کد خبر : 1560541 | 20 مهر 1397 ساعت 12:52 | 42.4K بازدید | 0 دیدگاه

ابراهیموویچ، فرشته‌ی نجات آقای خاص خواهد شد؟

بازگشت زلاتان مورینیو را نجات خواهد داد

با توجه به شایعات داغی که این روزها از منابع نزدیک به منچستریونایتد شنیده می‌شود ژوزه مورینیو قصد دارد در ماه ژانویه زلاتان ابراهیموویچ را به اولدترافورد برگرداند.

بازگشت زلاتان مورینیو را نجات خواهد داد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه آقای خاص هنوز علیه این شایعات اظهارنظری نکرده ولی دلایل زیادی وجود دارد که احتمال تلاش مورینیو برای بازگرداندن زلاتان حتی اگر شده برای چند ماه را بسیار پررنگ می‌کند. 

 

اگر به این قضیه تنها از بعد فوتبالی نگاه شود بازگشت زلاتان به یونایتد نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی در قدرت این تیم داشته باشد. چرا که ابراهیموویچ در اواخر دوران حضور خود در یونایتد در فصل 2017-2018 در حالیکه بعد از مدتها مصدومیت از ناحیه‌ی رباط صلیبی به میادین بازگشته بود در هفت بازی تنها یک گل به ثمر رساند تا هواداران یونایتد از او قطع امید کنند و کارشناسان به این نتیجه برسند که زلاتان دیگر مثل سابق قادر به درخشش در بالاترین سطح لیگ برتر نیست. 

 

از این گذشته نباید از یاد برد که ابراهیموویچ 37ساله است. ولی زلاتان از ماه مارس امسال که راهی آمریکا شده در 25 بازی‌‌ای که برای لس‌آنجلس گلکسی به میدان رفته 21 گل به ثمر رسانده تا نشان دهد که فوتبالش هنوز تمام نشده است. 

 

اما واقعیت این است که مورینیو از زلاتان انتظار گلزنی ندارد و ارزش ابراهیموویچ برای آقای خاص از حیث دیگری است. ارزش حقیقی زلاتان برای مورینیویی که به شدت تحت فشار قرار دارد به خاطر تاثیرگذاری او بر رختکن منچستریونایتد است. 

 

برخی از نزدیکان باشگاه منچستریونایتد می‌گویند اینکه بعد از رفتن زلاتان از یونایتد، درگیری‌ها و تنش‌ها در رختکن این تیم بالا گرفته به هیچ وجه عجیب نیست چرا که این روزها در رختکن یونایتد بازیکنی با اعتبار و اقتدار زلاتان وجود ندارد. 

 

همه می‌دانند که مورینیو برای قبولاندن اقتدارش به تعدادی از بازیکنان یونایتد موفق نبوده. گزارشهایی که در هفته‌های اخیر توسط رسانه‌های مختلف منتشر شده بود نشان می‌داد که بازیکنان بزرگ یونایتد از نحوه‌ی رفتار مورینیو با هم‌تیمی‌هایشان، تصمیمات تاکتیکی او و جو منفی‌ای که در تمرینها بوجود می‌آورد ناراحت و عصبانی هستند. 

 

ابراهیموویچ البته نمی‌تواند برای ساکت کردن کامل این تنش‌ها معجزه بکند ولی او در دوران 18ماهه‌ی حضور در یونایتد، تاثیر قابل توجهی بر بازیکنان داشت و همه‌ی بازیکنان یونایتد از جوان و کهنه‌کار او را یکی از رهبران اصلی تیم می‌دانستند. از این مهمتر، زلاتان در آن روزها نقش سپر ضربه‌گیر بین رختکن و مورینیو را بازی می‌کرد و این نقش را مدیون رابطه‌ی طولانی‌مدت خود با آقای خاص بود که پیش از آن در اینتر زیر نظرش بازی کرده بود. 

 

از زمان رفتن ابراهیموویچ از یونایتد و پس از آن جدا شدن وین رونی از این تیم، رختکن یونایتد همبستگی خود را از دست داده و دچار تنش و اختلاف شده است. منابع نزدیک به یونایتد به شبکه‌ی ESPN گفتند که این روزها در رختکن، چندین گروه تشکیل شده که با هم سر سازگاری ندارند و هیچ بازیکنی نتوانسته جای خالی ابراهیموویچ و وین رونی را پر کند. 

 

1344374

 

پل پوگبا امروز برجسته‌ترین بازیکن یونایتد است ولی او تا امروز نتوانسته احترامی که ابراهیموویچ در این باشگاه داشت را برای خود دست و پا کند. احترامی که زلاتان با شخصیت پرجذبه و افتخارات فوتبالی بی‌نظیرش بلافاصله بعد از ورود به اولدترافورد بدست آورده بود. الکسیس سانچز که گران‌ترین بازیکن یونایتد محسوب می‌شود هم به هیچ وجه جذبه‌ی رهبری ندارد و دیگر بازیکنان هم گروه‌های جداگانه‌ای بر اساس ملیت یا زبان تشکیل داده و مثل جزایر دور افتاده با هم برخورد می‌‌کنند. 

 

اگر مورینیو تا ماه ژانویه سرمربی یونایتد بماند که البته هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد، بازگشت ابراهیموویچ به اولدترافورد یکی از بهترین تصمیم‌های او برای حل مشکلات یونایتد خواهد بود. حتی می‌توان گفت بازگشت دوباره‌ی ابراهیموویچ تنها راهی است که مورینیو برای بازگرداندن آرامش و هماهنگی به تیمش دارد.

دیدگاه‌ها