کد خبر : 1560569 | 20 مهر 1397 ساعت 14:42 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

کوثری: کسی نمی‌تواند جای بهرام شفیع را بگیرد

جهانگیر کوثری با تمجید از همکار فقید خود به چرایی ماندگاری بهرام شفیع طی سالیان اخیر در قاب تلویزیون می‌پردازد.

کوثری: کسی نمی‌تواند جای بهرام شفیع را بگیرد

به گزارش "ورزش سه"، خبر تلخ هفته اخیر به درگذشت بهرام شفیع، گزارشگر تلویزیون و رییس فدراسیون هاکی مربوط بود. جهانگیر کوثری که با او در چند برهه همکاری داشت در این گفتگو به بررسی رفتاری این چهره می‌پردازد.


کوثری در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید: امثال شفیع در تلویزیون بی تکرار هستند . چهل سال در یک برنامه بودن و یک برنامه را با نام خود سنجاق کردن کار آسانی نسیت و این نشانه‌ی این است که او انسان راحت و شوخ طبعی بود و کلام تیز انتقادی نداشت و رعایت شان و منزلت میهمانانی که به برنامه‌اش می‌آمدند را داشت و تئوری او اینگونه بود که با آدمها مهربان و راحت صحبت کند و در عین حال انتقاد خود را نیز مطرح کند.


وی در ادامه گفت: او در دهه شصت به تلویزیون آمده و تا به امروز نیز ماندگار بوده و تداوم داشته است . این کار راحتی نیست و برنامه او همیشه سرپا بوده و همیشه نیز به عنوان تهیه کننده و مجری فعالیت داشته که نشان از پشت کار این عزیز از دست رفته دارد.


کوثری که خاطرات مشترکی با مرحوم بهرام شفیع دارد در این رابطه می‌گوید: در جامهای جهانی 1990 و 1994 با بهرام  شفیع برنامه اجرا کردم با اینکه رقابت داشتیم و من در شبکه دو و او در شبکه یک حضور داشتیم اما هیچگاه با هم به مشکل واختلاف نخوردیم و همیشه رابطه‌ی خوبی با هم داشتیم. این رفاقت و همکاری ما به قدری خوب بود که مورد تقدیر قرار گرفت و مورد پسند عامه مردم نیز بود. .فینال 1994 را با هم گزارش می‌کردیم و خیلی در جریان گزارش به همدیگر کمک می‌کردیم و نمی‌خواستیم برتری خود را از دیگری به رخ همدیگر بکشیم و این خیلی مهم بود که ما در عین رقابت با هم رفاقت داشتیم


وی ادامه داد: وقتی با هم یک مسابقه را به اتفاق هم گزارش می‌کردیم قبل از مسابقه با من هماهنگ می‌کرد که چه چیزهایی را می‌خواهد بگوید و چه چیزهایی را من باید بگویم و همیشه هم تحلیل و بخش کارشناسی بازی را به من محول می‌کرد و همیشه قانع بود و بلندپروازی های کاذب نداشت و دچار توهم این روزهای ورزش کشور نمی‌شد.


کوثری با اعلام تاثر بابت درگذشت همکار قدیمی‌اش گفت: او برای مرگ خیلی جوان بود و خیلی فرصت برای ادامه کار داشت ولی این اواخر بیماریهای متعددی گریبانگیر او شد و به همین دلیل هم نمی‌توانست با همان قدرت و شدت سابق به اجرای ورزش و مردم بپردازد و کمی برنامه‌اش کمرنگ شده بود و این به دلیل این است که توان سابق را نداشت. کمی هم نامهربانی دید و این انگیزه مرحوم را کم کرد.


کوثری درباره ادامه فعالیت برنامه ورزش و مردم گفت:  برای او جانشین تعیین کردن بسیار کار سختی است و از عهده خیلی از افراد خارج است . شاید پسرش امیراقبال که از اطلاعات و هوش خوبی هم برخوردار است بتواند بر جایگاه پدرش تکیه بزند و ورزش و مردم را اجرا کند.

دیدگاه‌ها