کد خبر : 1559597 | 16 مهر 1397 ساعت 10:50 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

اخراج خبرنگار آمریکایی به خاطر سر کردن کلاه ترامپی

یک گزارشگر تلویزیونی که در جریان پوشش دادن راهپیمایی در حمایت از دونالد ترامپ در شهر روچستر آمریکا با کلاه بیس‌بالی که عبارت " آمریکا را دوباره بزرگ می‌کنیم" روی آن نقش بسته بود جلوی دوربین رفته بود اخراج شد.

به گزارش "ورزش سه"، جیمز بانر در حالی مقابل دوربین‌ شبکه‌ی تلویزیونی KTTC-TV قرار گرفت که یک کلاه بیس‌بال قرمزرنگ با شعار معروف دونالد ترامپ "آمریکا را دوباره بزرگ می‌کنیم" به سر داشت. کلاه و شعاری که برای او به بهای از دست دادن شغلش تمام شد. این کلاه‌های قرمزرنگ با شعار معروفی که دونالد ترامپ بارها به زبان آورده حالا به یکی از نمادهای اصلی او و سیاست‌هایش تبدیل شده است. این در حالی است که منتقدین رئیس‌جمهور آمریکا این شعار را معادل اعتراف به نژادپرستی و بیگانه‌هراسی دولت جدید این کشور می‌دانند.

 

آقای بانر که در دسامبر 2017 به تلویزیون محلی KTTC-TV پیوسته بود یک روز بعد از راه‌پیمایی مورد اشاره از این شبکه‌ی تلویزیونی اخراج شد. داستان از آنجا شروع شد که روز پنج‌شنبه مارک فن‌کلیف روزنامه‌نگاری که در روزنامه‌ی مینیاپولی استار تریبیون مطلب می‌نویسد، با انتشار عکسی از بانر با کلاه مورد اشاره از مخاطبان خود پرسیده بود " چرا؟".

 

بعد از آن بود که مردم به حساب‌های آقای بانر در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کرده و متوجه شدند صفحات او در این شبکه‌ها مملو از مطالب در طرفداری از ترامپ است. پوشیدن لباسها و نمادهای تبلیغاتی، به خصوص در حین کار، در رسانه‌های آمریکایی مجاز نبوده و ممنوع به حساب می‌آید. آقای بانر بعد از اخراجش در گفت و گو با شبکه‌ی ان‌بی‌سی گفت:" مهم نیست. من از مانکاتو گرفته تا آیووا، از ایگل‌لیگ گرفته تا هر جایی که اسم ببرید با مردمی گفت و گو کرده‌ام که همه از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به روچستر خوشحال و هیجان‌زده هستند. این یک اتفاق بزرگ است. یک اتفاق خیلی بزرگ".

 

1343331

دیدگاه‌ها