کد خبر : 1555054 | 29 شهریور 1397 ساعت 00:43 | 216K بازدید | 0 دیدگاه

از پور علی گنجی تا موریو، از جام جهانی تا چمپیونز

تو ای وی ای آر کجایی؟(گزارش)

چهره درهم و گرفته فوق ستاره فوتبال جهان بعد از دریافت یک کارت قرمز ناباورانه، تبدیل به ترند اصلی شبکه های اجتماعی شده است.

تو ای وی ای آر کجایی؟(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، کریس رونالدو، ستاره یوونتوس، که پس از غلبه بر چالش گل نزدن برای تیم جدیدش، در اولین بازی لیگ قهرمانان با پیراهن بیانکونری به میدان رفته بود، در مسابقه امشب در یک صحنه جنجالی با تصمیم داور وادار به ترک زمین شد.

این لحظه ای بود که یوونتوس در حمله ای از سمت چپ، به دنبال ارسال توپ برای این فوق ستاره پرتغالی بود اما با بیرون رفتن توپ از کناره های زمین، متوجه تنشی در محوطه جریمه والنسیا شد و به سرعت به سمت محل روی دادن این درگیری رفت و کریس رونالدو را با یک کارت قرمز از زمین اخراج کرد.

 

1337744

 

اما دقیقا در لحظاتی که رونالدو با چهره ای درهم و گریان قصد خروج از زمین را داشت، فیلم های این صحنه جنجالی در سراسر دنیا پخش می شدند؛ فیلم هایی که نشان می دادند که صحنه برخورد رونالدو با موریو فاقد خشونت لازم برای دادن کارت قرمز بود.

این صحنه را شاید بشود با صحنه درگیری کریس رونالدو در نیمه دوم دیدار پرتغال مقابل ایران مقایسه کرد؛ صحنه ای که مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ایران، که مامور مهار رونالدو بود، در تلاش برای گرفتن توپ، با او وارد درگیری شد و رونالدو ضربه ای به صورت او زد.

در ابتدا و پس از رخ دادن این اتفاق، داور متوجه صحنه نشده بود اما با تماس تیم VAR، برای بازبینی صحنه به محل نصب مانیتورهای بازبینی رفت و با مرور چند باره تصویر، بی خیال بیرون کشیدن کارت قرمز برای مرد سال فوتبال دنیا شد.

 

1337760

 

1337761

 

کونیا، داور اروگوئه ای، در حالی زیر بار دادن کارت قرمز به رونالدو نرفت که کادر فنی ایران به رهبری کارلوش کی روش و همراهی بازیکنان، به شدت به دنبال اخراج کریس رونالدو بودند؛ تصمیمی که می توانست موجب برتری عددی تیم ایران و حتی کسب پیروزی در دیدار سرنوشت ساز مقابل پرتغال بشود.

 

اما این کارت جنجالی در نهایت بیرون کشیده نشد تا اخراج رونالدو برای سه ماه به تاخیر بیفتد؛ سه ماهی که رونالدو در آن در تیررس اخبارهای جنجالی مربوط به انتقالش به یوونتوس بود. او که در هفته های ابتدایی سری آ به دلیل گل نزدن، زیر فشار بود، با به ثمر رساندن دو گل در دیدار این هفته مقابل ساسولو، دیدار امشب را با روحیه ای مضاعف آغاز کرد اما در نهایت تصمیم داور بازی، شب تلخی را برای او رقم زد؛ آن هم در شرایطی که او حتی آن ضربه آرام تری که به پورعلی گنجی زده بود را روانه مدافع والنسیا نکرده بود؛ اما مدافعانی که در مسابقات با رونالدو شانه به شانه می شوند، همواره به دنبال خارج کردن او از میدان هستند؛ چه پورعلی گنجی و چه موریو که امشب از پس ماموریتش به خوبی برآمد.

شاید پس از استفاده موفق از وی ای آر در رقابت های جام جهانی، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز خود را به سرعت به این تکنولوژی جدید مجهز کند؛ برنامه ای که باعث می شود اشتباهات اینچنینی در داوری به حداقل برسد. صد البته همین اشتباهات است که می تواند مقاومت یوفا را در مقابل تکنولوژی های جدید داوری بشکند.

دیدگاه‌ها