کد خبر : 1553529 | 22 شهریور 1397 ساعت 19:33 | 94.1K بازدید | 0 دیدگاه

یکه‌تازی شاگردان یحیی با دبل در فولادشهر؛

ذوب‌آهن 1- پدیده 2؛ بازگشت در کار نبود!

شاگردان یحیی گل‌محمدی همانند بازی لیگ برتر، در جام حذفی هم ذوب‌آهن را شکست دادند تا نتایج درخشان خود را ادامه دهند.

ذوب‌آهن 1- پدیده 2؛ بازگشت در کار نبود!

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن که امسال امید نمازی را روی نیمکت دارد، در پنج هفته ابتدایی لیگ هجدهم دو برد، دو مساوی و تنها یک باخت داشت ولی آنها در ششمین بازی فصل هم که در استادیوم فولادشهر میزبان پدیده بودند، با نتیجه 2 بر یک باختند تا با هشت امتیاز به استقبال وقفه لیگ بروند ولی آنها که امروز در نخستین بازی جام حذفی و در مرحله یک شانزدهم نهایی، در ورزشگاه خانگی خود دوباره مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار گرفتند، امیدوار به جبران باخت لیگ و گرفتن انتقام بودند اما روند بازی برای آنها خوب پیش نرفت.


ذوبی‌ها با گلزنی ابوذر صفرزاده با ضربه سر، در دقیقه 2 پیش افتادند ولی سعید صادقی در دقیقه 34 برای پدیده موفق به گلزنی شد و کار را به تساوی کشاند، اما در حالی که بازی با تساوی رو به پایان و در حال رفتن به وقت‌های اضافه بود، یک پاس گل  عالی دیگر از قاسمی‌نژاد و ضربه تمام کننده و دبل سعید صادقی در دقیقه اول وقت‌های اضافه برد ارزشمندی برای مشهدی‌ها رقم زد و موجب برد یحیی گل‌محمدی برابر تیم سابق خود شد تا با حذف ذوب‌آهن مدعی به جمع 16 تیم نهایی جام حذفی راه یابند.



مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی؛ پنج‌شنبه: 97/05/22 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: فولادشهر اصفهان/ تماشاگر: یک هزار نفر
داور: موعود بنیادی‌فر؛ کمک‌ها: جلیل شعرانی، علی احمدی و روح‌الله شریفی/ ناظر داوری: سعید بطحایی.

 

اخطار


هادی محمدی(52) از ذوب‌آهن

مرتضی منصوری(86) - یوسف بهزادی(5+90) از پدیده

 


ذوب‌آهن اصفهان

  • رشید مظاهری
  • محمد نژادمهدی
  • هادی‌محمدی
  • میلاد فخرالدینی
  • مهران درخشان‌مهر
  • محمدزبیر نیک‌نفس(76- محسن مسلمان)
  • حمید بوحمدان
  • قاسم حدادی‌فر(88- محمدرضا عباسی)
  • ابوذر صفرزاده
  • ماریون سیلوا(71- محمدرضا حسینی)
  • ادی گابریل هرناندز

سرمربی: امید نمازی

 

 


پدیده مشهد

  • یوسف بهزادی
  • علی نعمتی
  • محمدحسین مرادمند
  • مرتضی منصوری
  • رضا ناصحی(82- امیر منصوریان)
  • مهران امیری
  • اکبر صادقی
  • سعید صادقی
  • امین قاسمی‌نژاد
  • محمدرضا خلعتبری(3+90- سینا زامهران)
  • یونس شاکری

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

 


شرح گل


ذوب‌آهن 1 - پدیده صفر (دقیقه 2: ابوذر صفرزاده): ماریون سیلوا پشت محوطه جریمه نیک‌نفس را صاحب توپ کرد که او بعد از یک سر توپ تماشایی، ارسال دقیقی از سمت چپ انجام داد تا صفرزاده با ضربه سر دروازه پدیده را خیلی زود باز کند.

 

 

 

ذوب‌آهن 1 - پدیده 1 (دقیقه 34: سعید صادقی): قاسمی‌نژاد با فرار سریع از سمت چپ زمین و یک- دو با خلعتبری، موقعیت خطرناکی ترتیب داد و با ارسال پای چپ توپ را به سعید صادقی رساند تا این بازیکن پس از مهار توپ و شوتی روی پای زمینی و دقیق دروازه ذوب‌آهن را باز کند و پدیده را روی کار تیمی عالی به گل تساوی برساند.

 

ذوب‌آهن 1 - پدیده 2 (دقیقه 1+90: سعید صادقی): سانتر استثنایی قاسمی‌نژاد از سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم را سعید صادقی با شوت روی پای تماشایی به تور دروازه ذوبی‌ها چسباند تا پدیده در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

 


لحظات حساس


دقیقه 14: پاس اشتباه به بازیکنان پدیده نزدیک بود کار دست ذوبی‌ها بدهد که در نهایت ضربه فنی کم قدرت خلعتبری از پشت محوطه جریمه را مظاهری در اختیار گرفت.
دقیقه 15: در صحنه‌ای مشکوک خطای پنالتی روی خلعتبری اعلام نشد ولی در ادامه توپ به قاسمی‌نژاد رسید که شوت تماشایی این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه 19: شوت زمینی قاسمی‌نژاد در داخل محوطه جریمه را مظاهری جمع کرد.
دقیقه 25: ارسال زیبای خلعتبری از سمت راست زمین مقابل پای قاسمی‌نژاد پله شد تا شوت این بازیکن تنها یک کرنر برای پدیده به همراه داشته باشد.
دقیقه 26: دو موقعیت پیاپی پدیده با ارسال از دو سمت زمین می‌توانست همراه با گل باشد که در نهایت مدافعان ذوب توپ را دور کردند.

