کد خبر : 1553682 | 23 شهریور 1397 ساعت 14:35 | 81.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی درخشان در وارنا چگونه رقم خورد؟

تیم ملی والیبال؛ برج های دو قلو و قله های مجاور

شاگردان کولاکوویچ در روزی که کمترین اشتباه را داشتند توانستند گام بلندی برای موفقیت در مسابقات جهانی بردارند.

تیم ملی والیبال؛ برج های دو قلو و قله های مجاور

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در دیدار با بلغارستان با یکی از بهترین نمایش ماه های اخیر خود توانست برد با ارزشی را در خارج از خانه و برابر نزدیک به 10 هزار هوادار تیم میزبان کسب کند.

 

ملی پوشان والیبال ایران در این دیدار نمایش بی نقصی را داشتند و اگر برخی امتیازات ست سوم را که به دلیل جنجال های حریف از دست دادند، کنار بگذاریم تقریبا در تمامی دقایق مسابقه موفق و کم اشتباه عمل کردند تا برد با ارزشی که برای مراحل بعدی اهمیت زیادی دارند را کسب کنند. در دو پیروزی اخیر تیم ملی ایران در رقابت های جهانی و البته کسب مدال طلای بازی های آسیایی عملکرد دو ستاره تیم ملی متعلق به نسل گذشته را نباید فراموش کرد. سعید معروف و محمد موسوی که افتخارات زیادی در کارنامه خود دارند، در این مسابقه بی نقص و کم اشتباه ظاهر شدند و نشان دادند که همچنان تکیه گاه های تیم ملی ما هستند.


با بررسی عملکرد نفر به نفر بازیکنان تیم ملی ایران بیشتر می توان به درخشش آنها در این دیدار پرداخت:

 

سعید معروف؛ بهتر از همان همیشگی


کاپیتان تیم ملی ایران روز فوق العاده ای را سپری کرد. معروف که بعد از بازی های لیگ ملت ها و در مسابقات بازی های آسیایی نشان داده بود که در بهترین فرم خود قرار دارد، برابر بلغارستان با پاس های بی نظیر خود دفاع بلند قامت بلغارها را از جریان بازی خارج کرد.

کاپیتان تیم ملی در ست چهارم به ویژه یکی از بهترین نمایش های خود را داشت و نه تنها در بحث فنی توانست گره مسابقه را با سرویس های هدف دار خود باز کند، بلکه بعد از آغاز جنگ روانی تیم ملی بلغارستان نیز اجازه نداد تا تیم ایران به حاشیه برود.

 

1336130

 

محمد موسوی؛ بازگشت به فرم مطلوب


موسوی نیز در لیگ ملت ها چهره فوق العاده و همیشگی خود را نداشت. مدافع میانی تیم ایران حتی در جریان لیگ ملت ها جای خود را به جوانترها داد اما حالا در فرمی ایده آل، به تیم ملی بازگشته و نشان داده انتقادات به خوبی این بازیکن را به خود آورده است. امتیاز آورترین بازیکن دیدار با پورتوریکو، برابر بلغارستان نیز یازده امتیاز کسب کرد تا نشان دهد باز هم می خواهد یکی از بهترین مدافعان میانی تورنمنت باشد. تیم ایران با نمایش خوب موسوی و دیگر مدافعان روی تور خود در این دیدار 7 دفاع موفق داشت و موسوی یکی از دو امتیاز سرویس ایران را نیز کسب کرد.

 

1336132

 

میلاد عبادی پور؛ دریافت های نجات بخش


دریافت کننده تیم ایران در این دیدار روز بسیار خوبی را داشت. بلغارستان روی سرویس های خوب خود در این دیدار حساب کرده بود اما اشتباه زیاد بازیکنان بلغارستان در ضربات سرویس و دریافت های خود عبادی پور باعث شد تا سعید معروف به بهترین شکل تغذیه شود.
لژیونر والیبال ایران در این نبرد جذاب 10 امتیاز نیز برای تیم ملی دریافت کرد تا روز بسیار خوبی را در زمین سپری کند.

