کد خبر : 1561213 | 23 مهر 1397 ساعت 11:04 | 16.4K بازدید | 2 دیدگاه

دادن تمام اختیارات فوتبال به یک خارجی اشتباه است

کاشانی: پک میراث کی روش نیست

حرف‌های جنجالی و مسایل حاشیه ای که در روزهای اخیر به وجود آمده واکنش برخی از چهره های مطرح فوتبال ایران را برانگیخته است.

کاشانی: پک میراث کی روش نیست

به گزارش" ورزش سه" چند مصاحبه از سوی سرمربی و مربی تیم ملی و از طرف دیگر مدیرتیم ملی امید چالش تازه ای را در فوتبال ایران به وجود آورد به طوری که طی دو روز اخیر بخش مهمی از اخبار و گزارش های ورزشی درباره حواشی مربوط به این اتفاق بوده است. جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و کاپیتان سابق تیم ملی ایران درباره اتفاقات حاشیه ای چند روز اخیر گفت:« من مثل همیشه می گویم که باید اتفاقاتی که در فوتبال ایران رخ می دهد را بین خودمان طرح و حل و فصل کنیم. نه اینکه تمام اختیارات تیم ملی یک کشور را در اختیار یک خارجی بگذاریم. به نظر من تا زمانی که یک کمیته فنی موثر و قدرتمند متشکل از افراد صالح ایرانی تشکیل نشود که بتواند بر کلیه امور تیم ملی نظارت داشته باشد شاهد همین اتفاق ها خواهیم بود.»


او با اشاره به حرف کی روش که گفته است «پک» میراث من برای ایران خواهد بود گفت:«میراث؟! آقای کی روش گفته کمپ تیم ملی میراث او است؟ نه این حرف درست نیست. این کمپ را کسان دیگری ساختند. من خودم حضور داشتم که آقای صفایی فراهانی این کمپ را ساختند. در واقع همه چیز کمپ ساخته شده بود و در اختیار آقایان قرار گرفت. من بازهم می‌گویم متاسفانه وقتی تمام اختیارات و تصمیم گیری ها را به یک نفر می سپاریم این اتفاق رخ می دهد در حالی که یک کمیته فنی متشکل از افراد توانمند ایرانی باید این تصمیم ها را بگیرد و کاملا به این مسایل نظارت کند.»


کاپیتان سابق تیم ملی ایران درباره حرف های میک مک درموت گفت:« آن ها گناهی ندارند مشکل از خود ما است. وقتی قرار است از تجربه یک خارجی استفاده کنیم باید حیطه وظایف و مسئولیتش را به درستی تعریف کنیم و این مسئولیت کاملا باید در چارچوب منافع ملی باشد. در غیر اینصورت شاهد خودکامگی یک خارجی خواهیم بود و نتیجه اش قطعا خوش آیند نیست.»


جعفر کاشانی درباره کارلوس کی روش هم گفت:« درباره سرمربی تیم ملی ایران هم باید بگویم قطعا کارلوس کی روش مربی مطرحی است و کسی نمی تواند رزومه و کارنامه اش را منکر شود اما آیا او در طراحی و ساخت زیرساخت های فوتبال ایران نقشی داشته است؟ قطعا جواب منفی است و او این کار را نکرده است. ما اگر می خواهیم از تجربیات خارجی استفاده کنیم آن هم در حالی که خودمان منابع با ارزش داخلی داریم باید برای او چارچوب درست تعریف کنیم نه اینکه تمام اختیارات را به او بدهیم.»


او همچنین در ادامه گفت:« ما باید به جای دادن اختیارات بی حد و حصر از آقای کی روش می خواستیم که برایمان زیرساخت های فوتبال را بسازد اما الان شرایط به گونه ای است که فردا کی روش از این مملکت می رود و هیچ میراثی هم از هشت سال حضورش باقی نمی گذارد.»

 

دیدگاه‌ها