کد خبر : 1559841 | 17 مهر 1397 ساعت 11:04 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشکاران فعلا با ۱۱ طلا در رده پنجم هستند

رقابت ایران، ژاپن و ازبکستان برای سومی پاراآسیایی

کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در جایگاه پنجم قرار گرفته؛ اما در تلاش برای کسب سومی است.

رقابت ایران، ژاپن و ازبکستان برای سومی پاراآسیایی

به گزارش "ورزش سه"، ورزشکاران ایرانی طی روزهای اخیر در بازی های پاراآسیایی کار خود را پیگیری کرده و در رشته های مختلف برای کسب مدال تلاش کرده اند.


در آغاز روز سوم بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ به میزبانی جاکارتا ۲ مدال طلای دیگر توسط ورزشکاران ایرانی کسب شده تا تعداد طلاهای ایران به ۱۱ برسد.


امیر جعفری(وزنه برداری)، شاهین ایزدیار(شنا)، ساره جوانمردی(تیراندازی)، رقیه شجاعی(تیراندازی)، وحید علی‌نجیمی(دوومیدانی-۲۰۰ متر)، عذرا مهدوی‌کیا(دوومیدانی-۱۵۰۰ متر)، یونس سیفی‌پور(دوومیدانی-پرتاب کلاب)، مهدی اولاد(دوومیدانی-پرتاب وزنه)، محمدرضا احمدی(دوومیدانی-پرتاب وزنه) و علیرضا قلعه ناصری(دوومیدانی-پرتاب دیسک) اسامی طلایی های ایران تا این لحظه هستند که البته شاهین ایزدیار در رشته شنا توانسته در ۲ ماده ۲ مدال طلا کسب کند.


ایران که در ۲ دوره قبلی به مقام چهارم بازی های پاراآسیایی دست یافته بود، فعلا با ۱۱ طلا،‌ ۱۰ نقره و ۱۵ برنز و کسب ۳۶ مدال در مجموع در رده پنجم قرار دارد.


چینی ها با فاصله زیاد در صدر هستند و از همین حالا رتبه نخست خود را قطعی کرده اند. کره جنوبی با ۱۸ طلا، ۱۲ نقره و ۶ برنز در رده دوم است. ازبکستان شگفتی ساز شده و تا الان در رده سوم با ۱۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز قرار دارد. ژاپن هم با ۱۲ طلا، ۲۲ نقره و ۱۹ برنز بالاتر از ایران در رده چهارم قرار گرفته است.


با این وضعیت ایران هنوز حتی برای رده دومی هم شانس دارد؛ اما همانطور که مسئولان کاروان گفته بودند هدفشان ابتدا حفظ جایگاه چهارمی و سپس دورخیز برای رسیدن به رتبه سومی بازی های پاراآسیایی است.


این مسابقات تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و ایران در خیلی از رشته ها شانس کسب مدال خواهد داشت.

 

1343599

دیدگاه‌ها