کد خبر : 1556434 | 03 مهر 1397 ساعت 12:00 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

بعضی ها خواسته های غیر منطقی دارند

قاسمپور: فوتبال مردم آبادان را افسرده می کند

صنعت نفت تیم محبوب آبادان و خوزستان در این فصل هنوز رنگ پیروزی را ندیده هرچند این تیم در فصل جدید تغییرات خیلی زیادی داشته است.

قاسمپور: فوتبال مردم آبادان را افسرده می کند

به گزارش" ورزش سه" صنعت نفت یکی از پرطرفداترین تیم های ایران و شاید پرطرفدارترین تیم خوزستان باشد. این تیم یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال باشگاهی است و در تمام این سال ها علاوه بر بازی های جذاب بازیکنان مطرحی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. ابراهیم قاسمپور بی شک یکی از آن ها است. او از نفت آبادان آغاز کرد و هافبک تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 بود. قاسمپور همچنین یکی از اولین لژیونرهای فوتبال ایران هم هست که در تیم هایی مثل النصرامارات، الریان و السد قطر هم بازی کرده  وبا بازوبند کاپیتانی تیم السد در رقابت های جام باشگاه های آسیا به تهران هم آمد و در ورزشگاه آزادی بازی کرد.حرف های او درباره صنعت نفت، السد و شرایط اینروزهای فوتبال در زیر می خوانید:


-مشکلات صنعت نفت علل زیادی دارد. اینکه نمی تواند نتیجه بگیرد نتیجه ناتوانی و بی تدبیری مسئولان نفت است. مشخص نیست براساس چه معیاری کادرفنی و بازیکنان را انتخاب می کنند. این کادرفنی سال اولی هست که به ایران آمده و طبعا شناختی از فوتبال ایران ندارد ، خب پس حالا این سوال وجود دارد که او که شناختی از فوتبال ما ، تیم ها و کیفیت بازیکنان نداردچگونه تیم را بسته است؟ حالا اینکه خود این مربی از کجا آمده ، رزومه اش چیست و برچه اساسی انتخاب شده خودش یک بحث دیگر است. مساله جذب بازیکن خیلی مهم است. سرمربی این تیم گفته که من بازیکنان را براساس فیلم انتخاب کردم. کدام مربی بازیکن را براساس فیلم انتخاب می کند؟ یک بازیکن امسالش با سال دیگرش می تواند زمین تا آسمان فرق کند.


-صنعت نفت در یکی دوسال اخیر به مراتب نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای بستن تیم کرده است اما یکی از دلایل اینکه تیم نتیجه نمی گیرد شرایط خاص خود آبادان است. راستش بازیکن شاخص و درجه یک سخت به آبادان می آیند و یا نمی آیند. دلایل زیادی هم دارد و در نهایت اگر جایی آن ها را نخواهد می آیند. این مسایل دست به دست هم می دهد تا تیم نتواند به موفقیت بزرگ برسد.
-مطمئنا اگر به گذشته آبادان نگاه کنیم، می بینیم که در رده های مختلف ملی سیزده چهارتا بازیکن خوزستانی در تیم های ملی بودند و از این بین شش ، هفت بازیکن آبادانی بودند. دلیل آن هم این بود که علاقمندان زیادی بودند که تیمداری می کردند و فضاهایی بود که بچه ها می توانستند با ارزان ترین وسیله که یک توپ پلاستیکی بود بازی کنند. اما الان در آبادان کسی تیمداری نمی کند. خب یک زمانی یک استان در ایران گندم تولید می کرد اما الان گندم وارد می کند. حکایت فوتبال آبادان است. اما من ایرادی نمی بینم خیلی از تیم های بزرگ دنیا از بازیکنان خارجی استفاده می کنند و الزاما نباید بومی باشد. موضوع این است که آدم های درستی در راس کار نیستند و بازیکنان را دلال ها می آورند.


-من درباره کار پائولو سرجیو نمی توانم نظری بدهم چون کارش را از نزدیک ندیدم اما می دانم وقتی نفرات خوبی ندارید نمی توانید تمام برنامه هایتان را اجرا کنید. الان صنعت نفت روی نیمکت بازیکنی در اندازه های بازیکنان درون زمین ندارد.  سال قبل و حتی امسال صنعت نفت بازیکن نسبتا زیاد گرفت اما چرا نتیجه نگرفت؟! چون با 3-4 بازیکن اسمی نمی شود نتیجه گرفت. شما باید یک تیم خوب هم روی نیمکت داشته باشید.


-یکی از مشکلاتی که در آبادان همیشه وجود داشته تعصب خیلی زیادی است که پشت برخی خواسته های غیرمنطقی وجود دارد. یک عده هم این وسط هستند که سواستفاده می کنند. برخی هم حق دارند، وضع اقتصادی و کار در آبادان خوب نیست و تمام دلخوشی برخی از این آدم ها فقط صنعت نفت است. متاسفانه کسانی که در راس کار قرار می گیرند خوب کار نمی کنند. مشکلات دیگری هم همیشه بوده مثل اینکه بودجه ثابتی برای تیم وجود ندارد. آدم های کارآمدی سرکار نمی آیند که کار را جلو ببرند ، مردم آبادان عاشق این تیم هستند و وقتی تیم نتیجه نمی گیرد افسرده و ناراحت می شوند. زمانی هم که ما در این تیم بودیم مشکلات وجود داشت. فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و به خاطر همین است که السد می آید تهران و مقابل هواداران بازی بهتری ارائه می دهد و می برد.


-من در السد بازی کرده ام و حتی کاپیتان این تیم بوده ام. با این تیم یادم هست به ایران آمدم و مقابل استقلال بازی کردیم. ما آن سال با السد قهرمان آسیا شدیم. عرب ها پولدار هستند اما درست خرج می کنند. تفاوت آن ها این است که ملاک توانایی است و کسی با پارتی بازی و رابطه سرکار نمی آید. ما می بینیم در فوتبال ایران طرف در یک سال در سه تیم مختلف نتیجه نمی گیرد اما بازهم سال بعد در لیگ برتر هست.


-درباره بازی پرسپولیس مقابل السد به عنوان یک ایرانی آرزو می کنم که پرسپولیس بتواند از سد السد بگذرد اما اگر هم این اتفاق نیفتد نباید ناراحت شویم چون السد از نظر امکانات و حتی فوتبالی  بهتر است. ما اگر هم جایی خوب بودیم جرقه و حادثه بوده و تداوم نداشته است. شاید کفه ترازو از نظر بازیکن شاخص و سرمایه گذاری به سود السد باشد اما پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد و از نظر روحی و روانی به گونه ای است که می تواند در بازی برگشت به پیروزی برسد.




 

دیدگاه‌ها