کد خبر : 1555916 | 01 مهر 1397 ساعت 14:32 | 48.3K بازدید | 0 دیدگاه

نابغه، دست نیافتنی تر در لالیگا

یک رکورد تاریخی برای مسی در دربی کاتالونیا

بارسا و خیرونا امشب در نوکمپ دربی کاتالونیا را برگزار خواهند کرد؛ دیداری که از یک منظر برای مسی به یادماندنی خواهد شد.

یک رکورد تاریخی برای مسی در دربی کاتالونیا

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا بارسا پس از کسب 4 برد متوالی و رسیدن به صدر جدول، حالا جایگاه خود را در اختیار رئال(پس از پیروزی شب گذشته بر اسپانیول) می بیند. برای پس  گرفتن صدر، آبی و اناری ها امشب محکوم به پیروزی بر خیرونا هستند. شکی در این نیست که برای کسب پیروزی، امید همه هواداران بارسا به مسی دوخته شده است.

 

 

1337565

 

 

اکتبر 2004 در دربی کاتالونیا برابر اسپانیول در ورزشگاه مونتجوییک، مسی اولین بازی خود برای بارسا را انجام داد. او دقیقه 82 و به عنوان آخرین تعویضی فران رایکارد وارد زمین شد. مسی با شماره پیراهن 16 و به جای دکو به زمین آمد و افسانه او در لالیگا نیز از همان بازی آغاز شد.

در این مدت او رکوردهای زیادی را در لالیگا جا به جا کرده است. از شکستن رکورد بهترین گلزن گرفته تا ثبت هت تریک های فراوان برای بارسا و حالا او این فرصت را دارد تا یک رکورد دیگر را به نام خود ثبت کند.

 

 

1338832

 

 

تاکنون 422 بار مسی را با پیراهن بارسا در لالیگا دیده ایم . او امشب اگر اتفاق خاصی نیفتد، با حضور در بازی با خیرونا از رکورد دنی آلوس گذر خواهد کرد و تبدیل به بازیکن خارجی با بیشترین تعداد بازی در لالیگا خواهد شد. آلوس با پیراهن سویا و بارسا 422 بار در لالیگا به میدان رفته بود.

 

این پانزدهمین فصل مسی در لالیگاست و در این مدت او 320 پیروزی، 66 تساوی و 37 شکست را در این رقابت ها تجربه کرده است. او با ثبت 386 گل، بهترین گلزن لالیگا نیز محسوب می شود.

نکته قابل ذکر این است که دوناتو، بازیکن برزیلی سابق اتلتیکو و دپورتیوو 466 بار در لالیگا به میدان رفته اما از آنجا که او بعدها ملیت اسپانیایی گرفت و برای لاروخا نیز به میدان رفت، دیگر یک بازیکن خارجی محسوب نمی شود و مسی امشب با 423 بازی می تواند رکورد را به نام خود ثبت کند.

 

 

1338834

دیدگاه‌ها