دقیقه 29: سانتر خطرناک منصوری از جناح راست زمین را ذوبی‌ها نتوانستند دفع کنند تا توپ به قاسمی‌نژاد برسد و شوت این بازیکن با دفع مظاهری دور شود.

دقیقه 36: خطای مشکوک به پنالتی ناصحی روی صفرزاده که برای زدن ضربه سر در محوطه جریمه پدیده به هوا بلنده شده بود، اتفاق افتاد که سیدعلی دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 39: صفرزاده در محوطه جریمه پدیده با پای چپ شوت‌زنی کرد که توپ به دست نعمتی برخوردی داشت و به بیرون رفت ولی سیدعلی باز هم پنالتی نگرفت و تنها اعلام کرنر کرد.
دقیقه 40: ارسال خطرناک ماریون سیلوا از روی کرنر را نژادمهدی نتوانست استفاده کند تا به سمت دیگر زمین برود و موقعیت ذوب از دست برود.

دقیقه 43: شوت پشت محوطه جریمه صفرزاده دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیادی از دروازه پدیده راهی اوت شد.

دقیقه 2+45: باز هم ارسال کوتاه خلعتبری خطرساز شد ولی این بار فخرالدینی منجی دروازه ذوبی‌ها شد و اجازه نداد شوت قاسمی‌نژاد تبدیل به گل شود.
دقیقه 2+45: شوت اکبر صادقی از میانه زمین با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.

دقیقه 51: شوت پُر قدرت منصوری از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از روی دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.
دقیقه 52: ضربه آزاد تماشایی خلعتبری از روی ضربه آزاد فاصله 30 متری را مظاهری از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.
دقیقه 54: خلعتبری با ضربه‌ای استثنایی به دنبال گلزنی با شوت مستقیم از روی کرنر بود که مظاهری دوباره توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 60: باز هم خلعتبری یک موقعیت خلق کرد ولی توپ روی پای چپ ناصحی جفت و جور نشد تا شوت او تبدیل به گل نشود و به اوت برود.

دقیقه 62: درخشان‌مهر به محوطه جریمه پدیده نفوذی انجام داد و بعد از سر توپ، شوت‌زنی کرد که ضربه پای راست او را بهزادی در اختیار گرفت.

دقیقه 79: پاس مسلمان و شوت محکم درخشان‌مهر از روی دروازه پدیده به اوت رفت.

دقیقه 81: شوت پشت محوطه مسلمان کم دقت بود و به بیرون زده شد.

دقیقه 87: ارسال خطرناک مسلمان از روی ضربه آزاد میانه زمین بدون برخورد به بازیکنان دو تیم راهی اوت شد.
دقیقه 89: سانتر کوتاه و تند و تیز خلعتبری از سمت راست زمین قبل از رسیدن به قاسمی‌نژاد توسط فخرالدینی به کرنر رفت.

 

 

 

بهترین بازیکن


سعید صادقی، هافبک پدیده که در هفته ششم لیگ برتر دروازه ذوب‌آهن را از روی نقطه پنالتی باز کرده بود، امشب و در دیدار جام حذفی هم مقابل این تیم اصفهانی خوش درخشید و در کنار حضور به موقع‌اش در تمام مناطق زمین و نمایش خوبی که ارائه داد، هر دو گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند تا عامل صعود پدیده در جام حذفی شود.
امین قاسمی‌نژاد نیز که هر دو پاس گل تیمش را داد و محمدرضا خلعتبری، وینگر پدیده نیز از دیگر ستاره‌ای این تیم در جریان برد برابر ذوبی‌ها بودند.

 

اتفاق ویژه


ذوب‌آهن که در ششمین بازی این فصل لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر مقابل پدیده با نتیجه 2 بر یک شکست خورد، بازی امروز در جام حذفی را با گل زودهنگام شروع کرد و به دنبال گرفتن انتقام از شاگردان یحیی گل‌محمدی بود ولی ادامه مسابقه برای آنها خوب پیش نرفت و پدیده موفق شد به برد ارزشمند دیگری در ورزشگاه اصفهانی‌ها برسد و مثل پنج مسابقه اخیر لیگ برتر، در جام حذفی هم صاحب پیروزی شود.

 

 


در حاشیه

 

  •  خطای خطرناک ماریون سیلوا در دقیقه 5 می‌توانست حداقل با کارت زرد همراه باشد که سیدعلی، داور مسابقه چنین تصمیمی نگرفت و فقط خطا اعلام کرد.

دیدگاه‌ها