کد خبر : 1554424 | 26 شهریور 1397 ساعت 14:02 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

مروری بر قهرمانی جالب اوراواردز در آسیا؛

وقتی کام بک، راز شگفت انگیز قهرمانی آسیا است

تیم های ایرانی امروز نیاز به دو کام بک برای صعود از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان دارند.

به گزارش "ورزش سه"، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری بازی های منطقه غرب آغاز می شود. هر دو بازی امروز قاره کهن دیدارهای حساس نمایندگان ایران است که از حساسیت بسیار زیادی برخوردار هستند. تیم های استقلال و پرسپولیس سه هفته پیش در بازی های رفت خود مقابل السد و الدحیل قطر شکست خوردند. البته باخت های این دو تیم تفاوت هایی با هم داشت. استقلال در خانه با نتیجه 3-1 به السد باخت و به همین دلیل کار بسیار سختی را امشب در دوحه خواهد داشت. در دیگر بازی پرسپولیس امروز میزبان تیم الدحیل است. سرخپوشان به واسطه شکست یک بر صفر خود در بازی رفت، امشب نبرد فوق العاده حساسی با قهرمان قطر دارند و با توجه به امتیاز میزبانی، احتمال نسبتا بیشتری برای صعود نسبت به دیگر نماینده ایران برایشان متصور است.

 

اما در حالی که 2 کام بک چاره کار صعود تیم های ایرانی به نیمه نهایی آسیا است، مروری می کنیم به عملکرد تیمی که در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان عملکرد خیره کننده ای در این زمینه داشت و با کام بک های فوق العاده ای که در مرحله حذفی مقابل حریفان خود زد، تا بالاترین سطح بالا رفت. این متخصص کام بک، تیمی نبود جز اوراوا ردز ژاپن، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017.

 

تیم فوتبال اوراوا ردز سال گذشته با 12 امتیاز از گروه F رقابت ها به عنوان سرگروه صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی این تیم به مصاف ججو یونایتد کره جنوبی رفت. در حالی که نماینده کره توانسته بود بازی رفت را با نتیجه 2 بر صفر به سود خود به پایان برساند، سرخ های ژاپنی در بازی برگشت با نمایشی عالی یک پیروزی 3-0 به دست آوردند و صعود خاص خود را به جمع هشت تیم برتر آسیا جشن گرفتند.

 

1337057

 

پس از آن، نوبت به مرحله یک چهارم نهایی رسید تا دومین کام بک اوراوا در فصل رویایی رقم بخورد. این تیم در بازی رفت مرحله یک چهارم مقابل هم وطن خود یعنی کاواساکی فرونتال با حساب 3 بر یک مغلوب شد. اما این شکست هم مانع پیش روی اوراوا نشد. آنها با یک برتری خیره کننده با نتیجه 4 بر یک، کاواساکی را در بازی برگشت در هم کوبیدند و پا به نیمه نهایی گذاشتند. اینگونه شد که دیگر همه تیم ها از برتری در بازی رفت مقابل اوراوا بیشتر از اینکه خیالشان راحت شود، نگران می شدند.

 

1337055

 

در نیمه نهایی و فینال آسیا هم اتفاق مشابهی برای این تیم ژاپنی رخ داد که البته خفیف تر از مراحل قبلی بود. تیم اوراوا در نیمه نهایی حریف شانگهای، تیم قدرتمند و متمول چینی شد. بازی رفت این دو تیم با تساوی 1-1 خاتمه یافت و ژاپنی ها در بازی برگشت با کسب یک پیروزی یک گله، جواز حضور در فینال را به دست آوردند.

 

در ماراتن نهایی برابر الهلال عربستان هم دقیقا نتایج بازی های نیمه نهایی برای اوراوا رقم خورد و این تیم ژاپنی پس از تساوی در عربستان، با یک برد یک بر صفر در خانه توانست دومین قهرمانی خود در آسیا را جشن بگیرد.

 

1337058

 

این سلسله کام بک ها که منجر به قهرمانی اوراوا در آخرین دوره لیگ قهرمانان شده، ما را امیدوار تر می کند که نمایندگان ایران امروز بتوانند با دو بازی درخشان، شکست های دور رفت خود را جبران کنند و هر دو راهی نیمه نهایی شوند. شباهت این دو وضعیت در حالی بیشتر به چشم می آید، که نگاهی به نتایج پرسپولیس و استقلال در مرحله قبلی لیگ قهرمانان بیاندازیم. پرسپولیس مقابل الجزیره و استقلال مقابل ذوب آهن، بازی های رفت خود را در خانه حریفان واگذار کرده بودند و با پیروزی در دیدار برگشت موفق شدند به مرحله یک چهارم صعود کنند.

 

1337056

دیدگاه‌ها