کد خبر : 1557527 | 07 مهر 1397 ساعت 17:37 | 61.2K بازدید | 0 دیدگاه

خطای غیر پزشکی دکتر بیژن

جنجال کرنر نیویورکی در وطنی قائمشهر !

نساجی و اشتباه داوری. این دو عبارت تکراری ترین واژه های این فصل و نشانگر اتفاقاتی که تیم تازه وارد نکونام با آن دست به گریبان است. آنها در بازی سایپا دوباره از این ناحیه لطمه خوردند.

جنجال کرنر نیویورکی در وطنی قائمشهر !

به گزارش "ورزش سه"، یکی از تاکتیک‌های روتین فوتبال امروزی استفاده از ضربات ایستگاهی علی الخصوص ضربه کرنر است و بسیاری از تیم‌ها با اتکا به همین تاکتیک به گل‌های زیبایی دست پیدا می‌کنند. درست به مانند ایتالیا در جام جهانی 2014 که با حربه زیبای خود مقابل انگلیس به یک گل زیبا دست یافت. در آن صحنه بازیکنان لاجوردی پوش از سمت راست زمین کرنر را کوتاه برای پیرلو ارسال کردند و این هافبک با تجربه با عبور از روی توپ اجازه داد که مارکیزیو در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شود و با یک شلیک دقیق دروازه سه شیرها را باز کند.


یکی دیگر از کرنرها که برای فوتبالدوستان ایرانی هم تازگی دارد، به دیدار تیم ملی و اسپانیا در جام جهانی 2018 بازمی‌گردد. جایی که یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه‌های تاریخ فوتبال ایران که مربوط به حفاظت از دروازه می‌شد رقم خورد. در دقیقه 69 دیدار ماتادورها در جناح راست بازی صاحب یک ضربه کرنر شدند و ایسکو برای ارسال آن پشت توپ ایستاد. اما اتخاذ یک تاکتیک جالب توجه شاگردان کارلوس کی‌روش را به طور کامل گیج کرد. هافبک رئال مادرید این توپ را کوتاه برای داوید سیلوا که نزدیکی تیر اول حضور داشت ارسال کرد و در ادامه این بازیکن با پاس هوشمندانه خود راموس را در موقعیت شوتزنی قرار داد. کاپیتان لاروخا که کریم انصاری‌فرد را به عنوان یار مستقیم خود می‌دید توسط این کرنر عجیب به راحتی رها شد و می‌توانست گل دوم را برای اسپانیا به ثمر برساند که با دفاع جانانه رامین رضاییان و علیرضا بیرانوند، دروازه ایران برای بار دوم فرو نریخت.


اما این همه مقدمه چینی برای رسیدن به صحنه‌ای است که روز گذشته در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر رقم خورد. جواد نکونام که خود لقب اولین بازیکن ایرانی شاغل در لالیگا را یدک می‌کشد، روز گذشته یکی از نوین‌ترین ضربات کرنر را در فوتبال ایران اجرا کرد که با اشتباه سهوی بیژن حیدری و کمک او، گل حاصل از این ضربه کرنر مورد قبول واقع نشد.(البته در این صحنه بازیکنان تیم سایپا پس از شنیدن سوت داور بازی را رها کردند و واکنش خاصی را از خود نشان نداند) در دقیقه 42 مسابقه نساج‌ها از سمت راست زمین صاحب یک موقعیت شدند که امید سینک پشت این ضربه قرار گرفت و با زرنگی یک ضربه آرام با نوک پای خود به توپ وارد کرد و سپس با حالتی که قصد ندارد کرنر را بزند آن منطقه را ترک و به سوی محموطه جریمه رفت تا سیدمحمد میری برای زدن این ضربه اقدام کند.

 

1340972

 

1340933

 

درست زمانی که تمام طرفداران حاضر در شهید وطنی به علاوه کل اعضای تیم سایپا توقع داشتند که هافبک جوان نساجی سانتر بلندی را انجام دهد، این بازیکن در یک اقدام غافلگیر کننده توپ را در اختیار گرفت و به سمت محوطه جریمه حرکت کرد و با ارسالی پایه گذار گل تساوی تیمش در میان حیرت بازیکنان حریف شد اما این گل مورد قبول داور مسابقه قرار نگرفت. جواد نکونام که از تاکتیک گول زننده تیمش خبر داشت و از صحت گل به ثمر رسیده اطمینان کامل را حاصل کرده بود اعتراض زیادی را لب خط انجام داد و با صدای بلند اعلام می‌کرد که سینک به توپ ضربه زده است. اما تمامی این صحنه‌ها، هیاهو برای هیچ بود و بیژن حیدری تصمیم نهایی خود را با قاطعیت اعلام کرد و گل مورد قبول واقع نشد.


با بازبینی فیلم این صحنه متوجه می‌شویم که امید سینک در حضور کمک داور اول مسابقه ضربه‌ای آرام به توپ وارد و عملا کرنر را شروع کرده است. در ادامه میری به سمت توپ می‌آید و بازی را ادامه می‌دهد و بیژن حیدری به علت اینکه به طور مستقیم کرنر را آغاز کرده‌اند آن را مردود اعلام می‌کند. در عین حال یکی از اعضای کادرفنی تیم نساجی در خصوص این صحنه می‌گوید: ما از کمک داور علت مردود شدن این صحنه را پرسیدیم که او در جواب ما گفت بازیکن شما دو مرتبه به توپ ضربه وارد کرده است. از طرفی دیگر آقای حیدری به علت اینکه کرنر را مستقیم شروع نکردیم گل سالم ما را مردود اعلام نمود .
نمونه جهانی این کرنر را می‌توان در ینگه دنیا و شهر نیویورک پیدا کرد. تیم نیویورک رد بولز در یکی از مسابقات خود در لیگ MLS به مصاف شیکاگو رفت و در میانه‌های بازی صاحب یک کرنر در سمت راست زمین شد و شماره 10 آن‌ها به مانند امید سینک در نساجی یک اشاره ساده داشت و پس از آن به محوطه جریمه نفوذ کرد. در ادامه شماره 16 این تیم آمریکایی پشت توپ قرار گرفت و با رعایت اصل غافلگیری بازی را ادامه داد و از همین راه گلی زیبا برای نیویورک به دست آمد که مورد قبول داور مسابقه واقع شد.


برای تماشای ویدئوی این کرنر اینجا را کلیک کنید.لحظه ای که روباه پنیر را می دزدد و البته دوباره و با قوه قهریه پنیر از او پس گرفته می شود!

 

 

 

 

 

عکس از: معین نادری

دیدگاه‌ها