روتین شده، کری خوانی مربیان خارجی تیم ملی و پرسپولیس است. 

 

کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ مدتهاست که با هم اختلاف نظر دارند و این به یک چالش در فوتبال ایران تبدیل شده که بعضا مشکلاتی را هم به وجود آورده است. این اختلافات هیچ وقت در خفا نمانده و همیشه به مصاحبه هایی جنجالی ختم شده که هر کدام تا مدت زیادی سوژه های مهم برای رسانه ها و اهالی فوتبال ساخته است.

 

آخرین ورژن این صحبت ها به رقابت های جام جهانی 2018 و حواشی مربوط به آن برمی گردد. پس از پایان کار ایران در روسیه موج جدیدی از مصاحبه های کی روش و برانکو ایجاد شد و این دو مربی بارها چه مستقیم و چه در لفافه علیه یکدیگر صحبت کردند.

 

از تمام هجمه هایی که این دو مربی پرتغالی و کروات در 2 ماه اخیر به هم وارد کردند که بگذریم، به حرف های امروز برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری می رسیم. برانکو که تیمش فردا در چارچوب هفته ششم لیگ برتر میزبان نساجی مازندران است، امروز در نشست پیش از بازی در جمع خبرنگاران صحبت کرد و در چند نقطه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اشاره هایی به کارلوس کی روش کرد. البته اخیرا این کنایه ها بین خارجی های نیمکت نشین فوتبال ایران بدون اسم زده می شود و همانطور که کارلوس کی روش در برنامه نود اسمی از سرمربی پرسپولیس نیاورد، برانکو هم در نشست امروزش بدون آوردن نام کی روش، نکات مدنظر خود را بیان کرد.

 

یکی از مهم ترین بخش های این کنفرانس به شایعه بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس اختصاص داشت. سرمربی سرخپوشان پایتخت در خصوص این موضوع گریزی به بحث دعوت شدن حداقلی پرسپولیسی ها از سوی کی روش زد. پاسخ او به موضوع رضاییان اینگونه بود: «فکر نمی‌کنم دنبال بازگشت به پرسپولیس باشد تا حضورش در تیم ملی را به چالش بکشد.»


نکته جالب در این باره، دعوت شدن صادق محرمی در اولین اردو پس از جدایی اش از پرسپولیس و رفتن به اروپا بود.

 

دیگر بحثی که برانکو پس از جام جهانی به شکل مفصل به آن پرداخته، سبک بازی ایران و تعابیر خاص از این نوع بازی است. خبرنگاران امروز به برانکو گفتند که ممکن است با یک بازی تدافعی از سوی نساجی روبرو شود و او در پاسخ ضمن کنایه ای به نحوه بازی تیم کارلوس کی روش در جام جهانی گفت: می‌دانیم حریفان مقابل ما این‌گونه بازی می‌کنند. در جام‌جهانی هم دیدید این بازی گاهی نتیجه بخش است. این مشکل خیلی از حریفان است.

 


یکی دیگر از مسائلی که به اختلافات کی روش و برانکو در ماه های اخیر دامن زده، خط خوردن سید جلال حسینی از تیم ملی است. کاپیتان پرسپولیس قبل از جام جهانی به یکباره از تیم ملی کنار گذاشته شد و در اردوی اخیر هم از سوی کی روش دعوت نشده است. سرمربی تیم ملی هم مطابق انتظار سن بالای حسینی را دلیل خط خوردنش عنوان کرده است.

 

اما برانکو در نشست خبری امروز خود بار دیگر به حمایت از سید جلال پرداخت و این بار با طعنه ای به ماجرای قرارداد نداشتن کی روش با تیم ملی اظهار داشت: من نمی‌دانم سرمربی حال حاضر تیم ملی کیست و فدراسیون چه تصمیمی خواهد گرفت. اما زمان من، علی دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی بودند. بازیکنانی که تلاش زیادی انجام داده بودند این استحقاق را داشتند که در جام‌جهانی از فوتبال خداحافظی کنند. خیلی ها از من انتقاد می‌کردند چرا علی دایی، چرا گل‌محمدی و چرا سهراب بختیاری زاده را به تیم ملی دعوت می‌کردم. من افتخار می‌کنم مربی این نسل بودم. سید جلال حسینی هم ببینید چگونه بازی می‌کند. آن طوری که او بازی می‌کند خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او رکورددار بیش‌ترین قهرمانی در لیگ ایران است. اگر کسی استحقاق یک خداحافظی بسیار باشکوه از فوتبال ملی را داشته باشد، قبل از همه سید جلال حسینی است.

 


در ادامه یادآوری روزهای همراهی با تیم ملی ایران، ایوانکوویچ به نتایج خود با تیم ملی در سال های آغازین قرن 21 نیز اشاره ای کرد: در آن زمان ما نتایج بسیار خوبی با تیم ملی ایران کسب کردیم. نیاز به گفتن نیست که بگویم در بوسان قهرمان شدیم. در ادامه هم به مقام سومی آسیا رسیدیم و در رقابت با حریفان قدر به جام جهانی رسیدیم. فکر می‌کنم در رنکینگ فیفا هم مقام هفدهم را داشتیم.

دیدگاه‌ها