کد خبر : 1554882 | 28 شهریور 1397 ساعت 00:47 | 53.2K بازدید | 0 دیدگاه

فرنگی قهرمانی جوانان جهان ؛ از 55 تا 130 قهرمان شدیم

سه از پنج ، واردات طلای ناب از اسلواکی

پویا ناصرپور، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در اسلواکی دست یافتند.

سه از پنج ، واردات طلای ناب از اسلواکی

به گزارش "ورزش سه" ، در پایان مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان که طی دیروز و امروز (دوشنبه و سه شنبه) در شهر ترناوا کشور اسلواکی برگزار شد، پویا ناصر پور در وزن 55 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

 

نتایج کشتی گیران ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

 

1337522

 

*در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول با نتیجه 8  بر صفر از سد راماز سیلاگاوا از گرجستان گذشت. وی در دور بعد مقابل امین  سفرشایف دارنده مدال برنز جوانان جهان از روسیه با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. ناصر پور در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 از سد فلورین تیتا دارنده مدال برنز زیر 23 سال اروپا از رومانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر یک نورتاجین کریمبردی اولوا از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار تیگران میناسیان قهرمان جوانان اروپا از ارمنستان را با نتیجه 9 بر 4 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

 

*در وزن ۶۳ کیلوگرم بهرام معروف خانی در دور اول مقابل حسن محمد دارنده مدال برنز جوانان جهان از مصر با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت.

 

معروف خانی در این گروه در مصاف با لری ابولادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و پانزدهم شد.

 

*در وزن ۷۷ کیلوگرم شاهین عفیفی در دور اول با نتیجه 10 بر یک مغلوب آکژول محموداف قهرمان بزرگسالان آسیا و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018  از قرقیزستان شد. و با توجه به شکست کشتی گیر قرقیزستانی مقابل حریف روس، عفیفی از دور رقابت ها کنار رفت و بیست و یکم شد.

 

1337521

 

*در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه 10 بر 3 از پیش رو برداشت وی در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. ساروی در دور سوم الکس زوکه دارنده مدال نقره جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه 6 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک ایلیا ارمولنکو از کشور روسیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار فینال مقابل رومان بتسچارت از کشور سوئیس را با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

 

1337520

 

*در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور دوم سرخان ممدوف از آذربایجان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. میرزازاده در دور سوم با نتیجه 2 بر یک فرانز ریچتر دارنده مدال نقره جوانان اروپا از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی زیبا و با نتیجه 9 بر صفر بر بکا ماکاریدزه از گرجستان غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار داوید اواساپیان از کشور ارمنستان را با نتیجه 5 بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

 

*رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:


55 کیلوگرم: 1- پویا ناصرپور (ایران) 2- تیگران میناسیان (ارمنستان) 3- ویجی (هند) و امین سفرشایف (روسیه)


63 کیلوگرم: 1- اربول باکایروف (قرقیزستان) 2- حسن احمد محمد (مصر) 3- کریستین وانسزا (مجارستان) و عظمت کایروف (روسیه) ... 15- بهرام معروف خانی (ایران)


77 کیلوگرم: 1- اسلام اوپیف (روسیه) 2- ساجان (هند) 3- پر کوری (نروژ) و آکژول محموداف (قرقیزستان) ... 21- شایان عفیفی (ایران)


87 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- رامون بتسچارت (سوئیس) 3- نظرشاه فتح اله یف (آذربایجان) و ایلیا ارمولنکو (روسیه)


130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- داوید اواساپیان (ارمنستان) 3- فرانز ریچتر (آلمان) و کولتون شولتز (آمریکا)

 

**در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با 75 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های روسیه و قرقیزستان به ترتیب با 72 و 50 امتیاز دوم و سوم هستند.

 

1337519

 

*نتایج  5 وزن دوم :فقط یک فینالیست

 

*در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوو ایلیف از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید وی در دور سوم مقابل آندرج گاینس از آلمان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله در حالی که با نتیجه 4 بر 4 و با ضربه فنی مقابل ویجی از هند شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار برنده کشتی میان ایهور کوروچکین از اوکراین و تاماس توروک از مجارستان است.

 

*در وزن 67 کیلوگرم یوسف حسینوند در دور نخست مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. حسینوند در این گروه ابتدا بکینوف از قزاقستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی به مصاف هان از کره جنوبی می رود و در صورت پیروزی بر این حریف به دیدار رده بندی راه می یابد تا برای کسب مدال برنز به مصاف السید از مصر برود.

 

1337524

 

*در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 8 بر صفر علی جان حسین اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور  بعد مقابل پاول پوکلاویچ از کرواسی با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و در کشتی سوم مقابل آنتونی ساندرز از آلمان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت. حریف وی در دیدار پایانی نیکولوز تچیکایدزه از گرجستان است.

 

*در وزن 82 کیلوگرم حسین فروزنده در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر 3 این سئوب کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم سانجیت از هند را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. فروزنده در دور سوم مقابل الکساندر کوماروف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف روس در دیدار فینال، فروزنده به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه ابتدا با برنده مگالی از از اسلواکی و تاکاس از مجارستان می رود و در صورت پیروزی در دیدار رده بندی با ریکادزه از گرجستان کشتی خواهد گرفت.

 

*در وزن 97 کیلوگرم وحید دادخواه در دور اول مقابل ساوولاینن دارنده مدال برنز جوانان جهان و برنز زیر 23 سال اروپا، از فنلاند با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. دادخواه در این گروه ابتدا باید با آرتور سارگسیان از روسیه کشتی بگیرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دیدار بعد به مصاف میرزو ماماجانوف از ازبکستان برود و در صورت شکست این حریف دیدار رده بندی را با ایلیا لارینوویچ از بلاروس برگزار خواهد کرد.

 

**رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال 5 وزن دوم فردا (چهارشنبه) برگزار می شود.

دیدگاه‌ها