کد خبر : 1555023 | 28 شهریور 1397 ساعت 20:32 | 64.8K بازدید | 0 دیدگاه

دست برانکو بسته است، اما ذخیره ها پرتلاش هستند؛

نقدی بر یک کم لطفی؛ این تیم دوازده نفره نیست!

در پیروزی شگفت انگیز پرسپولیس مقابل الدحیل قطر، تک تک اعضای این تیم بالاترین حد شادی را تجربه کردند.

نقدی بر یک کم لطفی؛ این تیم دوازده نفره نیست!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس ایران در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از الدحیل، قهرمان لیگ قطر میزبانی کرد. سرخپوشان به دلیل شکستی که در بازی رفت متحمل شده بودند، نیاز به یک بازگشت در دیدار دوم داشتند تا به نیمه نهایی صعود کنند.

پرسپولیس در نیمه اول بازی برگشت هم یک گل دریافت کرد تا ماموریتش به مراتب سخت تر از چیزی شود که در اوایل بازی بود. این تیم برای رسیدن به دومین نیمه نهایی متوالی خود در لیگ قهرمانان نیاز داشت 3 گل به تیمی بزند که بیش از یک سال بود طعم باخت در بازی های رسمی را نچشیده بود.

 

این اتفاق شگفت انگیز اما در یک بازه زمانی 20 دقیقه ای رخ داد و پرسپولیس با یک بازگشت معجزه وار، توانست الدحیل را سه بر یک شکست دهد و حکم حضور در نیمه نهایی را از چنگ این تیم دربیاورد. در رقم خوردن این اتفاق، همه اعضای تیم پرسپولیس دخیل بودند؛ از بازیکنان فیکس تا ذخیره هایی که شاید در ظاهر یک دقیقه هم فرصت بازی به آنها نرسید ولی پا به پای نفرات اصلی انرژی صرف کردند و روحیه خود را در بالاترین سطح نگه داشتند. آنها هر لحظه آماده بودند که از سوی برانکو ایوانکوویچ فراخوانده شوند و به زمین بروند.

 

1337693

جدا از این روحیه و انرژی که از سوی نیمکت نشینان در بازی الدحیل به داخل زمین تزریق می شد، سهم بازیکنان ذخیره پرسپولیس در بازی خاطره انگیز دوشنبه شب چندان اندک نبود. شایان مصلح که سرشناس ترین بازیکن حاضر در نیمکت ذخیره ها بود، از زمانی که به جای حسین ماهینی وارد زمین شد و در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس قرار گرفت، نمایش بسیار خوبی داشت و در جلوگیری از حملات الدحیل و همچنین راه اندازی ضد حمله ها از سمت چپ زمین کاملا موثر ظاهر شد.


دیگر بازیکنان تعویضی این تیم یعنی آدام همتی و احسان علوان زاده هم که دقایق کمی در زمین حضور داشتند، از جان و دل مایه گذاشتند تا در همان فرصت اندک، خود را به برانکو و هواداران پرسپولیس نشان دهند.

 

1337694

 

1337697

 

حتی بازیکنانی مثل حمید طاهرخانی که نتوانستند در این بازی به میدان بروند هم با استرس فراوان دقایق حساس بازی را سپری می کردند و فشاری که روی آنها بود، شاید در حد و اندازه بازیکنان حاضر در زمین بود.
مضاف بر این، تلاش ها و انرژی فراوان نیمکت نشینان پرسپولیس می تواند پاسخی باشد به آنها که می گویند پرسپولیس در این هفته ها 12 نفر دارد و بسته بودن دست کادر فنی را اینگونه بیان می کنند.

 

درست است که به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات و جدایی چند بازیکن، در تیم پرسپولیس فاصله نیمکت نشینان و بازیکنان فیکس نسبت به فصل گذشته بیشتر شده اما قطعا جوان هایی که روی نیمکت ذخیره های این تیم می نشینند، بیشترین تلاش را برای اثبات توانایی های خود انجام می دهند و با انگیزه فراوانی به دنبال یافتن فرصت بازی و کمک کردن به پرسپولیس هستند.

 

1337695


شاید 12 نفره نامیدن پرسپولیس، بیشتر از اینکه فشارهای روی این تیم را نشان دهد، کم لطفی نسبت به بازیکنان ذخیره و مایه بی انگیزگی آنها باشد. حال آن که در پرسپولیس ذخیره هایی حضور دارند که کمتر از بازیکنان اصلی نگران وضعیت و نتایج تیم خود نیستند و فقط نیاز به تمرین بیشتر و به دست آوردن فرصت برای خودنمایی دارند.

دیدگاه‌ها