کد خبر : 1556686 | 04 مهر 1397 ساعت 12:59 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

دربی اولم را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم

علیپور: به طالب‌لو و حسینی گل زدم، به رحمتی نه

آقای گل پرسپولیس در فصل گذشته در این فصل نیز مدعی شماره یک دستیابی به این عنوان محسوب می‌شود و در آستانه دربی یکی از گزینه‌های دستیابی به دروازه استقلال است.

علیپور: به طالب‌لو و حسینی گل زدم، به رحمتی نه

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور یکی از جوانترین گلزنان تاریخ دربی محسوب می‌شود؛ بازیکنی که بعد از اینکه از راه آهن به پرسپولیس پیوست در اولین تجربه دربی خود موفق شد گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه وحید طالب لو کند. او اکنون در آستانه دربی هشتاد و هشت یکی از جدی‌ترین گزینه‌های دستیابی به دروازه استقلال محسوب می‌شود. بازیکنی که تاکنون 2 بار سابقه شادی گل در دربی در کارنامه دارد و موفق شده دروازه سیدحسین حسینی و وحید طالب لو را باز کند و اینبار احتمالا باید دروازه مهدی رحمتی را مورد هدف قرار دهد. علیپور اما با تمرکز بالا و دوری از حواشی سعی دارد در چنین شرایطی از کری خوانی بپرهیزد و همانند دیدارهای قبلی تنها به دنبال برآورده کردن انتظارات برانکو باشد و چه انتظاری بالاتر از اینکه بتواند فریاد شوق سرمربی‌اش را در کنار زمین شکل دهد. او در آستانه دربی با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت که در ادامه صحبت‌هایش را می‌خوانید.


مهاجم گلزن پرسپولیس درباره تقابل با سپیدرود و پیروزی مقابل این حریف گفت: بازی خوبی بود و خودم هم موقعیت از دست دادم و خدا را شکر دقیقه 90 گل زدیم.  این سه امتیاز کمک زیادی به ما می‌کرد و در آستانه دربی موفق شدیم بار دیگر به جایگاه مناسبی در صدر دست پیدا کنیم و هدفی که داریم را دنبال خواهیم کرد.


علی علیپور یکی از موقعیت‌های فوق العاده تیمش را در این بازی روی ارسال زمینی منشا و در آستانه دروازه از دست داد. او در این خصوص اینطور توضیح می‌دهد: موقعیت خیلی داشتم و قدر آنها را ندانستم. از دست دادن این موقعیت‌ها اعصابم را خرد کرد و ناراحت بودم. از آن روزهایی بود که انگار قرار نبود توپ‌ها وارد دروازه شود. در مورد آن صحنه هم اصلا انتظار اینکه توپ از مدافع سپیدرود رد شود را نداشتم اما به پای مدافع نگرفت و من فقط پایم را بلند کردم تا به توپ برسم اما چمن خیس بود و آن ضربه را زدم. البته خودم هم قبول دارم این توضیحات فقط برای قانع کردن خودم است و چیزی که واقعیت است این است که باید آن توپ را گل می‌کردم و امیدوارم بتوانم جبران کنم.


برد مقابل الدحیل قطر و صعود به مرحله بعدی نیز با این توضیحات علیپور همراه شد: همه بچه ها نسبت به بازی قبل همدل و مصمم بودیم که دستورات کادرفنی را به بهترین شکل ممکن در زمین اجرا کنیم. از همان دقایق اولیه شانس داشتیم ولی انگار قسمت این بود که این چنین هواداران را خوشحال کنیم و اکنون هم به اهداف بزرگترمان فکر خواهیم کرد.


علیپور در خصوص اینکه فصل گذشته نیز موفق شده بودند در این مرحله (نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا) حضور یابند اما یک نتیجه ناامید کننده مقابل الهلال عربستان کسب کردند و اکنون شرایط را چطور پیش بینی می‌کند گفت: پارسال شرایط خیلی بد شد و نتوانستیم به فینال برویم. اصلا به آن روزها فکر نمی‌کنیم. همه چیز گذشته است و اکنون موقعیت‌های جدیدی نصیب مان شده است. از گذشته تنها درس زیادی گرفتیم و با تدابیری که کادرفنی برای تیم می بینند امیدوارم یک نتیجه خوب کسب کنیم و تمام ملت ایران را خوشحال می‌کنیم.

