کد خبر : 1558159 | 10 مهر 1397 ساعت 12:38 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

در سنگین وزن استعدادهای زیادی را از دست دادیم

توکلی: هزار سال دیگر هم کار کیانوش را قبول ندارم

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری تکرار عنوان قهرمانی جهان و حتی کسب مقام سومی را بعید می داند.

توکلی: هزار سال دیگر هم کار کیانوش را قبول ندارم

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله یک ماه مانده تا برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۱۸ وزنه برداری به میزبانی ترکمنستان، ایران که مدافع عنوان قهرمانی به حساب می آید، شرایط جالبی ندارد.


خداحافظی بهداد سلیمی، انصراف کیانوش رستمی، مصدومیت سعید علی حسینی و خط زدن نام چند وزنه بردار مثل علی مکوندی و محسن بهرام زاده از اردوی تیم ملی باعث شده تا برخواه حتی نتواند رویای تکرار قهرمانی سال گذشته را در ذهنش داشته باشد.


حسین توکلی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری که در سال ۲۰۱۵ خودش را در چنین وضعیتی می دید، معتقد است باید خودمان را برای جوانگرایی در ترکیب تیم ملی و یک نتیجه نه چندان راضی کننده آماده کنیم.


توکلی در این باره به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «در مسابقات جهانی هیوستن، تقریبا تیم ما چنین وضعیتی داشت. بهداد سلیمی مصدوم شد، سهراب مرادی محروم بود. سعید محمدپور هم مصدوم شد و ما با شرایط خوبی به مسابقات نرفتیم. همین شرایط را الان در تیم ملی می بینم که واقعا وضعیت بدی است. پارسال تیم ملی قهرمان جهان شده و امسال باید طبیعتا جزو ۳ تیم اول باشد؛ اما با این وضعیت بعید است اتفاقی بیفتد.»


وی درباره اینکه فدراسیون و کادرفنی می توانستند با برنامه ریزی مناسب فکری به حال این روزها کنند، عنوان می کند: «شاید تا حدودی می شد برنامه ریزی کرد؛ اما مثلا وقتی بهداد سلیمی می گوید خداحافظ، دیگر رییس فدراسیون و سرمربی نمی توانند کاری کنند. البته که هیچ وقت دوراندیشی در وزنه برداری وجود نداشته است. قبل از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ تیم ما کم ستاره شد؛ اما همین علی هاشمی و علی میری از دل آن رقابت ها بیرون آمدند. اگر مربی می خواهد به جوان ها میدان بدهد، باید به او فرصت داده شود. نگاه نتیجه گرایی همیشه در ورزش وجود داشته و به وزنه برداری هم ضربه می زند.»


سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری اینطور صحبت هایش را ادامه می دهد: «این را هم باید در نظر بگیریم که بازی های آسیایی برای ورزش ما ارزش بیشتری دارد. شاید حتی بیشتر از جهانی برای بازی های آسیایی اهمیت قائل می شویم. با این حال امیدوارم نفرات جوانتر بتوانند جای باتجربه ها را در جهانی پر کنند. اگر نمی توانیم نفرات اصلی خود را داشته باشیم، باید به بهترین شکل از نفرات دوم خود استفاده کنیم. در این چند سال در سنگین وزن اشتباهاتی داشتیم و استعدادهای زیادی مثل رامین ربیعی، بهادر مولایی و رضا روحی را از دست دادیم. مثلا ایوب موسوی که سال قبل در جهانی مدال گرفته، باید امسال با برنامه ریزی در ترکیب تیم ملی قرار می گرفت. متاسفانه تعداد نفراتی که در اردو هستند، کم است.»


توکلی در پایان درباره دوری کیانوش رستمی از وزنه برداری می گوید: «خودم با کیانوش رستمی در تیم ملی کار کردم؛ اما بعد از من او با هیچ مربی کار نکرد. اینکه چه در ذهنش می گذرد، معلوم نیست؛ اما می گوید خودم می خواهم کار کنم. من به خودش هم گفتم که هزار سال دیگر هم چنین سیستمی را قبول ندارم.»

دیدگاه‌ها