کد خبر : 1558898 | 13 مهر 1397 ساعت 21:03 | 88.9K بازدید | 0 دیدگاه

صعود طلایی پوشان به لطف پنالتی؛

سپاهان 1(4)- نساجی 1(3)؛ شگفتی تکمیل نشد

شاگردان قلعه‌نویی به سختی و در ضربات پنالتی توانستند از سد نساجی عبور کرده و به جمع هشت تیم برتر جام حذفی صعود کنند.

سپاهان 1(4)- نساجی 1(3)؛ شگفتی تکمیل نشد

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان که هیچ باختی در این فصل نداشته و با کسب چهار پیروزی و چهار تساوی رتبه دوم جدول لیگ برتر را به خود اختصاص داده، در جام حذفی نیز نخستین مسابقه را با پیروزی برابر شهرداری ماهشهر پشت سر گذاشت تا در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها با نساجی مازندران دیدار کند، اما آنها امشب کار دشواری برابر شاگردان جواد نکونام داشتند و بعد از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه، به زحمت در ضربات پنالتی توانستند از سد نساجی عبور کرده و در جمع هشت تیم برتر جام حذفی قرار بگیرند.


کی‌روش استنلی در دقیقه 5 سپاهان را به گل رساند ولی گل به خودی سجاد شهباززاده در دقیقه 26 گل تساوی نساجی را رقم زد؛ در ادامه شاگردان قلعه‌نویی با وجود اینکه بیشتر از نساجی توپ و میدان را در اختیار داشتند و به دنبال گلزنی بودند، اما در عبور از سد دفاعی بازیکنان و باز کردن دروازه لک ناکام بودند تا در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شود.


در ضربات پنالتی هر دو تیم 5 شوت زدند که در نهایت سپاهان به برتری 4 بر 3 دست پیدا کرد؛ محمد آبشک دومین پنالتی نساجی را هدر داد و حامد لک هم پنالتی سوم سپاهان که توسط ساسان انصاری زده شد را مهار کرد ولی در ادامه و پنالتی پنجم، محمد عباس‌زاده توپ را به بیرون زد تا در نهایت با گلزنی کیانی، طلایی پوشان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شوند.


گزارش کامل دیدار تیم‌های صنعت سپاهان و نساجی را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


جام حذفی- مرحله یک هشتم نهایی؛ جمعه: 97/07/13 ؛ ساعت 18:15
استادیوم: نقش جهان اصفهان/ تماشاگر: 10 هزار نفر
داور: موعود بنیادی‌فر؛ کمک‌ها: محمدرضا مدیرروستا، مهرداد نجفی و حسین زمانی/ ناظر: سعید بطحایی.


سپاهان اصفهان

 

پیام نیازمند، خالد شفیعی، عزت الله پورقاز، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی(46 - میلاد سرلک(98-محمد کریمی))، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

1342472


نساجی مازندران

 

حامد لک، جورجی ولسیانی، حامد شیری، فرشاد فرجی، علی‌اصغر عاشوری(102- امید سینگ)، محتبی ممشلی، احمد عبداله زاده، سید محمد میری(107- محمد عرفان معصومی)، محمد آبشک، علی شجاعی(84- سجاد آشوری) و رحمان جعفری(72- محمد عباس‌زاده)

سرمربی: جواد نکونام

 

1342475

 

اخطار:

 

فرشاد فرجی(76) محمد عباس‌زاده(105) جورجی ولسیانی(112) از نساجی

 

سجاد شهباززاده(76) از سپاهان

 

شرح گل


سپاهان 1 - نساجی 0 (دقیقه 5: کی‌روش استنلی): ارسال کومان بعد از سومین کرنر پیاپی سمت راست زمین و ضربه سر کی‌روش استنلی تبدیل به گل شد.

 

1342587

 

سپاهان 1 - نساجی 1 (دقیقه 26: گل به خودی سجاد شهباززاده): ارسال شجاعی از روی ضربه آزاد میانه زمین، با دو ضربه پشت سر کیانی و شهباززاده وارد دروازه سپاهان شد.

 

1342590

 

 

ضربات پنالتی


نساجی 1 - سپاهان 0 : پنالتی اول را ولسیانی زد که ضربه محکم او به سمت چپ دروازه تبدیل به گل شد.

 

نساجی 1 - سپاهان 1 : ایران‌پوریان با زدن شوت به سمت چپ دروازه گل اول سپاهان را به ثمر رساند.

 

نساجی 1 - سپاهان 1 : دومین پنالتی نساجی را آبشک به سمت راست دروازه زد که نیازمند با پا توپ را مهار کرد.

 

نساجی 1 - سپاهان 2 : شوت محکم کی‌روش استنلی به سمت چپ دروازه دومین گل سپاهان در ضربات پنالتی را رقم زد.

 

نساجی 2 - سپاهان 2 : مجتبی ممشلی به زیبایی توپ را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد و پنالتی را تبدیل به گل کرد.

 

نساجی 2 - سپاهان 2 : حامد لک شوت محکم زمینی ساسان انصاری به سمت چپ دروازه را با کف دست مهار کرد و در ادامه نیز توپ به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.

 

نساجی 3 - سپاهان 2 : شوت حامد شیری به سمت راست دروازه تبدیل به گل شد.

 

نساجی 3 - سپاهان 3 : کومان هم مثل شیری توپ را به سمت راست دروازه زد که شوت او هم تبدیل به گل شد.

 

نساجی 3 - سپاهان 3 : شوت عباس‌زاده از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت تا نساجی فرصت خوبی را از دست دهد.

 

نساجی 3 - سپاهان 4 : کیانی با شوت محکم توپ را به سمت چپ دروازه زد که لک با وجود تشخیص درست جهت توپ، چند سانتر برای مهار آن کم آورد تا سپاهان چهارمین پنالتی را تبدیل به گل کرده و صعودش را قطعی کند.

