کد خبر : 1560341 | 19 مهر 1397 ساعت 11:37 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین اخبار از جنجال بزرگ فوتبال بلژیک 

پلیس بلژیک: تحقیق روی دارایی های بیات ادامه دارد

یک روز بعد از دستگیری گسترده چهره های سرشناس فوتبال بلژیک که با دستگیری بیش از 140 نفر توام بود پلیس فدرال از ادامه تحقیقات روی دارایی های مدیربرنامه ایرانی خبر داد.

پلیس بلژیک: تحقیق روی دارایی های بیات ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، یک روز بعد از دستگیری های گسترده در فوتبال بلژیک با مشارکت بیش از 220 مامور ویژه پلیس فدرال این کشور به دستور دادستانی اندرلخت خبرهای جدیدی از این پرونده جنجالی منتشر شد که نشان از عمق فاجعه در ژوپیرلیگ داشت.


سایت sudinfo در گزارش دقایق قبل خود نوشت:« دادگستری بلژیک و دادستانی شهر اندرلخت از روز چهارشنبه تحقیقات روی 44 پرونده پولشویی، تبانی و ... را با دستگیری های گسترده توسط 220 مامور پلیس وارد فاز نهایی خود کرد. دستگیری ها و تحقیقات عمدتا روی چهره های سرشناس فوتبال بلژیک اعم از رئیس باشگاه، مربی، مدیربرنامه، بازیکن حتی داوران سرشناس بلژیک بود که باشگاه هایی همچون اندرلخت، بروژ، استاندارد لیژ، خنک و ... تحت الشعاع خود قرار داد».

 

1344131


این سایت ادامه داد:« این دومین تحقیق گسترده دادستانی و پلیس فدرال روی تغییر نتایج مسابقات فوتبال ژوپیرلیگ، فرار مالیاتی  و ... است که اصلی ترین متهم پرونده نیز مجی بیات(مدیربرنامه سرشناس ایرانی تبار) است. شروع دستگیری ها با او بود چون در سال های گذشته بیات بیشترین و مهم ترین نقل و انتقالات بلژیک را رهبری کرده بود».


سایت sudinfo در ادامه به فعالیت های این مدیربرنامه ایرانی این گونه اشاره کرد:« مجی بیات مدیرعامل سابق باشگاه شارلروا از سال 2010 شرکت Creative & Management Group را راه اندازی کرد که طی 7 سال دارایی های آن به 11.4 میلیون یورو رسید اما رشد غیرمنتظره این دارایی ها در یک سال گذشته با رقم 7.4 میلیون یورو در بانک مرکزی بلژیک باعث جلب توجه همگان به این مدیربرنامه شد. البته هیچ کس منکر کیفیت کاری مجی بیات نبود چون او بسیاری از بازیکنان سرشناس را مدیریت می کرد و بسیاری از قراردادهای سنگین با نظارت شرکت او بسته شد اما گزارش آخر بانک مرکزی از ثروت انباشته شرکت بیات بعد از سال 2017 باعث شد تحقیقات روی این پرونده با دقت بیشتری انجام شود».

 

1344132


در این بین سایت اکو در تکمیل خبرهای پیرامون پرونده "موجیپولی"(لقب رسانه ها به ماجرای اخیر) از اتهام فرار سه میلیون یورویی دادستانی به شرکت بیات در پرداخت مالیات پرده برداشت گرچه این سایت از زبان تیری دبلز کارشناس امور مالی نوشت:« به نظر نمی رسد با این اتهام خطر بزرگی بیات را تهدید کند چون او می تواند با پرداخت این مبلغ و جرایم آن از پرونده جان سالم به در ببرد». 


اما سخنگوی پلیس فدرال بلژیک همچنان با بیان این که هنوز اتهامات تفهیم نشده از تحقیقات بیشتر روی متهمان خبر داد و گفت:« مجی بیات حساب های مالی مشخصی دارد که در حال تحقیق روی ثروت او در سال های گذشته هستیم. در خصوص سایر متهمان دستگیر شده نیز تا نکته ای محرز نشود نمی توانیم اطلاعاتی در اختیار رسانه ها و مردم بلژیک قرار دهیم».

 

1344130


با دستگیری مجی بیات، بسیاری از توجهات معطوف به برادر کوچک تر این مدیربرنامه مهدی بیات و باشگاه شارلروا جلب شد تا جایی که برخی رسانه ها از احتمال تغییرات دادستانی از این باشگاه نیز خبر بدهند. شایعه ای که مهدی بیات آن را تکذیب کرد و گفت هیچ رابطه ای با مسائل مالی شرکت مجی بیات ندارد و باشگاه شارلروا جزو 10 باشگاهی که مورد تحقیق قرار گرفته اند، نیست.

 

ژان فیلیپ منز وکیل مجی بیات در تشریح آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت:« من از صحبت با مجی منع شدم و طی 24 ساعت گذشته هیچ تماسی با او نداشتم و این برخلاف عرف رایج در موارد قضایی است. اصلا طبیعی نیست که او را از ارتباط با وکیلش منع کنند و این مساله ای دور از انسانیت است. از همه بدتر این که پلیس فدرال در هنگام دستگیری بیات به گونه ای رفتار کرده که در پی دستگیری یک جانی خطرناک بود. شکست درب منزل، ورود مسلحانه به منزل مسکونی آن هم مقابل دیدگان همسرش و گذاشتن اسلحه روی سر مجی بیات همه این اتفاقات نشان می دهد پلیس با او همچون یک فرد خطرناک و جانی رفتار کرده است. از همین رو امروز منتظر پاسخی صریح از دادستانی و پلیس فدرال در خصوص اتفاقات اخیر هستیم و انتظار دارم که با خود مجی بیات هم گفتگویی داشته باشم».

دیدگاه‌ها