کد خبر : 1556442 | 03 مهر 1397 ساعت 12:13 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

برای اولین بار؛ دسته اول دوباره قرعه کشی می‌شود

اگر کمیته انضباطی تیم سیاه جامگان را به خاطر بازی نکردن در برابر ملوان مقصر بداند این تیم از جدول بازی های دسته اول کنار گذاشته می شود چرا که قبلا هم در بازی با کارون اورند در خرمشهر حاضر نشده بود.

به گزارش "ورزش سه"، در صورتی که این اتفاق رخ دهد بازی های دسته اول در پایان نیم فصل دوباره قرعه کشی می شود تا هر هفته دو تیم استراحت نکنند. در حال حاضر به خاطر کناره گیری نفت تهران هر هفته یک تیم استراحت می کند و اگر سیاه جامگان هم از جدول بازی ها کنار گذاشته شود تا پایان نیم فصل نخست هر هفته تیم هایی که با نفت تهران و سیاه جامگان بازی دارند با قرعه استراحت مواجه می شوند. برای عدم تداوم این روند در نیم فصل دوم در پایان نیم فصل اول دوباره بازی ها قرعه کشی می شود تا دیگر هیچ تیمی با قرعه استراحت روبرو نشود.


کمیته مسابقات در یک تصمیم خوب و تحسین برانگیز به جای نفت تهران هیچ تیمی را جایگزین نکرد و قصد هم ندارد به جای سیاه جامگان تیمی را به جدول اضافه کند. در این صورت بازی های دسته اول با حضور 16 تیم دنبال می شود که این بهترین اتفاق ممکن برای تیم های دسته اولی است.


فصل گذشته ماجرای تیم های راه آهن و صبای قم که چالش های زیادی را در دسته اول درست کرد خیلی ها را به این نتیجه رساند که حضور 18 تیم در دسته اول زیاد است و بهتر است بازی های دسته اول با حضور 16 تیم برگزار شود. به خصوص که در لیگ برتر هم 16 تیم حضور دارند و سهمیه صعود به لیگ برتر دو تیم است.


سیاه جامگان هم گفته توانمندی ادامه حضور در بازیهای لیگ یک را ندارد و به نظر می رسد از حضور درادامه بازی ها انصراف داده است. این بهترین فرصت برای 16 تیمی کردن دسته اول است به شرط اینکه دوباره نخواهند با برنامه های عجیب تعداد تیم های حاضر در دسته اول را افزایش دهند.


قرعه کشی دوباره دسته اول به نظر می رسد اولین بار است در فوتبال ایران رخ می دهد.

 

دیدگاه‌ها