کد خبر : 1558433 | 11 مهر 1397 ساعت 22:36 | 69.7K بازدید | 0 دیدگاه

موسوی تنها ملی پوشی که همچنان تیم ندارد!

همراه با نقل و انتقالات مهم لیگ والیبال

در سالی که تعداد لژیونرهای والیبال ایران رشد چشمگیری داشته، ستاره های این رشته در تیم های مختلف لیگ برتری پخش شده اند.

همراه با نقل و انتقالات مهم لیگ والیبال

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر والیبال از ۲۵ مهرماه با حضور ۱۴ از شهرهای مختلف آغاز می شود. با اینکه به نظر می رسید به خاطر مشکلات اقتصادی و بالا رفتن سطح قراردادها در سال های اخیر تیم های زیادی از لیگ برتر والیبال استقبال نکنند، با تدابیر فدراسیون حتی تعداد تیم ها نسبت به سال گذشته افزایش یافت و برای نخستین بار لیگ برتر با حضور ۱۴ تیم برگزار خواهد شد.


لیگ برتر سال ۹۷ نسبت به چند سال اخیر که با ورود تیمی مثل بانک سرمایه شکلی یکطرفه به خود گرفته بود، کاملا متفاوت است. اول از همه اینکه ۸ بازیکن ملی پوش تصمیم گرفتند در سال جدید برای تیم های خارجی و در لیگ های معتبری چون لهستان، ترکیه و ایتالیا به میدان بروند. از سوی دیگر ستاره های باقی مانده در لیگ ایران با انحلال تیم بانک سرمایه در تیم های مختلف پخش شده اند و دیگر نمی توان پیش بینی قاطعی درباره قهرمان و حتی تیم های راه یافته به پلی آف داشت.


اتفاق مهم و کلیدی پایین آمدن سطح قرارداد بازیکنان است. در حالی که با ورود بانک سرمایه به لیگ برتر والیبال حتی قراردادهای ۲ میلیاردی هم در والیبال ایران وجود داشت، حالا هیچ باشگاهی حتی حاضر نیست نزدیک یک میلیارد هم به بازیکنان پرداخت کند. این اتفاق باعث نارضایتی بازیکنان شده؛ اما رضایت باشگاهها را به دنبال داشته که راحت تر بازیکن جذب می کنند و با هزینه های کمتر در لیگ برتر حاضر می شوند. آنطور که از گوشه وکنار به گوش می رسد، سقف قراردادها حتی برای ستارگان سال های اخیر لیگ والیبال روی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بسته شده است.


در فاصله ۲ هفته مانده تا آغاز رقابت های لیگ برتر اکثر بازیکنان شاخص تیم های خود را شناخته اند؛ اگرچه هنوز اماواگرهایی وجود دارد. به عنوان مثال شهرداری ارومیه که چند ماه قبل با جذب بهروز عطایی به عنوان سرمربی بازیکنان شاخصی مثل شهرام محمودی، سید محمد موسوی و چند ملی پوش جوان از جمله توخته و حضرت پور را جذب کرده بود، از هم پاشید. عطایی به کاله آمل بازگشت و این بازیکنان هم به تیم های دیگر ملحق شدند.


۸ لژیونر در ۳ کشور


با اینکه سال گذشته والیبال ایران فقط ۲ بازیکن را به عنوان لژیونر در کشورهای ایتالیا و لهستان داشت؛ امسال مشکلات اقتصادی و گرانی ارز افزایش چشمگیر تعداد لژیونرهای والیبال ایران شد. سعید معروف(سیه نا)، مرتضی شریفی و جواد معنوی نژاد(ورونا)، مجتبی میرزاجانپور(کاستلانا) و امیر غفور(مونزا) در سری آ ایتالیا، میلاد عبادی پور(اسکرا بلهاتوف) در لیگ لهستان و فرهاد قائمی و صابر کاظمی(زراعت بانک) در سوپرلیگ ترکیه در فصل پیش رو بازی می کنند و باید دید کدام یک موفق تر خواهند بود.

 

1341887

 


سایپا و جذب ۴ ملی پوش


فرهاد سال افزون یکی از پاسورهای تیم ملی و در چند بازی به عنوان جانشین معروف در لیگ ملت ها به زمین آمد، قرارداد خود را با سایپا تمدید کرده است. همچنین امیرحسین توخته پدیده تیم ملی والیبال و محمدرضا حضرت پور لیبروی تیم ملی که در ابتدا با شهرداری ارومیه قرارداد بسته بودند، با سایپا پیوستند. آنطور که شنیده می شود علی شفیعی یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی هم نارنجی پوش خواهد شد.

