کد خبر : 1560850 | 21 مهر 1397 ساعت 16:55 | 83.5K بازدید | 4 دیدگاه

اتاق‌های کادرامید مثل روز اول دست نخورده است

کی‌روش:چطور استیلی وقت داشت به روسیه بیاید؟

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران می گوید زمین تمرین جدید تیم ملی، میراثی است که از او بر جای خواهد ماند.

کی‌روش:چطور استیلی وقت داشت به روسیه بیاید؟

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش پس از تمرین امروز در میان خبرنگاران حاضر شد و گفتگوی نسبتا طولانی با آن ها انجام داد. او در ابتدا صحبت هایش را با توضیحاتی درباره زمین تمرین جدید تیم ملی آغاز کرد و در ادامه به روند آماده سازی تیم ملی پرداخت و همچنین از بازی های دوستانه تیم ملی هم گفت.

 

 

از امروز مربیان تیم ملی لبخند می زنند

 

یادآوری می کنم اولین روزی را که با آقای کفاشیان اینجا حضور داشتم حدودا 8 سال پیش. آن روز گفتم چیزی که باید حتما بهبود ببخشیم زمین تمرین ما است و امروز بالاخره بعد از گذشت تقریبا 8 سال  اززمین جدید مان را که در مرکز آکادمی ملی فوتبال است بالاخره می خواهیم استفاده کنیم. مطمئن و امیدوار هستم خیلی از افراد مخصوصا مربیان تیم های ملی لبخند بزنند و از این به بعد برایشان مقدور خواهد بود که از این زمین برای رقابت های بین المللی استفاده کنند.

 

 

بعد از 8 سال یک زمین خوب داریم

 

همانطور که مطلع هستید، پای بند بودن به ساختن این زمین و به وجود آوردن ساختمان پک باعث شد که خیلی ها با من دشمن شوند. ولی امروز بار دیگر همانجور که شما شاهد هستید ما توانستیم یک خلق جدید داشته باشیم، یک زمین جدید برای تمام تیم های ملی. ما صحبت های  غیره و ذلک مان را در رسانه ها انجام نمی دهیم و این زمین هم جزو میراث هایی است که بنده در ایران باقی خواهم گذاشت. تحت ریاست رئیس فدراسیون مهدی تاج، آقایان شما یک زمین دارید.

 

من می دانم بعضی از افراد شاید این را دوست نداشته باشند و هضمش برایشان دشوار باشد ولی مهم ترین مطلب این است که تیم های ملی فوتبال امروز یک قدم رو به جلو بر خواهند داشت. از تک تک کسانی که باعث شدند این هدف ما به واقعیت بپیوندد از صمیم قلب تشکر می کنم، از 8 سال قبل تاکید کردم به یک زمین خوب نیاز داریم که امروز اتفاق افتاد. امیدوارم که خداوند متعال نگه دار این زمین و مردم خوب ایران باشد.

 

 

ما به چند زمین مختلف نیاز داریم

 

مطمئنا اقدامی که امروز انجام شد یک قدم مهم و رو به جلو است اما تنها مطلب لازمه برای پیشرفت و موفقیت فوتبال ایران نیست. من فکر می کنم همه مربیان با من موافق باشند ما به چندین زمین و امکانات زیاد برای تیم های پایه نیازمند هستیم ولی مطلبی که می خواهم خدمتتان عرض کنم و سعی می کنم دقیق بگویم این است که قبل از جام جهانی 2018 روسیه صحبت ها و فرمایش های رئیس جمهور آقای روحانی که گفتند یک ملت، هشتاد میلیون نفر، یک ضربان قلب و این صحبت های الهام بخش باعث شدند در جام جهانی عملکرد موفقیت آمیز و سراسر غرور برای ایرانیان باشد.

 

 

صحبت های مقام معظم رهبری برایمان الهام بخش بود

 

همان جور که مطلع هستید صحبت های مقام معظم رهبری باعث افتخار ما بود و از صمیم قلب از طرف خودم و تک تک بازیکنان ایران از ایشان تشکر می کنم و هنوز فرصت و افتخار نداشتیم ایشان را از نزدیک ببینیم اما میخواستم مراتب تقدیر و تشکر خودم را به ایشان ابلاغ کنم. مطمئنا فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما الهام بخش خواهد بود و ما پنهان نمی کنیم و تلاش خواهیم کرد در جام ملت های امارات به قهرمانی دست پیدا کنیم.

 

پس نتیجتا با فرمایشات الهام بخش مقام معظم رهبری و صحبت های انگیزشی که رئیس جمهور محترم داشتند تلاش می کنیم به موفقیت و قهرمانی دست پیدا کنیم و مطمئنا فرمایشات ایشان باید به دیگر مسئولین هم کمک کند که همه ما متحدانه برای حمایت از تیم ملی رو به جلو در راستای موفقیت تیم ملی در جام ملت های امارات 2019 قدم برداریم.

 

 

 

سه تیم را به امارات می آوریم

 

ما اعتقاد داریم با این فرمایشات الهام بخش برنامه برای تیم ملی در اولویت قرار خواهد گرفت. حمایت و آماده سازی ما سر وقت انجام خواهد گرفت. ما سه ماه با مسابقات فاصله داریم و کارهای زیادی باید انجام دهیم. ببینید ما دو مسابقه دوستانه را در شهریور و مهر از دست دادیم و برای ماه آبان تلاش می‌کنیم با ونزوئلا و ترینیداد توباگو در تهران بازی کنیم. بسیار سخت در حال تلاش هستیم که سه تیم را به امارات آورده و قبل از شروع جام ملت‌ها در دوبی با آن‌ها بازی کنیم.

