کد خبر : 1555886 | 01 مهر 1397 ساعت 12:57 | 5.2K بازدید | 1 دیدگاه

فدراسیون سند منتشر کرد؛

اساسنامه فدراسیون در هیات دولت تصویب شده است

رئیس فدارسیون فوتبال در جلسه با کمیته رسانه ها سند تصویب اساسنامه فدراسیون را منتشر کرد.

اساسنامه فدراسیون در هیات دولت تصویب شده است

به گزارش "ورزش سه"، یکی از انتقادات و ابهامات بزرگ فدراسیون فوتبال عدم تصویب اساسنامه این فدراسیون در هیات دولت بود. موضوعی که منتقدان بارها به آن اشاره کردند و اعلام داشتند بر اساس آیین نامه قبلی، ریاست فدراسیون یک پست دولتی است و حالا مهدی تاج به دلیل بازنشسته بودن نمی تواند فعالیت خود را در این پست ادامه دهد.


هر چند از نظر فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا این سمت غیر دولتی است و هر گونه دخالت نهادهای دیگر باعث تعلیق فوتبال ایران می شود و حتی نیازی به اساسنامه تایید شده در هیات دولت وجود ندارد اما رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه با کمیته رسانه ها روز یکشنبه سندی منتشر کرد که نشان می دهد اساسنامه این فدراسیون در هیات دولت به تصویب رسیده است.

 

1338808


این اساسنامه در مرداد سال 1386 و در جلسه هیات دولت که با امضای پرویز داوودی، معاون اول وقت رئیس جمهور به امضا رسیده تصویب شده و به این ترتیب ریاست فدراسیون فوتبال، یک پست غیر دولتی تلقی می شود.


هر چند تا پیش از این نیز و حتی در صورت عدم تصویب این مصوبه باز هم کنار رفتن تاج با دخالت دولت باعث تعلیق فوتبال ایران می شد اما انتشار این سند نشان می دهد که ابهام قدیمی درباره اساسنامه فدراسیون سندیت ندارد و این اساسنامه به تصویب رسیده است.

دیدگاه‌ها