کد خبر : 1556780 | 04 مهر 1397 ساعت 19:06 | 37.5K بازدید | 0 دیدگاه

آنها سوپرکلاسیکو را رویایی می کردند؛

تصور بازی بزرگ با تیام و طارمی،سروش و فرمانده!

از دربی بهمن ماه تا دربی مهرماه که روز آینده برگزار می شود، علاوه بر اینکه تغییرات عجیب و قابل تاملی در زندگی روزمره مردم ایجاد شده، ترکیب دو تیم سرخابی پایتخت هم دستخوش تغییرات وسیعی شده است.

تصور بازی بزرگ با تیام و طارمی،سروش و فرمانده!

به گزارش "ورزش سه"، از بهمن ماه سال گذشته تا حالا تغییرات زیادی در کشور ایجاد شده؛ دلار که قیمتی نزدیک به 4 هزار تومان داشت حالا از 15 هزارتومان گذر کرده؛ همین موضوع و برخی دلایل فنی و البته تلاش برای رشد در فوتبال، باعث شده تا تغییرات زیادی در ترکیب دو تیم بزرگ پایتخت ایجاد شود. تغییراتی که اگر اتفاق نمی افتادند، روز آینده شاهد دربی‌ای با رنگ و بوی دیگر بودیم ولی فوتبال هم مانند تمام اتفاقات دنیا پدیده ای سیال است و باید برای بقاء به اتفاقات پیرامونی خود واکنش نشان بدهد تا زنده باقی بماند.

پرسپولیس و استقلال در شرایطی به دربی 88 رسیده اند که زننده گل پیروزی بخش آبی ها در دربی به دلیل بالا رفتن قیمت ارز از این تیم جدا شد و درجبهه مقابل هم محرومیت سرخپوشان از نقل و انتقالات حرف اول و آخر را در حضور و عدم حضور بازیکنان می زند. این در حالی است که اگر مشکلات اقتصادی و گاها فنی پیش روی سرمربیان سرخابی‌های پایتخت سبز نمی شد، دربی متفاوت با نفرات دیگری را انتظار می کشیدیم.

 


غائبان بزرگ پرسپولیس؛ از طارمی تا رفیعی


1-  مهدی طارمی؛ ستاره‌ای که قصد رفتن داشت
نگاهی به دربی های اخیر پرسپولیسی ها برای پیدا کردن چهره ای تعیین کننده، یک نام را پیش روی چشم ما قرار می‌دهد؛ مهدی طارمی. این بازیکن که حالا در الغرافه بازی می کند، پس از محرومیت عجیب و غریب یک شب پیش از دیدار نیمه نهایی برابر الهلال عربستان، برای دومین مرتبه از جمع سرخپوشان جدا شد تا مبلغ قابل توجهی هم از انتقال خودنصیب پرسپولیس کند. بی شک حضور طارمی می توانست معادلات خط هجومی پرسپولیس را تغییر دهد ولی در بازی روز آینده به احتمال فراوان مانند دربی 85 شاهد زوج منشا-علیپور در خط هجومی سرخپوشان خواهیم بود.

 

1339908

 

 

2-  وحید امیری؛ کار بزرگ در 30 سالگی
کمتر بازیکنی از فوتبال ایران را به یاد داریم که در 30 سالگی لژیونر شده باشد؛ به استثنای مورد ویژه علی کریمی که با تشخیص ماگات به یکباره از استیل و به واسطه شناختی که از این بازیکن داشت، به شالکه پیوست. با این حال وحید امیری با نمایش های خیره کننده در جام جهانی موفق به انجام این مهم شد تا برانکو وینگر چپ همیشگی خود و البته مهاجم کاذبش در برخی از دیدارها را پس از 2 فصل در اختیار نداشته باشد؛ پستی که به احتمال فراوان با اولین حضور فیکس نعمتی در دربی پر خواهد شد.

 

1339907

 

3-  سروش، شیری و ترابی؛ پنجره بسته امان نداد
حضور سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی ترابی می توانست موهبت بزرگی برای پرسپولیس و هوادارانش در مسابقات این فصل و دربی باشد، اما پنجره بسته دست برانکو را بسته نگه داشته و برانکو هم باید با محرومیت های تیمش در پست دفاع راست، هافبک طراح و وینگر دست به گریبان باشد تا در پایان نیم فصل با حضور این سه بازیکن شرایط بسیار خوبی پیدا کند.

 

1339909

 

 

4-  محسن مسلمان؛ برانکو نخواست
مسلمان طی سه فصل حضور برانکو یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس در بعد فنی بود، اما حواشی پیرامون این بازیکن باعث شد تا برانکو قید حضور او را با تمام محدودیت هایی که داشت بزند و به بشار رسن برای پر کردن جای بهترین پاسورش اعتماد کند.

