کد خبر : 1553447 | 22 شهریور 1397 ساعت 10:27 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

باید قبول کنیم همه جوره عقب تر از چین هستیم

آرن داوودی: چرا می‌گویند بسکتبال ناکام بود؟!

گارد راس تیم ملی بسکتبال گفت: نه تنها من بلکه اکثر بازیکنان وضعیت مشخصی در زمینه باشگاهی ندارند.

آرن داوودی: چرا می‌گویند بسکتبال ناکام بود؟!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال ایران امروز در اولین بازی از دور نهایی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا به مصاف فیلیپین می رود. این در حالی است که هنوز خیلی از بازیکنان نتوانستند شکست برابر چین در فینال بازی های آسیایی را فراموش کنند.


گارد راس باتجربه تیم ملی بسکتبال معتقد است بازیکنان این تیم نتیجه بدی در بازی های آسیایی نگرفتند که سرشان پایین باشد. حالا آنها با انگیزه باید برابر فیلیپین و سپس ژاپن به میدان بروند.


در ادامه صحبت های آرن داوودی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


بپذیریم از هر نظر ضعیف تر از چین هستیم


ما برای کسب خوشرنگ ترین مدال به جاکارتا رفته بودیم؛ اما حالا که شکست خوردیم هم چیزی از ارزش های این بازیکنان و تیم ملی ایران کم نمی شود. ما تا ثانیه آخر تلاش کردیم و تمام زورمان را زدیم و کسی کم کاری نکرد. یکسری مسائل را باید بپذیریم. ما به چین باختیم که از هر نظر از ما بهتر هستند. چینی ها 4 مدال طلای بسکتبال بازی های آسیایی را گرفت و این نشان می دهد که آنها روی این رشته سرمایه گذاری ویژه ای کرده اند. بازیکنان آنها از 4، 5 ماه قبل با کدام باشگاه قرارداد دارند و از نظر امکانات هم که قطعا خیلی بهتر از ما هستند. با این حال دیدید که در طول بازی ما 16 امتیاز هم پیش افتادیم و اگر کمی شانس داشتیم و حتی داور تصمیمات بهتری می گرفت، می توانستیم برنده باشیم. 


چرا می گویند بسکتبال ناکام بود؟!


با اینکه ما در بازی های آسیایی قهرمانی نداشتیم؛ اما در مسابقات جام ملت های آسیا چند دوره قهرمان بودیم. همه انتظارات از ما بالا بود و کسی جز قهرمانی چیزی نمی خواست. خوب است که انتظارات بالا باشد؛ اما این نگاه را باید عادلانه تر کنیم. شما نگاه کنید والیبال ایران در 2 دوره اخیر قهرمان شده و اگر یک دوره نتواند این قهرمانی را تکرار کند، همه به آن حمله می کنند و می گویند ناکام شده است. به هر حال تیم های دیگر هم 4 سال کار می کنند و بیکار ننشسته اند. بسکتبال از نظر من به هیچ وجه ناکام نبود چون همان کره ای که 4 سال قبل ما را در فینال شکست داده بود، در نیمه نهایی به راحتی بردیم. انشاالله که در دوره های آینده بتوانیم این نبود مدال طلا در بازی های آسیایی را هم جبران کنیم. 

 

1335898


هواداران بیایند تا پایان خوشی داشته باشیم


فیلیپین حریف سرسختی برای ما خواهد بود. آنها با تیمی به بازی های آسیایی آمده بودند که 3، 4 بازیکن تبعه آمریکایی داشت. البته تیمی که به تهران آمده، کمی متفاوت است چون چند بازیکنشان محروم شده اند. فیلیپینی ها چند تیم خوب دارند و این تیم هم که در تهران است، قدرت بالایی دارد. امیدوارم ما بتوانیم تمرکز بالایی داشته باشیم. به هر حال ما مدت زیادی است که در اردو هستیم و کمی شرایطمان سخت است. امیدوارم در این 2 بازی پیش رو مقابل فیلیپین و ژاپن برنده باشیم تا این فصل سخت در تیم ملی را با خوشی به اتمام برسانیم. از هواداران نیز می خواهم عصر پنجشنبه در سالن آزادی باشند و به ما کمک کنند. 


به بی برنامگی باشگاه‌ها عادت کردیم


نه تنها من بلکه اکثر بازیکنان وضعیت مشخصی در زمینه باشگاهی ندارند. این برای ما عادی شده که در سال های اخیر چه قهرمان شده باشیم، چه ناکام شده باشیم، تیم ها پول بازیکنان را نمی دهند. سال قبل با شهرداری تبریز قهرمان لیگ شدیم؛ اما حدود 25 درصد پول ما را نداده اند. فعلا هم هیچ خبری از این تیم نیست. نمی دانم که آنها اصلا می خواهند در لیگ حاضر شوند یا خیر. با چند تیم صحبت کردم و منتظرم تا بازی های ملی به اتمام برسد تا تصمیم گیری کنم.

دیدگاه‌ها