کد خبر : 1556663 | 04 مهر 1397 ساعت 12:08 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

ماموریت دوم علیپور در دربی پنجشنبه

گفته می شود برانکو برای بازی روز پنج شنبه هم با سیستم 2-4-4 بازی خواهد کرد و در این صورت هم علیپور در زمین خواهد بود و هم منشا.

ماموریت دوم علیپور در دربی پنجشنبه

به گزارش "ورزش سه"، در این سیستم طبیعتا شعاع حرکتی و وظیفه علی علیپور به عنوان مهاجم نوک مشخص است. اما علیپور یک ماموریت دوم هم دارد. بازی کردن روی خط های کناری و ارسال از کناره ها.


جالب اینکه علیپور به عنوان مهاجم نوک از قرار گرفتن در این فضا خرسند است به این خاطر که دوست دارد به جای درگیری با خط دفاعی حریف در فضایی حرکت کند که امکان پیشروی به سمت دروازه و ضربه به چارچوب و یا ایجاد موقعیت داشته باشد. به واقع برای این مهاجم  خوب حتی تاثیرگذاری برای تیم مهم تر از گلزنی است. نکته ای که بارها بدان اشاره کرده است.


در بازی با الدحیل دیدیم این موقعیت به خوبی برای او مهیا شد. او با جا گذاشتن مدافع مستقیم خود روی خط و نفوذ و در نهایت پاس تیز رو به جلویی که داد گل دوم پرسپولیس را مسبب شد. علیپور در بازی با سپیدرود هم این کار را یک بار به خوبی انجام داد با این تفاوت که این بار از جناح راست روی خط حرکت کرد و دریافت کننده پاس او منشا بود که این موقعیت تبدیل به گل نشد اما خیلی خطرناک بود.


هافبک های کناری پرسپولیس که در بازی با سپیدرود عالیشاه و نعمتی بودند به سمت داخل بازی کردند تا هم علیپور از فضای خط استفاده کند و هم مدافعان کناری. این شیوه همان طور که اشاره شد مورد علاقه مهاجم نوک تیم پرسپولیس و آقای گل فصل گذشته است چرا که علیپور بازی در فضای خالی را بیشتر از درگیری با مدافعان حریف دوست دارد. ضمن اینکه او در چنین فضاهایی به خاطر سرعتی که دارد حتی زودتر به دروازه حریف نزدیک می شود.


علیپور قرار گرفتن روی خط برای توپ گیری و ارسال روی دروازه استقلال را حتما در بازی روز پنج شنبه تکرار خواهد کرد، هر چند ممکن است تعدادش خیلی زیاد نباشد. چون این کار ماموریت دوم او است.

دیدگاه‌ها