کد خبر : 1556032 | 01 مهر 1397 ساعت 21:00 | 46.6K بازدید | 0 دیدگاه

تا چند ماه قبل کسی این جوان ها را نمی شناخت

کولاکوویچ: مردم ایران توقع دارند قهرمان جهان شویم!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: من نگران آینده والیبال ایران نیستم چون می دانم که در سطح بالای جهانی باقی خواهد ماند.

کولاکوویچ: مردم ایران توقع دارند قهرمان جهان شویم!

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ که نتوانست تیمش را در دور دوم مسابقات جهانی به برتری برساند و در نهایت از صعود به جمع 6 تیم برتر بازماند، بعد از شکست 3 بر صفر مقابل آمریکا با سایت فدراسیون والیبال به گفت و گو پرداخته است.


در صوفیه نتایج بدی گرفتیم


من انتظار داشتم که بازیکنان برای هر امتیاز بجنگند. ما مسابقات قهرمانی جهان را با چند پیروزی خوب در وارنا شروع کردیم ولی در صوفیه نتایج بدی گرفتیم. من انتظار داشتم که بازیکنانم به مبارزه ادامه بدهند و همین کار را هم کردند ولی در کسب نتیجه موفق نبودند.


اعتقاد به نفسمان را از دست دادیم


در بازی مرحله دوم با بلغارستان، یک توپ سرنوشت ساز را در ست دوم از دست دادیم که نتیجه بازی را به سود این تیم رقم زد. بازیکنان من بعد از شکست در ست دوم این بازی مقابل بلغارستان و واگذاری این بازی به میزبان، اعتماد به نفس خود را از دست دادند. البته ما مشکلاتی در دریافت در مرحله دوم مسابقات داشتیم. این مشکل در تیم ما برطرف نشد و بازی به کانادا و آمریکا را نیز باختیم.


فصل سخت و سنگین را پشت سر گذاشتیم


قصد بهانه تراشی ندارم ولی فصل بسیار سخت و سنگینی را پشت سر گذاشتیم که پر از سفر و بازی های مختلف بود. علاوه بر این در طول مسابقات ما فرصتی برای تمرین نداشتیم در حالی که بازیکنان من به تمرین زیاد نیاز دارند. آنها می توانند نمایشی به مراتب بهتر از دیروز و امروز داشته باشند.


با 2 پیروزی به مرحله بعدی می رفتیم


بازیکنان جوان تیم، شانس بازی در یک تورنمنت مهم را به دست آوردند. آنها سختی های زیادی را تجربه کردند و پشت سر گذاشتند که به پیشرفت آنها کمک می کند. ما با 2 پیروزی راهی مرحله سوم می شدیم.


تا چند ماه قبل کسی این جوان ها را نمی شناخت


زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران شدم، داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران بود. ما نشست های مفصلی در مورد آینده والیبال ایران و توقعات او برگزار کردیم. او می خواست که نسل والیبال ایران را عوض کند چون برخی بازیکنان، پا به سن گذاشته بودند و برای آینده والیبال ایران مفید نبودند. من برای نسل گذشته والیبال ایران، احترام زیادی قائل هستم ولی تا 3 ماه قبل، هیچکس نام مرتضی شریفی، توخته، صابر کاظمی و رضا حضرت پور را نشنیده بود. شاید خیلی از کارشناسان والیبال ایران از دعوت شدن آنها به تیم ملی تعجب کردند. وکیلی، تیم نوجوانان ایران را به مقام قهرمانی جهان رسانده بود و ما باید از ستاره های این تیم استفاده می کردیم تا کسب تجربه کنند تا در کنار بازیکنان با تجربه تیم، آبدیده شوند.


هواداران می خواهند ایران قهرمان جهان شود!


من نگران آینده والیبال ایران نیستم چون می دانم که در سطح بالای جهانی باقی خواهد ماند. البته می دانم که کسب برخی نتایج برای هواداران والیبال ایران، دردآور است. هواداران توقع دارند که تیم ایران در جهان، اول باشد. رسیدن به چنین سطحی نیاز به زمان دارد و نمی شود که در مسابقات قهرمانی جهان، ناگهان به مدال طلا رسید.


این تجربه را در صربستان سپری کردم


من 9 سال سرمربی تیم ملی صربستان بودم و در 3 دوره مسابقات انتخابی المپیک حضور داشتم. به همین خاطر تجربه چنین کار را دارم. بازیکنانی که من در سال 2011 به تیم ملی صربستان معرفی کردم در حال حاضر و پس از 7 سال همراه تیم ملی صربستان در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان حاضر هستند. خوشحالم که بازیکنان با تجربه تیم ملی ایران به خوبی از بازیکنان جوان حمایت می کنند.


تا 2020 با ایران قرارداد دارم


من تا سال 2020 با ایران قرارداد دارم ولی ادامه همکاری ما بستگی به نظر فدراسیون والیبال ایران دارد.

دیدگاه‌ها