کد خبر : 1558201 | 10 مهر 1397 ساعت 15:51 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس به دنبال سومین کلین شیت خارج از خانه؛

تقابل فریرا-برانکو؛ بی رحم در خانه، اقتصادی در خارج

امشب برانکو ایوانکوویچ به همراه تیمش یک بازی دشوار در مقابل شاگردان ژسوالدو فریرا خواهد داشت.

تقابل فریرا-برانکو؛ بی رحم در خانه، اقتصادی در خارج

به گزارش "ورزش سه"، اولین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب در شهر دوحه میان السد قطر و پرسپولیس ایران برگزار می شود.


این دو تیم که در دور گروهی هم با یکدیگر همگروه بودند، امشب سومین دیدار خود را در لیگ قهرمانان امسال مقابل هم انجام می دهند.  در دو دیدار قبلی هر تیم موفق شد در خانه خود حریف را شکست دهد. امشب هم السد بار دیگر یک بازی خانگی را در آسیا تجربه می کند.

 

نکته جالب درباره هر دو تیم راه یافته به فینال غرب آسیا این است که نقاط قوتشان در خانه به مراتب بیشتر از بازی های خارجی است. تیم السد تا کنون 5 دیدار خانگی در این دوره رقابت ها انجام داده که عملکرد بسیار خوبی در آنها داشته است. شاگردان ژسوالدو فریرا 4 برد و یک تساوی در این دیدارها به دست آورده اند و هیچ باختی در خانه متحمل نشده اند. السد در این 5 بازی 13 بار به تیم های میهمان خود گل زده و میانگینی نزدیک 3 گل زده در خانه را ثبت کرده است. السد هیچ کدام از بازی های خانگی قبلی را با کمتر از 2 گل به پایان نرسانده و همواره میزبانی خطرناک بوده است. جالب اینجاست که تنها تیمی که توانسته از السد در قطر یک تساوی بگیرد، استقلال ایران در مرحله یک چهارم نهایی بود.

 

تیم قدرتمند قطری در این بازی ها 5 گل نیز دریافت کرده که آمار نسبتا قابل قبولی به شمار می رود. در این زمینه هم استقلال با زدن 2 گل به السد در شهر دوحه سرآمد است.

 

در سمت مقابل پرسپولیسِ برانکو در 5 بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد فوق العاده ای نداشته و عمده موفقیت های خود را مدیون بازی های خانگی است. سرخپوشان تنها در مقابل الوصل امارات موفق به پیروزی خارج از خانه شده اند و در برابر نسف قارشی هم یک تساوی بدست آوردند. سه بازی دیگر آنها مقابل السد، الجزیره و الدحیل همگی با شکست همراه شده که در هر سه مرحله هم با پیروزی در ورزشگاه آزادی، این باخت ها را جبران کرده اند.

 

از نظر گلزنی هم شاگردان برانکو 2 گل در بازی های خارج از خانه دور گروهی و 2 گل هم در دور حذفی به ثمر رسانده و چندان آمار خیره کننده ای نداشته اند. دریافت 3 گل از السد و الجزیره هم روزهای تلخ پرسپولیس در دیدارهای خارج از خانه آسیایی را رقم زد. آنها از الدحیل یک گل دریافت کردند و مقابل الوصل و نسف قارشی موفق به ثبت کلین شیت شدند.

 

ناگفته پیداست که رقم زدن سومین کلین شیت خارج از خانه یکی از بهترین اتفاقاتی است که امشب می تواند برای تیم پرسپولیس رخ بدهد؛ اما اینکه خط حمله السد پس از زدن 13 گل در 5 بازی، امشب برای اولین بار در خانه مقابل قهرمان ایران متوقف می شود یا خیر، مسئله ای است که سختی کار پرسپولیس را نشان می دهد.

 

دیدگاه‌ها