 


فراری نه ، ماشین ما پیکان است!

 

 وقتی شما پا به مغازه می‌گذارید و منابع مالی محدود در دست دارید، نمی‌توانید فراری بخرید و باید دست روی پیکان بگذارید. اگر مجبور باشید باید با دوچرخه بروید. مثل کار ما قبل از شروع جام جهانی که با دوچرخه رفتیم جنگیدیم. این افراد که می‌گویید قبل از جام جهانی کجا بودند؟ ما بعد از بازی با لیتوانی سه دیدار مهم خود را از دست دادیم. در چند وقت گذشته من ایمیلی دریافت کردم به منظور بازی با برزیل. همه جشن گرفتیم به خاطر این ایمیل. ما پاسخ دادیم که شرایط خود را بگویید که تا به الان جواب ندادند.

 

 

جلوی این بازی متظاهرانه را بگیرید

 

اگر عراق توانایی دارد مقابل آرژانتین بازی کند این وظیفه شماست که به عنوان رسانه به مردم توضیح دهید ما علی‌رغم منابع محدودی که داریم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. از من پرسیدید آیا خوشحالم از این مسابقات تدارکاتی؟ بله خیلی خوشحالم. از تیم‌های اروپایی هیچ کدام نمی‌توانند با ما بازی کنند. تیم‌های ملی آفریقایی به دلیل جام ملت‌های آفریقا نمی‌توانند بازی کنند. تیم‌های آسیایی هم همینطور. در آمریکا جنوبی برزیل و آرژانتین مبلغی بین 1.5 میلیون دلار می‌خواهند. آقایان جلوی  این بازی تظاهر گونه را بگیرید. وقتی کسی می‌گوید می‌تواند تیم ملی پرتغال را بیاورد پس  مبلغ یک میلیون دلار هم تامین کند تا ما با آن‌ها بازی کنیم.

 

 

اسپانیا به ما کمک نمی کند

 

بولیوی و ونزوئلا تیم‌هایی هستند که خود را برای کوپا آمریکا آماده می‌کنند و بسیار رقابتی هستند. من دوست دارم بازیکنانم مقابل تیم‌های بازی کنند که کنترل آن را در اختیار داشته و حفظ توپ کنند و حرکت هجومی خوبی بزنیم. می‌خواهم جواب فوتبالی مستقیم به شما بدهم، من بازی عراق و آرژانتین را تماشا کردم. فکر می‌کنید برای عراق تمرین بود؟ 90 درصد بازی را در اختیار نداشتند و در نهایت بازی را واگذار کردند. بازیکنان وقتی مسابقه تمام شد تمام اعتماد به نفسشان از بین رفت. در این وسط کمیسیون خوبی به جیب ایجنت‌ها رفت. من دوست ندارم این اتفاق برای تیمم رخ دهد. من دوست دارم به مصاف حریفانی برویم که بیشترین مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم و یاد بگیریم چطور به پیروزی برسیم. این هدفی است که در جام ملت‌ها به دنبالش هستیم. اگر بخواهیم مقابل اسپانیا تمرین کنیم و 90 درصد توپ در اختیار اسپانیا باشد این مسئله به ما کمکی نمی‌کند که مقابل یمن پیروز باشیم.

 

 

4 جیب دارم و همه چیز را با خودم می برم!

 

من چهار جیب دارم، در یک جیبم می خواهم بعد از رفتن از ایران ساختمان پک را بگذارم، در یک جیب زمین تمرینی جدید تیم ملی را، در جیب چهارم امکانات و لباس های تیم ملی و در جیب چهارم هم می خواهم تمام عنواینی را که بدست می آوریم را قرار بدهم. دنبال یک مهندس هستم که بتواند آنها را در جیب من جا بدهد. برای همین است که اجازه نمی دهم کسی از این امکانات استفاده کند.

 

 

اتاق های کادرفنی تیم امید مثل روز اول است

 

دو سال پیش من جلسه ای در محل پک با سرمربی تیم های زیر 17 سال، تیم بانوان و تیم امید جلسه داشتم و اتاق های آنها را در پک به آنها نشان دادم. تا امروز هیچ کدام از مربی ها و مدیران این تیم ها به دفترهایشان نیامده اند و مثل روز اول اتاق ها خالی است. دلیل ساخت پک این است که میراثی برای تیم های مالی و بازیکنان باشد. آقای پروین، دایی و شفر در پک حضور پیدا کردند و بنده پیشنهاد دادم هر باشگاهی می خواهد از این امکانات استفاده کند. زمین تمرینی جدید تیم ملی از نظر کیفیت بعد از زمین پژوهشکده نفت در رده دوم است و تیم های ملی می توانند تمرینات شان را در این زمین برگزار کنند.

 

 

شاید سر آقای استیلی شلوغ بوده

 

شاید سر آقای استیلی شلوغ بوده که تا حالا به زمین پک نیامده است. ولی ایشان وقت داشتند به روسیه بیایند و از بازی های تیم ملی لذت ببرند، وقت داشتند به هتل تیم ملی بیایند و با بازیکنان و کادرفنی دیدار کنند ولی وقت نداشته اند از ساختمان پک دیدار کنند. ما مدارکی داریم که ثابت می کند تیم امید از این امکانات استفاده کرده اند. من با کسی مشکلی ندارم و افرادی که دروغ می گویند را دوست ندارم.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها