کد خبر : 1556036 | 01 مهر 1397 ساعت 21:27 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

جوانان آزادکار به مقام سوم جهان رسیدند

فروتن، تنها طلایی کشتی آزاد در اسلواکی

عباس فروتن در وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان طلایی شد تا جایگاه سومی ایران هم تثبیت شود.

فروتن، تنها طلایی کشتی آزاد در اسلواکی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از 2 روز قبل به میزبانی اسلواکی آغاز شده بود. این مسابقات در 5 وزن اول برای ایران خیلی خوب سپری نشد و فقط در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی بعد از راهیابی مقتدرانه به فینال، در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 مغلوب ساین کازیریک از روسیه شد و به مدال نقره رسید.


4 کشتی گیر دیگر ایران در 5 وزن نخست دستشان از مدال کوتاه ماند تا همه امیدها برای کسب مدال های خوشرنگ به 5 وزن دوم باشد.


رقابت های پنج وزن دوم هم دیروز در شهر ترناوا اسلواکی برگزار شد که در پایان دیدارهای مقدماتی عباس فروتن در وزن 92 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت، ابوالفضل هاشمی در وزن 86 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد و امیر یاری در وزن 125 کیلوگرم در گروه بازنده ها قرار گرفت. 2 کشتی گیر دیگر ایران هم از دور رقابت ها کنار رفتند.


کشتی های مراحل شانس مجدد،‌رده بندی و فینال 5 وزن دوم امروز برگزار شد تا پرونده این رقابت ها بسته شود. ابتدا امیر یاری با شکست ۵ بر ۵ حریف ترکیه ای خود در گروه شانس مجدد به دیدار رده بندی راه یافت و تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان در اسلواکی به مصاف حریف ازبکستانی می رود.


در ادامه ابوالفضل هاشمی با شکست ۶ بر ۵ حریف گرجستانی صاحب مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان در اسلواکی شد.


تنها شانس ایران برای کسب مدال طلا در این دوره در وزن 92 کیلوگرم بود که عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید. وی در دور سوم سانجیت از هند را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله مقابل کوخ خوگایف از روسیه با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی امشب در دیدار فینال به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان رفت و 11 بر صفر این حریف را هم شکست داد تا تنها طلایی ایران در این رقابت ها لقب بگیرد.

 

1338993


قبل از برگزاری مسابقات فینال روسیه قهرمانی خود را قطعی کرده بود. ایران هم برای کسب مقام سوم و تکرار این عنوان که سال گذشته نیز کسب شده بود، تلاش می کرد که با این مدال طلا به آن رسید.


به این ترتیب تیم ایران پس از روسیه و آمریکا به مقام سوم جهان دست پیدا کرد.

دیدگاه‌ها