کد خبر : 1558365 | 11 مهر 1397 ساعت 08:53 | 30.1K بازدید | 0 دیدگاه

تعداد پاس های کمتر، نتیجه بهتر

پرسپولیس در حالی موفق به شکست تیم السد در دوحه شد که زمان کمتری نسبت به تیم حریف صاحب توپ و میدان بود و طبیعتا تعداد پاس های کمتری بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس که در خانه حریف بازی می کرد بر اساس یک تدبیر درست از سوی برانکو توپ و میدان را به حریف داد تا فضا را در اختیار بگیرد و بعد از توپ گیری دست به حملات سریع بزند. اتفاقا این راهکار موثر واقع شد و پرسپولیس روی یکی از حملات سریع صاحب پنالتی شد و تیر خلاص را در دوحه شلیک کرد. با نتیجه ای که در دوحه رقم خورد اگر چه هنوز کار تمام نشده است اما پرسپولیس از بخت بیشتری برای صعود به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به تیم السد برخوردار است.


این راهکار می شد در بازی فصل گذشته با الهلال هم بکار گرفته شود اما برانکو بعد از تجربیات خوب و البته تلخی که در این بازی به دست آورد اینبار ریسک نکرد و از شاگردانش خواست ابتدا پشت توپ بازی کنند تا حریف صاحب فضا نشود و زمانی دست به حمله بزنند که ضریب موفقیت در حمله بالا باشد.


همان طور که برتری عددی در منطقه یک سوم دفاعی تضمینی برای توپ گیری نیست تعداد پاس های بیشتر هم نمی تواند رای به پیروزی بدهد. این یک بار دیگر در بازی السد - پرسپولیس به اثبات رسید. تیم قطری همان طور که اشاره شد در شرایطی بازی را باخت که در اعداد و ارقام بازی تیم برتر میدان بود.


برانکو البته میل به بازی تهاجمی و ترکیبی دارد اما غیبت چند بازیکن اثر گذار او را مجاب کرد این بار از تیمش بخواهد که با احتیاط فوتبال بازی کند. حالا با نتیجه ای که در دوحه رقم خورد برانکو متوجه شد فوتبال دفاعی لزوما بد نیست و گاها می تواند به ثبت نتایج شگفت انگیزی منجر شود. مطلب را با این جمله از ماگات پایان می بریم که می گفت گاهی برای پیروزی مجبور می شوی به گونه ای بازی کنی که تماشاگران از آن لذت نبرند. هر چند برد دیشب تیم پرسپولیس در برابر السد، ژاوی، بونجاح و... خیلی چسبید.

 

1341810

دیدگاه‌ها