کد خبر : 1555043 | 28 شهریور 1397 ساعت 23:10 | 216.4K بازدید | 0 دیدگاه

با شش بازی باشگاهی و دو مسابقه ملی

یک ماه کشنده برای پرسپولیس و السد

از آخرین روز شهریور ماه تا اولین روز ماه آبان تیم های پرسپولیس و السد یک ماه سخت با دیدارهای فشرده و حساس را سپری خواهند کرد.

یک ماه کشنده برای پرسپولیس و السد

به گزارش "ورزش سه"، دو قدرت فوتبال ایران و قطر موفق شدند با غلبه بر الدحیل و استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسند تا دوئل فوتبالی دو کشور همسایه همچنان ادامه داشته باشد. نقطه مشترک این دو تیم، برنامه فشرده و سخت در یک ماه آینده است که این روزها به یکی از مشکلات و معضل های پائولو فریرا و برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده است.

 

السدی ها روز شنبه 31 شهریور در ورزشگاه خانگی میزبان الریان قطر خواهند بود. الکلاسیکوی قطر امسال جدال بر سر صدرنشینی است و دیدار بسیار مهمی برای یاران ژاوی محسوب می شود و آن ها امیدوارند 5 روز پس از جدال حساس با استقلال، الریان را هم از پیش رو بردارند.

پس از آن شاگردان فریرا 5 مهر برابر تیم القطر صف آرایی می کنند؛ تیمی که ساموئل اتئو را هم در اختیار دارد. نکته مهم تنها بازی خارج از خانه السد این است که القطر نیز تیمی از شهر دوحه می باشد و لازم نیست السد برای برگزاری این بازی سفر طولانی انجام دهد.

این آخرین بازی السد قبل از دیدار رفت با پرسپولیس خواهد بود؛ دیداری که در ورزشگاه جاسم بن حمد برگزار می شود. نکته مهم برای حریف قطری پرسپولیس این است که پیش از بازی با پرسپولیس هیچ مسافرت و پروازی نخواهد داشت و دو دیدار در طول 10 روز با الریان و قطر در شهر دوحه برگزار خواهد کرد. پس از آن هم شاگردان فریرا روز 15 مهر به مصاف السیلیه می روند.

 

1337730

 

 

یک روز بعد از بازی با السیلیه، اردوی تیم ملی قطر جهت آماده سازی پیش از جام ملت های آسیا آغاز می شود و احتمالا بازیکنان پرتعدادی از تیم السد در این اردو حضور خواهند بود. در آخرین اردوی عنابی ها، السد 9 ملی پوش در اردوی تیم ملی داشت. مشعل برشام، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، بوالم خوخی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، سالم الحجیری، تارک سلیمان و هاشم علی ملی پوشان تیم السد قطر هستند که اکثرشان بازیکنان کلیدی به حساب می آید.  قطر در تاریخ 20 و 24 مهر با اکوادور و ازبکستان دیدار می کند که بازی با ازبک ها در تاشکند خواهد بود.

پیش تر قرار بود 30 مهر السد با الدحیل دیدار کند اما باتوجه به این که بازی برگشت با پرسپولیس در تهران روز 1 آبان است، مسئولان فوتبال قطر تصمیم گرفتند این مسابقه را لغو کنند. بنابراین ملی پوشان تیم السد از 25 مهر تا 31 مهر در اختیار پائولو فریرا هستند تا برای نبرد سرنوشت ساز با پرسپولیس آماده شوند.

اما برنامه تیم پرسپولیس تا حدودی فشرده تر از تیم السد قطر است. قرمزها یک مهر در تهران با سپیدرود بازی خواهند کرد، سپس روز 5 مهر ماه دربی تهران را برگزار می‌کنند. پس از این بازی هم راهی دوحه می‌شود تا در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان به میدان بروند. از تاریخ 10 مهر تا 24 مهر که اردوی تیم ملی به پایان می رسد، پرسپولیسی ها هیچ بازی نخواهند داشت اما احتمال دارد بازی معوقه با نود ارومیه در این تاریخ به انجام برسد. همچین تیم ملی ایران روز 24 مهر در تهران میزبان بولیوی خواهد بود و باید دید کارلوس کی روش چند پرسپولیسی را به تیم ملی فرا می خواند.

 

 

 

1296503

 

 

دو روز پس از پایان اردوی ملی، پرسپولیس یک دربی دیگر با پیکان خواهد داشت و سپس در تهران میزبان السد خواهد بود.

 

پائولو فریرا نسبت به برنامه فشرده تیمش و انجام 5 بازی در یک ماه و برگزاری 2 بازی تیم ملی اعتراض هایی داشته از مسئولان لیگ قطر درخواست کرده که مسئولان برای تنها نماینده قطر، زمان استراحت بیشتری در نظر بگیرند.

اما در ایران، برانکو ایوانکوویچ و مسئولان باشگاه پرسپولیس تاکنون اعتراضی نسبت به برنامه سازمان لیگ و تیم ملی نداشته اند ولی شاید اعلام فهرست تیم ملی، تنش هایی را در این زمینه ایجاد کند. البته این عدم اعتراض پرسپولیسی ها در شرایطی بوده که بلافاصله پس از بازی پرسپولیس - الدحیل، مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند هیچ تغییری در تاریخ بازی ها وجود نخواهد داشت.

 

السد:

31 شهریور: السد - الریان
5 مهر: القطر - السد
10 مهر: السد - پرسپولیس
15 مهر: السد - السیلیه
20 مهر: قطر - اکوادور
24 مهر: ازبکستان - قطر
* 30 مهر: السد - الدحیل (لغو)
1 آبان: پرسپولیس - السد

 

پرسپولیس:

1 مهر: پرسپولیس - سپیدرود
5 مهر: استقلال - پرسپولیس
10 مهر: السد - پرسپولیس
20 مهر: نامشخص
24 مهر: ایران - بولیوی
27 مهر: پرسپولیس - پیکان
1 آبان: پرسپولیس - السد

* پرسپولیس - نود ارومیه

دیدگاه‌ها