کد خبر : 1555094 | 29 شهریور 1397 ساعت 11:02 | 64.1K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو به هوش! داستان الهلال تکرار نشود

پرسپولیس همانند فصل پیش لیگ قهرمانان، با یک برد دراماتیک موفق به صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد با این تفاوت که این بار با تیمی محروم از نقل و انتقالات و با تیمی تقریبا ۱۲ نفره به این مهم دست یافت.

برانکو به هوش! داستان الهلال تکرار نشود 

به گزارش "ورزش سه"، شاید قسمت بر این باشد که پرسپولیس با همین تیم نصفه و نیمه و محروم موفق به تجربه کردن فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. انگار که تیم برانکو در شرایط سخت، ماموریت‌ های سخت را انجام می دهد. صعود به فینال البته نیازمند از پیش رو برداشتن السد قدرتمند است؛ تیمی قطری که بیش از همه تیم های آسیایی در دو سال اخیر به آزادی تهران آمده و با ایرانی ها روبرو شده است. استقلال در بازی برگشت مقابل السد نشان داد که متوقف کردن تیم قطری یک ماموریت ناممکن نیست و حالا پرسپولیس با پیش رو داشتن تجربه همتای تهرانی خود می تواند به صعود به فینال فکر کند. برانکو تجربه بازی نیمه نهایی فصل پیش لیگ قهرمانان را هم دارد و خوب می‌ داند که نباید اشتباه بازی مقابل الهلال در فصل پیش را تکرار کند.

 

فصل پیش برانکو و شاگردانش پس از بردن الاهلی عربستان، بیش از حد در شیرینی و جشن آن برد باقی ماندند و بی توجه به قدرت الهلال و تفاوت آن با قدرت الاهلی، با همان شیوه قبل به مصاف آبی پوشان عربستانی رفتند. آنجا نیز برانکو کامیابی‌ نیا و انصاری را در اختیار نداشت و البته ستون دفاعی این تیم یعنی سیدجلال نیز همانند بازی با الاهلی در آن بازی حضور نداشت. طارمی نیز با محرومیت یک باره اش پرسپولیسی ها را در شوک فرو برد و نتیجه شکست سنگینی شد که عملا امید قرمزها برای رسیدن به فینال را در همان بازی رفت از بین برد. اکنون نیز برانکو برای بازی رفت مقابل السد کامیابی نیا و انصاری را در اختیار ندارد ولی سیدجلال و شجاع می توانند زوج خط دفاعی پرسپولیس باشند. ضمن اینکه پرسپولیس یک سال است که به بازی نکردن با طارمی عادت کرده. با این شرایط بازی با السد در قطر، بازی سختی جلوه می کند. اما نکته امیدوارکننده جدال برگشت در تهران و در آزادی است که در مقابل دیدگان هواداران پرشور قرمز برگزار می شود.

 

برانکو از کامبک شاگردانش در برابر الدوحیل به عنوان یک اتفاق بسیار مهم یاد کرد و عملکرد شاگردانش را ستود. او فصل پیش نیز پس از بردن الاهلی با جملاتی ستایش برانگیز که کمتر عادت به استفاده از آن دارد از بازیکنانش تشکر کرد. اما او نیز به خوبی انتقاداتی که از او و تیمش پس از بازی با الهلال در نیمه نهایی دوره قبل شد را به خاطر دارد. او بهتر از همه می داند که ستایش هایی که از او و تیمش بابت بردن الدوحیل می‌ شود تا قبل از بازی با السد کاربرد دارد و پس از آن این نتیجه بازی با السد است که واکنش رسانه ها و هواداران را نسبت به او و تیمش مشخص می کند. فصل پیش برانکو و تیمش به نوعی در فضای تمجید و تعریف از بازی الاهلی باقی ماندند و بدون راهکار مناسب تاکتیکی به مصاف الهلال رفتند. اما اکنون آنها نیاز دارند تا با تدبیر و تفکر مناسب به مصاف با السد بیندیشند. به جدالی که می تواند حماسه قرمزها در آسیا را تداوم ببخشد.

 

« تداوم حماسه» ماموریتی است که برانکو و تیمش باید آن را به سرانجام برسانند. تیم ۱۲ نفره پرسپولیس می تواند ماموریتی که تیم های پرستاره قبلی موفق به انجام آن نشدند را به سرانجام برساند.قرمزها تا به حال پنج بار در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان متوقف شده اند. ماموریتی که تیم پرستاره استانکو در سال ۷۵ با عابدزاده، محرمی، پیروانی، میناوند، شاهرودی، باقری، مهدوی کیا، بزیک و خداداد عزیزی نتوانست انجام دهد را پرسپولیس محروم امسال می‌ تواند به شکلی رویایی تکمیل کند. ماموریت تکمیل نشده پرسپولیس فصل پیش را امسال برانکو و شاگردان وفادار و سخت کوشش می توانند به سرانجام برسانند. السد برخلاف الهلال می تواند پل صعود پرسپولیس به فینال شود اگر در باد برد الدوحیل نخوابید و از امروز به فکر بردن با همین داشته های نصفه و نیمه بود.


حجت شفیعی

 

دیدگاه‌ها