کد خبر : 1555625 | 31 شهریور 1397 ساعت 16:52 | 37K بازدید | 0 دیدگاه

حمله موفق وزنه‌بردار گرجستانی به وزنه 264 کیلویی

تالاخادزه غیررسمی رکورد رضازاده را شکست

وزنه بردار دسته فوق سنگین گرجستانی در مسابقات کشوری به صورت غیررسمی رکورد دوضرب جهان را شکست.

تالاخادزه غیررسمی رکورد رضازاده را شکست

به گزارش "ورزش سه"، وقتی حسین رضازاده در المپیک 2004 آتن وزنه 263 کیلوگرمی را در حرکت دوضرب بالای سر برد، شاید تصور برخی این بود که تا چند دهه کسی نتواند این رکورد خارق العاده را جابجا کند. البته که این پیش بینی ها بیراه هم نبود و حالا که 14 سال از آن زمان می گذرد، با وجود شکسته شدن رکوردهای یکضرب و مجموع حسین رضازاده، هنوز رکورد دوضرب در دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان دست نخورده مانده است.


در 2، 3 سال اخیر "لاشا تالاخادزه" پدیده وزنه برداری جهان لقب گرفته و طلای المپیک 2016 و مسابقات جهانی 2017 را مال خود کرده است. شاید یکی از دلایل اصلی خداحافظی زودهنگام بهداد سلیمی هم قدرت بلامنازع وزنه بردار گرجستانی در سال های اخیر بود.


حالا در فاصله 40 روز مانده تا شروع مسابقات جهانی 2018، تالاخادزه بار دیگر آمادگی خود را به رخ کشیده است. او در مسابقات کشوری گرجستان که حکم انتخابی برای مسابقات جهانی را هم داشت، وزنه 264 کیلوگرمی را بالای سر برد. این رکورد که یک کیلوگرم بیشتر از حسین رضازاده است، به صورت رسمی ثبت نمی شود؛ اگرچه در صورت تکرار آن در مسابقات جهانی 2018 به میزبانی ترکمنستان سومین رکورد دسته فوق سنگین نیز به نام تالاخادزه ثبت می شود.


او قبل از این با بالا بردن وزنه 220 کیلوگرمی رکورد خارق العاده ای در حرکت یکضرب هم ثبت کرده بود. البته در این رقابت های کشوری تالاخادزه 214 کیلوگرم در یکضرب زد.


با اینکه سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته های 85 و 96 کیلوگرم رکورددار محسوب می شوند، رکوردهای دسته فوق سنگین از اهمیت ویژه ای در دنیای وزنه برداری برخوردار است. باید دید بعد از 14 سال رکورد دوضرب رضازاده نیز توسط این پدیده گرجستانی شکسته می شود یا او همچنان در حسرت زدن یک وزنه بالای 263 کیلوگرم در مسابقات رسمی می ماند.

 

دیدگاه‌ها