کد خبر : 1555975 | 01 مهر 1397 ساعت 18:08 | 56.2K بازدید | 0 دیدگاه

پایان حسرت 15 ساله جودوی ایران در مسابقات جهانی

درخشش طلا بر سینه سعید؛ ملایی طلسم شکنی کرد

نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم ایران طلای مسابقات جهانی جودو را بر گردن آویخت تا بعد از 15 سال طلسم شکنی کند.

درخشش طلا بر سینه سعید؛ ملایی طلسم شکنی کرد

به گزارش "ورزش سه"، جودوی ایران بعد از چند سال ناکامی در مسابقات آسیایی و جهانی یک پدیده در خود پرورش داده که حالا مدال طلای جهان را هم بر گردن آویخت.


چهارمین روز از رقابتهای جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شرایطی با حضور 758 جودوکار از 125 کشور در شهر باکو کشور آذربایجان در حال پیگیری است که سعید ملایی جوان شایسته جودوی ایران در وزن منهای 81 کیلوگرم با پیروزی برابر حریف ژاپنی توانست برای اولین بار به مدال طلای جهان دست پیدا کند.


سعید ملایی پس از استراحت در گام نخست، جودوکار کانادایی را در کمتر از 2دقیقه ایپون کرد و در ادامه حریف ایسلندی خود را در 14ثانیه  از پیش رو برداشت.


سومین برد ملایی برابر جودوکار پرتغالی رقم خورد، سعید جودو ایران در 44 ثانیه حریف خود را با ایپون بدرقه کرد و با پیروزی برابر جودوکار بلژیکی راهی نیمه نهایی شد.


ملایی در مرحله نیمه نهایی حریف ترکیه ای خود را ایپون کرد و با شایستگی به فینال راه یافت.او در فینال برابر حریف ژاپنی ایستاد و توانست با پیروزی در ششمین مبارزه متوالی به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

 

1338918


این جودوکار جوان که چند هفته قبل در بازی های آسیایی با ناداوری دستش از مدال طلا کوتاه مانده بود،‌سال گذشته با کسب مدال برنز بعد از سال ها جودوی ایران را صاحب مدال جهانی کرد.


حالا سعید ملایی که خودش را به عنوان یکی از بزرگان جودوی جهان معرفی کرده، بعد از 15 سال بار دیگر ایران را در سطح جهان صاحب مدال طلا کرده است.


پیش از این آرش میراسماعیلی 2 طلا در سال های 2001 و 2003 به دست آورده بود و از آن به بعد فقط چند جودوکار به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کرده بودند.


حالا ملایی طلسم 15 ساله جودو را شکست و این رشته که در چند سال اخیر با ناکامی دست و پنجه نرم می کرد را بار دیگر به سکوی اول دنیا رساند.

 

1338893

 

1338902

دیدگاه‌ها