 

1329961


وی درباره تقابل دوباره با السد قطر در این مرحله برای صعود به فینال آسیا گفت: با السد بازی خوب و جذابی را پیش رو خواهیم داشت. تیمی که خیلی خوب و قوی است و گابی و ژاوی و دیگر ستاره‌ها را دارد و تیم قدرتمندی در آسیاست. ما این تیم را در تهران بردیم و البته در قطر هم با نتیجه سه بر یک باختیم. این بازی البته متفاوت، سخت و غیرقابل پیش بینی است.


علیپور در خصوص حضور بغداد بونجاح در خط حمله السد و عملکرد خارق العاده این بازیکن گفت: در خصوص بونجاح شکی نیست که مهاجم خیلی خوبی است و این را با عملکرد و تعداد گل‌هایی که به ثمر رسانده نشان داده است اما نباید فراموش کنیم که ژاوی فوق العاده که سال ها در بارسلونا بوده و بهترین پاس‌ها و موقعیت‌ها را شکل می‌دهد و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت و البته گابی که او نیز سال‌ها سابقه حضور در لالیگا را دارد و واقعا تیم خوبی هستند و کار مقابل آنها سخت است و ما به کارهای بزرگ فکر می‌کنیم.


مهاجم پرسپولیس درباره حضور در دربی و اینکه چندمین دربی او خواهد بود بود گفت: فکر کنم هشتمین دربی است که در آن حاضر هستم. اولی که هیچ وقت یادم نمی رود و هادی خدا بیامرز پاس داد و گل زدم. دربی استرس خاص خودش را دارد و غیر قابل پیش بینی است اما مصمم و با قدرت به زمین می رویم و به دنبال بهترین اجرای خواسته‌های آقای برانکو هستیم.

 

وی درباره اینکه شرایط تیم حریف با توجه به نفراتی که در اختیار دارند و نیمکت پرقدرت حریف گفت: ما کاری به حریف نداریم، درست است که تیم‌شان کامل است اما ما فقط به دستورات و کار مربی خودمان تمرکز می‌کنیم و آن را در زمین به کار خواهیم گرفت تا هواداران را راضی نگه داریم. حمایت و شور و هیجان هواداران ما بزرگترین پتانسیل ماست و با تکیه به آن به دنبال کسب نتیجه خواهیم بود.


علیپور درباره اینکه چقدر شانس برای خودش در دربی برای گلزنی قائل است گفت: اصلا دربی مشخص نمی‌کند و نمی‌توان ادعای چیزی را داشت که من می‌خواهم فلان کنم و بهمان. این را قلبا و صادقانه می‌گویم که مهم اهداف تیم است و ان‌شاالله دست پر از زمین خارج شویم و هواداران نیز شاهد یک بازی جوانمردانه، زیبا باشند و هر بازیکنی برای تیم و هواداران خود تمام تلاشش را بکار گیرد و امیدوارم دست پر از زمین خارج شویم.

 

1324566


مهاجم پرسپولیس که معمولا شادی گل خود را با نمایش زیر پیراهنی‌هایی از عکس شهدا به اجرا می‌گذارد و معمولا با اعتماد بنفس بالا با تغییر زیر پیراهنی در بین دو نیمه به دنبال تلاش برای گلزنی بیشتر است در پاسخ به سوالی که آیا برای بازی استقلال چنین برنامه‌ای دارد گفت: من هیچ وقت دنبال حاشیه نیستم. همیشه برای هواداران فوتبال احترام و ارزش قائل هستم و اصلا به این چیزها فکر نمی‌کنم. شادی گل من همین است و تا جایی که بتوانم قدردان این عزیزان باشیم.


علی علیپور که سابقه دوبار گلزنی به استقلال را در کارنامه دارد، تاکنون موفق به گلزنی به مهدی رحمتی نشده است. او اینبار قادر است دروازه شماره یک و کاپیتان استقلال را باز کند؟ بله، من به وحید طالب لو و سیدحسین حسینی گل زده‌ام ولی به مهدی رحمتی نه. تمام تلاشم برای موفقیت تیم است و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود. همه ما وظیفه داریم بهترین عملکرد را برای موفقیت تیم و خوشحالی هواداران به کار بگیریم و امیدوارم یک دربی زیبا همراه با احترام هواداران دو تیم به یکدیگر را شاهد باشیم تا همه از آن لذت ببریم.

دیدگاه‌ها