کد خبر : 1558143 | 10 مهر 1397 ساعت 11:18 | 37.2K بازدید | 0 دیدگاه

ترایبان: برای گرفتن یک نامه مصیبت می کشیم

میزبانی جام جهانی 2020 به ژاپن می رسد نه ایران

فدراسیون فوتبال از مدت ها قبل به دنبال این بود که میزبانی جام جهانی فوتسال در سال 2020 را برعهده بگیرد اما آنطور که از شواهد امر پیداست فیفا با این امر موافق نیست.

میزبانی جام جهانی 2020 به ژاپن می رسد نه ایران

به گزارش "ورزش سه"، این در خواست در نشست دیروز مهدی تاج با رئیس فیفا یک بار دیگر مطرح شد و رسانه ها نوشته اند چون ایران نمی تواند زمینه حضور بانوان در بازی ها را فراهم کند میزبانی جام جهانی را از دست می دهد.


عباس ترابیان، مرد سرد و گرم چشیده و بین المللی فوتسال ایران در واکنش به این خبر می گوید: این می تواند یکی از دلایل باشد اما همه دلایل نیست. واقعیت این است که عزم جدی در ایران برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال در سال 2020 دیده نمی شود.

همان طور که می دانید جدی ترین رقیب ما در این مسیر ژاپن است. ژاپنی ها از 9 ماه قبل برای گرفتن امتیاز میزبانی ستاد تشکیل داده اند و همه افراد ستاد جز افراد تاثیر گذار در این زمینه هستند. به طور مثال شهردار شهرهایی که قرار است میزبان جام جهانی باشند در این ستاد عضویت دارند. همین طور رئیس سابق فدراسیون فوتبال ژاپن که در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم صاحب سمت بوده است هم حضور دارد. در این ستاد شما به اشخاص تاثیر گذار دیگری هم برمی خورید. رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن، نماینده وزارت امور خارجه و گمرگ ژاپن. خیلی ساده و شفاف می گویم ژاپنی ها برای اینکه میزبان جام جهانی فوتسال در سال 2020 شوند همه تلاش خود را بکار گرفته اند و همه با هم همدل هستند و عزم ملی برای گرفتن میزبانی در ژاپن دیده می شود. اما در این جا ما برای گرفتن یک نامه از وزارتخانه به هزار و یک مصیبت برمی خوریم. من دوست ندارم به عنوان کسی که سال های سال در این فوتسال هستم و زحمت می کشم به کسی دروغ بگویم. در ایران بضاعت میزبانی وجود ندارد و عزم ملی را هم من در این جریان نمی بینم.


عباس ترابیان ادامه داد: ما از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در شرایط خوبی قرار نداریم. البته در سال های اخیر تلاشمان بر این بوده با اعطای میزبانی به شهرستان ها باعث توجه بیشتر به فوتسال شویم. خب برگزاری یک تورنمنت مهم در تبریز با نگاه مثبت مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی یک اتفاق خوب بوده و هم اکنون سالن پورشریفی تبریز می تواند یک سالن خوب برای میزبانی بازی های مهم و بین المللی باشد. اما مثل تبریز در ایران فقط یک شهر دیگر وجود دارد که می تواند میزبان خوبی برای بازی های بزرگ باشد. آن شهر اصفهان است. اما دیگر استان ها شرایط خوبی برای میزبانی ندارند. نمونه اش شهر مشهد. امکانات این شهر از نظر فرودگاه و هتل خوب است اما وقتی وارد سالن شهید بهشتی این شهر می شوی گریه ات می گیرد. نه رختکن خوب ندارد و نه جایگاه وِیژه. در حالی که فیفا سالن هایی را برای میزبانی جام جهانی می خواهد که چهار رختکن داشته باشند. این ها یک مسئله مهم است. این درست است که فیفا به کشور میزبان پول می دهد که امکانات را افزایش دهد اما ما باید چیزی در چنته داشته باشیم و نشان بدهیم تا میزبانی را بگیریم. من خودم به عنوان نماینده بارها و بارها از امکانات کشورها برای میزبانی بازی های بزرگ بازدید کرده ام و می دانم فیفا چه می خواهد. ما برای میزبانی جام جهانی باید 5 شهر را درگیر کنیم. آیا می توانیم تضمین بدهیم در این زمینه راهنمایی و رانندگی با ما همکاری خواهد کرد و مانع از ایجاد ترافیک در سطح شهر به هنگام برگزاری مسابقه خواهد شد؟ آیا ما می توانیم تضمین بدهیم که گمرگ نهایت همکاری را با تیم های شرکت کننده خواهد داشت. و البته مسایل دیگری هم در اعطای میزبانی دخیل هستند که یکی از موارد همانی است که شما می گویید. ما نمی توانیم در بازی های جهانی میزبان بانوان در استادیوم ها باشیم.

دیدگاه‌ها