کد خبر : 1556541 | 03 مهر 1397 ساعت 18:48 | 69.1K بازدید | 0 دیدگاه

فحاشی نکردم و مشت خوردم و بگذارید برومند هر چه می‌خواهد بگوید

رافت: برومند تا تریبون می‌بیند خودش را گم می‌کند

یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های دربی استقلال و پرسپولیس همچنان درگیری میان پرویز برومند و پایان رافت است؛ ماجرایی که هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

رافت: برومند تا تریبون می‌بیند خودش را گم می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، پایان رافت، مهاجم تنومند و سرزن مورد علاقه علی پروین بود و یکی از چهره‌های دربی دو تیم در تاریخ محسوب می‌شود. همه همچنان بعد از 20 سال به صحنه درگیری او و پرویز برومند توجه دارند و این موضوع با واکنش رافت طی این روزها همراه شده است.


مهاجم سابق پرسپولیس که این روزها مدرسه فوتبالش را راه اندازی کرده، با گلایه از مسوولان صحبت‌هایش را آغاز می‌کند و در این باره می‌گوید: در حال حاضر فعالیت فوتبالی من به آکادمی‌ و مدرسه فوتبالی که راه‌اندازی کرده‌ام برمی‌گردد و فعالیت رسمی در فوتبال ندارم. یک زمین فوتبال در تهران گرفته بودم که دیگر نتوانستم آن را تمدید کنم و به اسلامشهر رفتم و الان آنجا مشغولم. متاسفانه در تهران به فوتبالی‌ها زمین نمی‌دهند و غیرفوتبالی‌ها برایشان در اولویت قرار دارد.


رافت درباره شرایط پرسپولیس بعد از صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا گفت: پرسپولیس در سال‌های اخیر شرایط خیلی خوبی دارد. لیگ پانزدهم با تفاضل گل قهرمانی را از دست داد و دو فصل پیاپی قهرمان شد و برای دومین بار به جمع 4 تیم برتر آسیا رسیده است. فکر می‌کنم قهرمانی لیگ دیگر مزه‌ای برای پرسپولیسی‌ها ندارد و به حق خواهان قهرمانی آسیا هستند و پتانسیل رسیدن به آن را دارند. السد تیم قدرتمندی است ولی توانایی شکست آنها و رسیدن به فینال را داریم.


وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از دربی گفت: شرایط دربی قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان روی قدرت تیم‌ها نظر داد ولی فکر می‌کنم شانس بردن پرسپولیس بیشتر است و امیدوارم این اتفاق هم بیافتد. البته استقلال خیلی تیم قابل احترامی است و قصد نادیده گرفتن ارزش‌های این تیم را ندارم.


رافت که در دوران علی پروین یکی از مهاجمان مورد علاقه او محسوب می‌شد درباره گلی که به استقلال زد گفت: فکر می‌کنم در 8 یا 9 دربی حضور داشتم و 2 گل هم زدم که یکی از آنها را قبول نکردند و یک گل به اسمم ثبت شد که به دوست و همشهری خود هادی طباطبایی زدم. طباطبایی از بهترین گلرهای ایران است و گل من شانسی وارد دروازه شد و توپ خورد به سرم و رفت توی گل.


این مهاجم دربی سال 79 را جذابترین دربی دوران خود می‌داند و در اینباره می‌گوید: دربی سال 79 یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ بود. 4 گل داشت، جنجال داشت و هرچه بخواهید در آن بود. متاسفانه بعد از بازی فضایی ایجاد کردند که زیبایی‌های آن تحت الشعاع قرار گرفت.


وی درباره درگیری‌اش با پرویز برومند در آن دربی اینطور توضیح می‌دهد: من برای رفاقت و نان و نمکی که با کسی می‌خورم ارزش قائلم و وقتی با کسی دست می‌دهم نمی‌خواهم آبرویش را ببرم. هرکسی می‌داند آنجا چه اتفاقی افتاد و خودش می‌داند و خدای خودش. اگر من فحاشی کرده بودم تاوانش را می‌دادم ولی من حتی یک روز هم محروم نشدم چون واقعاً کاری نکرده بودم. آنهایی که 18 ماه محروم شدند باید توضیح بدهند چکار کردند.


