کد خبر : 1557983 | 09 مهر 1397 ساعت 15:38 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

صلح با فدراسیون؛‌ پایان حاشیه‌های کورس گنبد

رییس فدراسیون سوارکاری با حضور در کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی استان گلستان به حاشیه های چند سال اخیر کورس گنبد پایان داد.

صلح با فدراسیون؛‌ پایان حاشیه‌های کورس گنبد

 

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر کورس گنبدکاووس با حاشیه های زیادی همراه بوده و مسئولان برگزاری این کورس با مدیران فدراسیون سوارکاری اختلاف پیدا کردند. مسئولان فدراسیون در مصاحبه های خود اعلام کردند به دلیل عدم وجود آزمایش دوپینگ معتبر و رعایت نشدن برخی قوانین و مقررات دیگر در این کورس، آن را به رسمیت نمی شناسند.


گنبدی ها هم راه خودشان را می رفتند و کورس را زیر نظر خودشان اداره می کردند؛ اما حاشیه های زیادی این مسابقات را تحت تاثیر خود قرار داده بود و حتی تیراندازی چند سوارکار کار را به نهادهای بالاتر هم کشید.


حالا بعد از گذشت 2 سال از این ماجرا و با توجه به ورود وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور آنطور که پیداست قرار است بار دیگر کورس پاییزه گنبد زیر نظر فدراسیون سوارکاری انجام شود.


مسعود خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری چند روز قبل اعضای کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی استان گلستان را مشخص کرد. اولین جلسه این کمیته با حضور رییس فدراسیون برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.


این کمیته 7 نفره از مسئولان هیات شهرستان و معتمدان محلی سه شهر گنبد، آق قلا و ترکمن صحرا تشکیل شده و یکی از موارد رسیدگی آن موضوع جوایز نقدی بود. در این جلسه مقرر شد که فدراسیون حسابی در بانک ملی شهر گرگان باز کند و پول درآمدهای حاصله عینا به حساب هیات استان گلستان واریز شود تا مشکلات قانونی موجود نیز برطرف شود. یکی دیگر از مهمترین تصمیمات صورت گرفته اما همکاری فدراسیون با اداره ورزش استان گلستان برای در اختیار گذاشتن میادین اسبدوانی به هیات اسبدوانی استان گلستان بود.


در موارد دیگر نیز هیات اسبدوانی استان گلستان و حتی مسئولان سوارکاری گنبد با رییس فدراسیون به توافق رسیدند. با این وضعیت به نظر می رسد کورس پاییزه گنبد بعد از چند سال با حاشیه کمتر و آرامش بیشتری برگزار شود.

 

دیدگاه‌ها