 

1336133

 

محمد جواد معنوی نژاد؛ ستاره برگشت


ستاره تیم ملی والیبال ایران در فصل گذشته لیگ جهانی والیبال، بعد از مصدومیت طولانی مدت خود که منتج به از دست رفتن لیگ ملت ها شده بود، بازگشت فوق العاده ای داشت.
هر چند کسب 21 امتیاز، یک امتیاز سرویس و یک دفاع موفق گواهی مناسبی برای عملکرد فوق العاده معنوی نژاد است اما مطمئنا دریافت کننده های تیم بلغارستان بیشتر از هر چهره دیگری می توانند سندی برای این ادعا باشند که ستاره تیم ملی ایران با آبشارهای فوق العاده خود پایه گذار برد بزرگ ایران بود و تیم قدرتی بلغارستان نیز توانایی دریافت این ضربات را نداشت.
بازگشت معنوی نژاد یک خبر فوق العاده برای کولاکوویچ در ادامه مسابقات است و تیم ملی حالا ستاره درخشان خود را دوباره در اختیار دارد.

 

1336131

 

امیر غفور؛ موفق در لحظه های کلیدی


غفور در دیدار با بلغارستان مانند همه دیدارها در فرم قابل قبولی بود. پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران در حمله و دفاع روز موفقی را سپری کرد و هر چند برنامه های تیم ملی والیبال در این دیدار بیشتر به شکلی بود که توپ ها به معنوی نژاد و موسوی ختم می شد اما غفور نیز توانست در این مسابقه یازده امتیاز کسب کند و 4 تلاش نیز برای دفاع حریف داشت.
غفور در این دیدار در لحظه های حساس مسابقه و زمانی که در خط حمله به کار گرفته می شد، توانست امتیازات با ارزشی را کسب کند تا برد با ارزشی تیم ملی با نقش آفرینی او ثبت شود.

 

1336136

 

علی شفیعی؛ دیوار روی تور


شفیعی با شروع لیگ ملت ها علمکرد خوب خود را آغاز کرد و این عملکرد همچنان ادامه دارد. شفیعی هر چند در این دیدار 10 امتیاز کسب کرد اما سرویس های خوب او در تمامی دقایق مسابقه باعث شد تا تیم ملی بلغارستان برای انجام حملات مورد نظر خود ناتوان باشد تا تیم ایران در دفاع و دریافت، موفق عمل کند.
شفیعی در این دیدار اما با 4 دفاع روی تور خود، 4 امتیاز فوق العاده را گرفت که یکی از آنها در امتیازات ست پایانی، ورق را به سود ایران چرخاند. دیوار دفاعی قدرتمند او و موسوی در این مسابقه 6 امتیاز برای این کسب کرد تا شفیعی حالا ستاره تیم ملی ایران باشد.

 

1336135

 

مهدی مرندی؛ نمره 20 برای دریافت ها


لیبرو تیم ملی ایران هر چند در ست چهارم جای خود را به حضرت پور داد اما در سه ست ابتدایی به همراه عبادی پور و دیگر دریافت کننده های تیم ملی، به خوبی سرویس های سرعتی و قدرتی بازیکنان بلغارستان را به معروف رساند تا تیم ایران برای طراحی حملات مورد نظر خود کار سختی را نداشته باشد.
حضور دو لیبرو آماده و فوق العاده برای تیم کولاکوویچ یک امتیاز ویژه در این مسابقات محسوب می شود و تیم ملی با تکیه بر این دو بازیکن در دیدارهای آینده کار سختی پیش رو ندارد.

 

1336137

 

در این مسابقه سرمربی تیم ملی فرصت زیادی در اختیار بازیکنان ذخیره قرار نداد. قائمی، کاظمی، حضرت پور، وادی و توخته در این دیدار لحظاتی در ترکیب تیم ایران حاضر شدند اما اسکلت اصلی تیم ملی با یک تغییر نسبت به بازی روز چهارشنبه توانست این برد با ارزش را برای تیم ملی ایران کسب کند.

دیدگاه‌ها