کد خبر : 1555715 | 31 شهریور 1397 ساعت 21:05 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

فروتن، تنها فینالیست جوان های آزاد در روز دوم

دست آزادکاران در 5 وزن اول به طلا نرسید

کشتی گیر ایرانی به مدال نقره وزن 65 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان بسنده کرد.

دست آزادکاران در 5 وزن اول به طلا نرسید

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های فینال و رده بندی پنج وزن نخست مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان امشب (شنبه) در شهر ترناوا اسلواکی در حال برگزاری است که امیرحسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم به مدال نقره رسید و امیرحسین کاووسی نیز در وزن 70 کیلوگرم پنجم شد.


در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه 4 بر صفر بالاز هاکزر از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مقابل بود باتباتار از مغولستان به پیروزی رسید و در دور سوم مقابل فاتی ویسیلی از مقدونیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مقصودی در این مرحله مقابل نیکولای گراهمز از مولداوی با نتیجه 11 بر 6 پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 مغلوب ساین کازیریک از روسیه شد و به مدال نقره رسید.


در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین کاووسی در دور اول مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه 18 بر 7 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. کاووسی ابتدا در این گروه با نتیجه با نتیجه 10 بر صفر تینو ریتینگر از آلمان را مغلوب کرد و در کشتی بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد استپان لیلیک از اوکراین گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی با نتیجه 10 بر 9 شکست خورد و پنجم شد.


در وزن 57 کیلوگرم رضا علیجان زاده، در وزن 79 کیلوگرم سجاد غلامی و در وزن 97 کیلوگرم سجاد عزیزی از دور رقابت ها کنار رفته بودند.
بدین ترتیب ایران در 5 وزن نخست با یک مدال نقره به کار خود پایان داد. امروز در مسابقات 5 وزن دوم نیز از ایران فقط یک کشتی گیر به فینال رسید.


* در وزن 61 کیلوگرم مهدی عشقی در دور نخست در مصاف با ارطغرل قهوه چی از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، عشقی از دور رقابت ها کنار رفت.


*‌در وزن 74 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مارتین هورینیک از اسلواکی را شکست داد اما در دور بعد مقابل ساچین راتهی قهرمان آسیا از هند با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و با توجه به اینکه حریف هندی در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر آذربایجانی مغلوب شد، سوادکوهی از مسابقات حذف شد.


* در وزن 86 کیلوگرم ابوالفضل هاشمی در دور نخست دین اسلامبک تالایبیک اولو از قرقیزستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل آندری هیکا از اوکراین با نتیجه 8 بر 2 پیروز شد و در دور سوم شوتارو یامادا از ژاپن را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این مرحله مقابل عارف اوزن از ترکیه با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.


* در وزن 92 کیلوگرم عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید. وی در دور سوم سانجیت از هند را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله مقابل کوخ خوگایف از روسیه با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی فرداشب در دیدار فینال به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان می رود.
* در وزن 125 کیلوگرم امیر یاری در دور نخست مقابل پاریس کاریپی از کشور آلبانی با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر کوتا تویاما از ژاپن را شکست داد. وی در دور سوم مقابل سوسلان کینچاگوف از روسیه با نتیجه 9 بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، یاری به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه ابتدا باید با برنده کشتی میان میلانوف از بلغارستان و گونگور از ترکیه مبارزه کند و در صورت پیروزی در دیدار رده بندی به مصاف رحیم اف از کشور ازبکستان برود.


رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق فرداشب برگزار می شود.


با این وضعیت باید دید تیم ملی کشتی آزاد جوانان می تواند حداقل عنوان سومی سال گذشته خود را تکرار کند یا خیر. این در حالی است که فرنگی کاران با 4 طلا و 2 برنز به عنوان قهرمانی جهان در اسلواکی دست پیدا کردند.

دیدگاه‌ها