کد خبر : 1559644 | 16 مهر 1397 ساعت 12:39 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی استثنایی مو در شیکاگو

مو فرح، قهرمان المپیکی دوهای نیمه‌ استقامت بریتانیایی با قهرمانی در ماراتون شیکاگو یک رکورد اروپایی جدید به ثبت رساند.

قهرمانی استثنایی مو در شیکاگو

به گزارش "ورزش سه"، مو فرح که یکی از بهترین دونده‌های مواد نیمه استقامت دنیا به حساب می‌آید در سومین ماراتون دوران ورزشی خود موفق شد به قهرمانی برسد و با کسب این موفقیت بزرگ نشان داد علاوه بر مواد نیمه استقامت، در دوی استقامت هم دونده‌ای در کلاس جهانی است.

 

مو فرح 35ساله در ماراتون شیکاگو، رقابتی که تعداد زیادی از دوندگان برتر دوی استقامت دنیا در آن شرکت داشتند با ثبت زمان 2 ساعت و 5 دقیقه و 11 ثانیه به قهرمانی رسید. او بعد از قهرمانی پل ایونز در سال 1996، اولین بریتانیایی است که مدال طلای ماراتون شیکاگو را به گردن می‌آویزد. فرح در نیم مایل پایانی مسیر با سبقت گرفتن از موسینت گرمیو دونده‌ی اهل اتیوپی، در پایان مسیر با اجرای شادی مخصوص خود، قهرمانی‌اش را جشن گرفت.

 

1343382

 

فرح بعد از عبور از خط پایان گفت:" دویدن کنار گالن که سال گذشته قهرمان این مسابقه شده بود لذت‌بخش بود. از اینکه توانستم به اینجا بیایم و قهرمان شوم خوشحالم و از شادی در پوست خودم نمی‌گنجم".

 

مو فرح در ادامه گفت:" شرایط آب و هوایی ایده‌آل نبود و همه به جای اینکه روی زمان تمرکز داشته باشند حواس‌شان را به شرایط آب و هوا داده بودند. ولی ما در اواخر مسیر توانستیم سرعت‌مان را بیشتر کنیم و موفق شویم. من در اواخر مسابقه حس خوبی داشتم و سرحال بودم. اوایل مسابقه احساس می‌کردم کند و سنگین هستم ولی رویهم رفته از دویی  که امروز به نمایش گذاشتم خیلی راضی‌ام".

 

فرح بعد از پایان مسابقه با انتشار یک توییت نوشت:" چه روز بی‌نظیری! شکستن  رکورد اروپا و کسب اولین پیروزی‌ام در یک ماراتون! من عاشق شیکاگو هستم".

 

در بخش زنان هم برجید کوسگی دونده‌ی کنیایی که در ماراتون لندن و سال پیش در ماراتون شیکاگو به مقام دومی بسنده کرده بود در مسابقه‌ی زنان با ثبت زمان 2 ساعت و 18 دقیقه و 35 ثانیه به قهرمانی رسید.

 

1343383

دیدگاه‌ها