 

1341888

 

شهرام محمودی در دوراهی سیرجان و اردکان

 

بعد از اینکه شهرداری ارومیه تیم اصلی خود را منحل کرد، شهرام محمودی به عنوان یکی از ستاره های سال های اخیر لیگ برتر ایران با پیشنهاد تیم فولاد سیرجان ایرانیان مواجه شد. این پشت خط زن البته از باشگاه خاتم اردکان هم پیشنهاد جدی دریافت کرده اما به نظر می رسد فصل جدید را در سیرجان سپری کند. او در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" اعلام کرد تا روز شنبه هفته آینده تصیمیم نهایی اش را خواهد گرفت. مهدی مهدوی و علیرضا مباشری از دیگر بازیکنان مطرح سیرجانی ها به حساب می‌آیند؛ اگرچه گفته می شود مباشری با پیشنهادی از لیگ ترکیه مواجه شده است.

 

1341879


عادل غلامی در مشهد


عادل غلامی که اولین سال دور از تیم ملی را سپری کرد، سال گذشته مثل خیلی از ستاره های والیبال عضو تیم بانک سرمایه بود. او امسال تصمیم گرفته در مشهد به کار خود در عرصه باشگاهی ادامه دهد و با نماینده خراسان رضوی وارد لیگ برتر خواهد شد. سعید مصطفی وند و رشید یوسفی دیگر بازیکنان مطرح این تیم مشهدی هستند که هدایتش بر عهده جبار قوچان نژاد است.

 

1341889

 

 


٢ ملى پوش در ترکیب اردکانى ها

 

محمدطاهر وادی، پاسور دوم تیم ملی در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی به تیم خاتم اردکان پیوسته و فصل جدید را در این تیم سپری خواهد کرد. خاتم اردکان که با بازیکنان کمکی قهرمان جام باشگاههای آسیا شد و تا لحظه آخر حضورش در لیگ برتر مشخص نبود، با ترکیبى از بازیکنان فصل قبل و نفرات جدید کار خود را ادامه مى دهد. البته مهدى مرندى، لیبروى تیم ملى هم با این تیم به توافق رسیده و در اولین تمرین آنها در کنار نفراتى چون فرهاد نظرى افشار و حسن صنوبر حاضر بود.

 

1341891

 

 

پیکان با تیم جوان می آید

 

تیم والیبال پیکان که همواره یکی از مدعیان و تیم های پرافتخار لیگ برتر والیبال بوده، امسال با تیمی جوانتر وارد مسابقات می شود. این تیم با مربیگری محمد ترکاشوند بازیکنانی چون امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، محمدرضا موذن، حسین امیری و آرمین رنجبر را جذب کرده است.

 

شهرداری ورامین و چند ستاره


تیم شهرداری ورامین که در  ماههای اخیر با خریدهایش نشان داده که در فصل پیش رو می‌خواهد در قامت یک مدعی خود را معرفی کند، با پوریا فیاضی، ملی‌پوش سابق تیم‌ ‌ملی والیبال ایران و بازیکن فصل گذشته تیم پیکان تهران قرارداد امضا کرده است. همچنین شهرداری ورامین قرارداد محمد محمدکاظم را تمدید کرد و محمد رضی پور، ستاره فصل گذشته خاتم اردکان را به خدمت گرفت.

 

 

1341899

 


موسوی؛ تنها ستاره بدون تیم


سیدمحمد موسوی، بازیکن باتجربه تیم ملی والیبال که در ۳ فصل اخیر با بانک سرمایه قرارداد داشت و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید، تنها ستاره بدون تیم والیبال به حساب می آید. او که با شهرداری ارومیه قرارداد امضا کرده بود، مثل شهرام محمودی بعد از انحلال این تیم، قراردادش فسخ شد. این روزها شایعاتی مبنی بر لژیونر شدن موسوی هم شنیده می شود و به نظر می رسد این بازیکن قصد دارد راه خیلی از ملی پوشان دیگر را برود و در لیگ ایران بازی نکند. به هر حال باید دید موسوی پیشنهاد قابل توجه از لیگ های خارجی دارد یا در نهایت با یکی از تیم های داخلی به توافق خواهد رسید.

 

1341893

دیدگاه‌ها