کد خبر : 1560043 | 18 مهر 1397 ساعت 09:03 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

چرا حفظ کوواچ برای بایرن مهم است؟

نیکو کوواچ در شروع فصل جدید با کسب شش پیروزی پیاپی به مربی محبوب هواداران بایرن تبدیل شده بود ولی بعد از آن، چهار بازی ضعیف و ناتوانی بایرن در کسب حتی یک پیروزی در آنها، در مونیخ کوواچ را ناگهان از یک مربی محبوب به یک مربی منفور تبدیل کرده.

چرا حفظ کوواچ برای بایرن مهم است؟

به گزارش "ورزش سه"، این تغییر ناگهانی افکار عمومی البته قابل درک است. بایرن مونیخ در بازی‌های اخیرش به هیچ وجه در حد و اندازه‌های اسم این باشگاه و در حد قهرمان فوتبال باشگاهی آلمان ظاهر نشده و در حال حاضر در رتبه‌ی ششم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا به سر می‌برد.

 

درحالیکه در توییتر جو غالب بر علیه کوواچ است و هشتگ کوواچ را اخراج کنید در حلقه‌های هواداران بایرن مونیخ دست به دست می‌شود ولی در رسانه‌های هوادار این باشگاه صداهایی بلند شده که می‌گویند اخراج کوواچ به نفع بایرن نخواهد بود و او باید فرصت بیشتری پیدا کند و البته حمایت همه‌جانبه‌ی باشگاه را پشت سرش داشته باشد. بایرن با استخدام کوواچ دست به قمار زد و مسئولین باشگاه از این موضوع آگاهند. کوواچ به عنوان سرمربی تنها سابقه‌ی هدایت تیم‌های ملی کرواسی و باشگاه آینتراخت فرانکفورت را داشته و تنها جامی که فتح کرده، جام حذفی آلمان در سال گذشته بوده، افتخاری که آن را با تیم آینتراخت بدست آورده.

 

واقعیت این است که بایرن، کوواچ را به خاطر رزومه‌اش استخدام نکرده بلکه هدف از به کار گیری او، ورود سیستمی جدید به بایرن مونیخ و تغییرات عمده‌ی ساختاری در سبک فوتبال این تیم بوده است.

 

1343846

 

یوپ هاینکس مربی بایرن قبل از کوواچ به عنوان یک مربی عملگرا شناخته می‌شد ولی سبک فوتبال هاینکس، بازی با تاکید بر حفظ مالکیت توپ بود، سبکی که بایرن از زمان لوئیس فن خال تا به امروز به آن وفادار مانده است. ولی کوواچ سرمربی‌ای است که سرعت و بازی مستقیم را ترجیح می‌دهد. او در آینتراخت بازیکنانی در اختیار داشت که به مربی اجازه می‌دادند این سیستم مورد نظرش را در تیم پیاده کند. این سبک مورد علاقه‌ی کوواچ خود را در فینال جام حذفی آلمان به خوبی نشان داد چرا که هر سه گل آینتراخت که اتفاقاً به بایرن مونیخ زده شدند روی توپهای بلند و ضدحمله‌ها بدست آمد.

 

اینکه در نهایت سرنوشت کوواچ در مونیخ چه خواهد شد به احتمال زیاد به نتایج چند بازی آینده‌ی بایرن بستگی خواهد داشت و باید دید آیا کوواچ در غول فوتبال باشگاهی آلمان ماندگار شده و سبک بازی این تیم را اساساً دگرگون خواهد کرد یا اینکه بایرن دوباره به روال همیشگی‌اش برخواهد گشت؟

دیدگاه‌ها