رافت در پاسخ به این سوال که برومند مدعی بود او فحاشی کرده و این مشت هم به آن خاطر بوده گفت: آن بازی به طور دقیق با اتفاقاتش توسط کمیته انضباطی و بزرگان فوتبال آن زمان موشکافی شد و صحبت‌های همه را شنیدند و حکم صادر کردند. از آنها بپرسید چرا من یک روز محروم نشدم و آنها 18 ماه از فوتبال دور بودند. بعد از آن روز 10 بار مارا جاهای مختلف دعوت کردند و روبوسی کردیم و حتی خودم پیشقدم می‌شدم برای این کار ولی وقتی دست می‌دادیم و می‌رفتیم فردایش تا یک تریبون می‌دیدند می‌گفتند پایان رافت فحش داده است. خب باید یک جوری حرکت‌شان را توجیه کنند و اگر این را نگویند چه می‌توانند بگویند؟


مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص اینکه چرا کاملا توضیح نمی‌دهد در آن لحظات چه اتفاقی افتاد که این درگیری شکل گرفت گفت: گفتم که من برای قول و قرار و نان و نمک ارزش قائلم و نمی‌خواهم آبروی کسی را ببرم. من دیگر 28 ساله نیستم و 50 سالم است. تعجب می‌کنم از کسانی که تا یک تریبون می‌بینند خودشان را گم می‌کنند و هرچه می‌خواهند می‌گویند. پرویز رفیق من است و دوست ندارم علیه‌ش حرف بزنم ولی واقعاً مشکل از من است که سکوت کرده‌ام. اشکالی ندارد بگذارید هرچه می‌خواهد بگوید.

 

رافت که از صحبت‌های برومند بعد از گذشت این سال‌ها همچنان ناراحت است درباره اینکه اگر گلر سابق استقلال را ببیند چه واکنشی خواهد داشت گفت: ما در طول سال شاید 10 بار همدیگر را در محافل مختلف ببینیم ولی اگر جایی برای مطرح کردن دوباره این موضوع باشد نمی‌روم. ساعت 11 امروز هم جایی دعوت شدم که او حضور داشت ولی گفتم نمی‌آیم. چند بار دست بدهیم و بعدش بروند برای تیتر یک شدن آن صحبت‌ها را انجام دهند؟ متاسفانه نمی‌خواهند باور کنند فوتبال‌شان تمام شده و دیگر روی بورس نیستند و هرکاری می‌کنند که به رسانه‌ها برگردند. همه هم من را می‌شناسند و هم بقیه بازیکنان را. در طول سال‌هایی که فوتبال بازی کردم یک حاشیه کوچک کسی از من ندیده است و اخلاقم را همه می‌شناسند. زحمت کشیدم به پیراهن پرسپولیس رسیدم و با دلالی و پول دادن وارد فوتبال نشدم. افتخارم این است که خود پروین من را خواست و حتی عابدینی به من گفت راضی به جذب تو نبودم ولی در موردت اشتباه می‌کردم.


مهاجم موردعلاقه پروین در خصوص انتقاداتی که به سرمربی سابق پرسپولیس می‌شود و مدعی‌اند او با سیستم علی اصغری تیمش را به میدان می‌فرستاد گفت: هرکسی می‌تواند با سیستم علی اصغری 27 تا جام بیاورد بیاید انجام دهد. علی پروین با یک نگاه متوجه می‌شد باید چطور ترکیب بچیند و ارنج کند. چند صد بازیکن به فوتبال معرفی کرده و شاگردهایش همه مربیان خوبی شده اند. دایی، قلعه‌نویی، درخشان، مایلی کهن و... همه شاگردان پروین بودند و اگر سیستم او علی اصغری بود الان همه به این سیستم بازی می‌کنند. آقای قلعه نویی که از بهترین مربیان فوتبال ماست با همین سبک بازی می‌کند و هنوز قهرمانی می‌آورد و نشان می‌دهد سیستم علی پروین هنوز هم جواب می‌دهد.


پایان رافت درباره اینکه آیا قبول دارد کی‌روش استنلی شبیه اوست و تنها با سود بردن از قامت بلند و قدرت بدنی به تیمش کمک می‌کند، گفت: هیچ بازیکنی مثل من در حال حاضر وجود ندارد. شاید بگویم اینطور برداشت شود که از خودم تعریف می‌کنم ولی هر کسی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و من هم کسی را شبیه خودم نمی‌بینم. استنلی بازیکن خیلی خوبی است و روی توپ‌های هوایی عالی کار می‌کند. آقای قلعه‌نویی همیشه بازیکنان خوبی جذب می‌کند که به درد سبک فوتبالی‌اش می‌خورد.


مهاجم تنومند سابق پرسپولیس در پایان درباره کری خوانی برای استقلال در آستانه دربی گفت: من هیچ وقت کری نخواندم و اصلا بلد نیستم کری خواندن چگونه است.

دیدگاه‌ها