 

5-  فرشاد احمدزاده؛ جای خالی پسر برانکو  
احمدزاده بازیکن مورد اعتماد برانکو بود و این مربی کروات علیرغم اینکه بارها از سوی منتقدانش به دلیل استفاده بیش از حد از این بازیکن با هجمه زیادی مواجه شد، همچنان به عنوان وینگر راست ثابت پرسپولیسی ها مورد استفاده قرار می گرفت. احمدزاده اگر به لهستان نرفته بود و مصدومیتی هم نداشت، بی شک می توانست بازیکن ثابت سرخپوشان در دربی باشد ولی حالا به نظر می رسد جای او با سیامک نعمتی یا احمد نوراللهی پر شود.

 


غائبان بزرگ استقلال


1-  مجید حسینی؛ همه چیز زود اتفاق افتاد
شاید کسی فکر نمی کرد پس از یک سال که حسینی خود را در فوتبال ایران مطرح کرده بود، بتواند لژیونر شود، اما مصدومیت غیرمنتظره چشمی در جام جهانی این فرصت را به حسینی 21 ساله داد تا به فوتبال ترکیه کوچ کند و مبلغ قابل توجهی هم از انتقال او به آبی پوشان رسید. معمای بزرگ انتخاب ترکیب برای شفر انتخاب زوج قلب خط دفاعی تیمش است که در صورت عدم انتقال حسینی کار این مربی خیلی ساده تر می شد.

 

1318391

 

2-  امید، تیام، جپاروف؛  هر سه به یک دلیل
امید ابراهیمی، سرور جپاروف و مامه بابه تیام سه بازیکن تاثیرگذار شفر در نیم فصل دوم لیگ هفدهم بودند و بدون این سه بازیکن نمی توان موفقیت های آبی پوشان را تصور کرد؛ این سه بازیکن هر سه به یک دلیل از استقلال جدا شدند و آن هم پیشنهادهای مالی بالاتر از تیم های دیگر بود که مدیران استقلال نتوانستند خواسته آنها را اجابت کنند و نتیجه هم چیزی شد که حالا هواداران استقلال از آن به عنوان دلیل اصلی ناکامی تیمشان نام می برند؛ در پست هافبک تدافعی شفر هنوز به ترکیب مورد نظرش دست نیافته و در پست هافبک بازیساز و مهاجم هم مشکلات اصلی استقلال در لیگ هجده رقم خورده که حالا رکوردی منفی در گل نزدن برای شاگردان شفر در حال ثبت شدن است؛ بی شک حضور این سه بازیکن می توانست تفاوت قابل توجهی در نمایش های استقلال ایجاد کند و عدم حضور آنها در دربی به دلیلی فنی قابل تصور نیست.

 

1323667

 

1300698

 

 

3-  امید نورافکن؛ به دنبال  پیشرفت
امید نورافکن یکی از ستاره های استقلال طی سال های اخیر بود که در زمان منصوریان و سپس شفر توانست قابلیت های خود را نشان دهد و مورد توجه باشگاه شارلروآ قرار گرفت. این بازیکن اگرچه در ترکیب اصلی این روزهای تیم بلژیکی جایی ندارد ولی حضورش در استقلال می توانست دغدغه های شفر برای انتخاب بازیکن مورد نظرش در پست دفاع چپ را به طور کلی از بین ببرد.

 

1263007

 

داریوش شجاعیان و محسن ربیع خواه؛ درد مشترک
علیرغم تمام انتقاداتی که به عملکرد محسن ربیع خواه در زمان حضور او در زمین مسابقه وجود داشت، این بازیکن در اندیشه های برانکو ایوانکوویچ جایگاه ویژه ای داشت و همین موضوع هم سبب می شد تا در صورت آمادگی یکی از 11 بازیکن اصلی دربی باشد. در سوی مقابل هم داریوش شجاعیان مهره کلیدی مصدوم استقلالی ها به شمار می رود که درصورت آمادگی قطعا می توانست وینگر چپ آبی پوشان باشد.

 

1339910


از همین حالا گمانه زنی های زیادی در مورد ترکیب دو تیم استقلال و پرسپولیس از سوی رسانه ها و هواداران وجود دارد و احتمالا بسیاری از آنها هم نزدیک به واقعیت و ترکیب اصلی دو تیم هستند؛ اما فقط یک لحظه تصور کنید بازیکنانی که به آنها اشاره شد، در دسترس برانکو و شفر بودند، تا دیداری به مراتب جذاب تر و هیجان انگیزتر را در سوپرکلاسیکوی فوتبال ایران با بازیکنانی با کیفیت بالاتر نظاره گر می شدیم؛ بازیکنانی که می توانستند این دربی را رویایی کنند !

دیدگاه‌ها