 

بهترین بازیکن


با وجود اینکه سپاهان در ضربات پنالتی به پیروزی رسید، اما حامد لک دروازه‌بان نساجی عملکرد درخشانی در این مسابقه داشت و علاوه بر اینکه در نبردهای هوایی برتر بود و اجازه کار به مهاجمان بلندقامت طلایی پوشان را نمی‌داد، در مهار ضربات فنی و شوت‌های بازیکنان سپاهان هم موفق عمل کرد تا در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش این بازی سخت را به ضربات پنالتی ببرند؛ حامد لک ضربه پنالتی ساسان انصاری را هم مهار کرد اما در نهایت تیم او دو پنالتی را هدر داد تا سپاهان به مرحله بعد صعود کند.
ولادیمیر کومان، هافبک میانی سپاهان هم یکی دیگر از ستاره‌های این مسابقه بود که با پاس‌های بلند و کوتاه، ارسال‌های دقیق و موقعیت‌سازی‌هایی که داشت، عملکرد درخشانی ارائه داد و بازی خوب او در کنار پاس گلی که در ابتدای مسابقه داده بود، تکمیل شد.

 

اتفاق ویژه


در حالی که نساجی در ابتدای بازی یک گل دریافت کرد و به نظر می‌رسید سپاهان این مسابقه خانگی را با پیروزی پُر گل تمام کند، اما کار سختی در ادامه داشت و شاگردان جواد نکونام با دوندگی بالا و دفاع منطقی اجازه ندادند و همچنین به ثمر رساندن یک گل، کار را در 120 دقیقه به تساوی کشیدند و کار بزرگی انجام دادند، اما بدشانس بودند که در ضربات پنالتی بی‌دقت عمل کردند تا سپاهان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند.

 


لحظات حساس

 

دقیقه 4: حامد لک توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و اجازه نداد شوت پای چپ محمدی به گل برسد.

دقیقه 23: ارسال شجاعی از کرنر و ضربه سر ولسیانی با اختلاف کمی از روی دروازه سپاهان راهی اوت شد.

دقیقه 32: پرتاب بلند خالد شفیعی را پورقاز با ضربه سر به مهرداد محمدی رساند که شوت تک ضرب او با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 2+45: دفع ناقص ایران‌پوریان موجب شد توپ به پشت محوطه جریمه سپاهان به ممشلی برسد ولی شوت روی پای او با فاصله کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه 56: شوت ساسان انصاری از داخل محوطه جریمه را حامد لک درازکش جمع کرد.


دقیقه 59: شفیعی پرتاب اوت را کوتاه کار کرد و به انصاری پاس داد ولی شوت بی‌دقت او راهی اوت شد.

دقیقه 62: کی‌روش استنلی شوت کیانی را در میانه راه قطع کرد و به گوشه محوطه جریمه رفت ولی پاس کات‌بک او و شوت محکم کومان را حامد لک با واکنش به موقع به کرنر فرستاد.

دقیقه 73: بازیکنان نساجی کرنر سمت چپ زمین را کوتاه کار کردند و از پشت محوطه جریمه ارسالی انجام دادند که ایران‌پوریان سراسیمه مجددا توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 75: تعلل در خط دفاعی نساجی نزدیک بود خطرساز شود ولی دفع توپ ممشلی موجب شد تا توپ به کومان برسد که شوت زمینی و سر ضرب این بازیکن هم با کمترین فاصله از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
دقیقه 80: سرلک پاس خوبی به ایران‌پوریان داد و مدافع راست سپاهان را راه انداخت ولی سانتر کوتاه او را حامد لک با واکنش به موقع دفع کرد تا دروازه نساجی باز نشود.

دقیقه 105: پاس‌های کی‌روش و شهباززاده در نهایت به گل ختم نشد و قبل از زدن ضربه نهایی شهباززاده، ممشلی با تکل عالی مانع از شوت‌زنی او شد.

دقیقه 120: حرکت سریع محمدی از سمت چپ زمین و ارسال زمینی خطرناک او را مهاجمان سپاهان نتوانستند استفاده کنند تا توپ با حرکت در عرض زمین به اوت برود.

 

1342471


در حاشیه


* سپاهان و نساجی در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که یک هفته دیگر در نهمین مسابقه فصل لیگ برتری نیز باید در فولادشهر اصفهان دیدار دیگری را با یکدیگر برگزار کنند.

* پیش از آغاز مسابقه، کادر فنی سپاهان به سمت نیمکت نساجی مازندران رفتند و به جواد نکونام و کادر فنی این تیم خوش آمد گفتند.

 

 


* در مراسم آغازین مسابقه، بنر تبریک هفته نیرو انتظامی و کمپین حمایت از فاطمه دهقان (دختر مبتلا به بیماری Sam) در دست بازیکنان دو تیم قرار داشت.
* هواداران سپاهان، با روشن کردن چراغ های تلفن همراه خود، صحنه زیبایی در ورزشگاه نقش جهان بوجود آوردند.
* حدود ۱۰ هزار هوادار سپاهان برای تشویق این تیم به ورزشگاه آمدند.
* نزدیک به ۱۰۰ نفر از هواداران نساجی مازندران هم در ورزشگاه حاضر هستند.
* صحبت های یکی از اعضای کادر فنی نساجی مازندران به سمت نیمکت سپاهان، با واکنش کادر فنی سپاهان همراه بود و اعتراض هواداران سپاهان را در پی داشت، که در نهایت با خوش و بش سرمربیان دو تیم خاتمه یافت.
* بیشتر عکاسان حاضر در ورزشگاه، پشت دروازه نساجی مازندران مستقر شدند.

دیدگاه‌ها