کد خبر : 1561255 | 23 مهر 1397 ساعت 12:56 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

تاج در مصاحبه آخرش تا حدودی حواشی را جمع کرد

کوثری: کرانچار هم باید مثل کی روش عمل کند

مباحث پیش آمده در روزهای اخیر درباره تیم ملی و تیم امید بعد از مصاحبه های طوفانی و احساسی حالا شکل منطقی پیدا کرده و به نظر هوای فوتبال ایران دوباره صاف شده است.

کوثری: کرانچار هم باید مثل کی روش عمل کند

به گزارش" ورزش سه" در روزهای اخیر فضای رسانه ای و فضای مجازی تبدیل به محل مناقشه دو گروه از شیفتگان و مخالفان سرمربی پرتغالی تیم ملی شد اما حالا بعد از سپری شدن آن ساعات پرتلاطم فضا آرام آرام به سمت منطقی شدن پیش می رود. جهانگیرکوثری روزنامه نگار، تهیه کننده و گزارشگر با سابقه ورزش و فوتبال ایران یکی از کسانی است که با وجود انتقادهایی که نسبت به کارلوس کی روش در مقاطع مختلف داشته اکنون دیدگاهی منطقی نسبت به اتفاقات اخیر ارائه می دهد. او در این رابطه گفت:« خب آقای تاج دیروز مصاحبه کرد و گفت که برای پک برنامه دارد و این ماجرا گویا قرار است مدیریت شود. فکر می کنم مصاحبه رئیس فدراسیون تا حدودی این ماجرا را جمع کرد.»


او همچنین درباره اتفاقات و مصاحبه های که انجام شد هم گفت:« من معتقدم برای حل این مشکلات باید یک مدیریت تیم های ملی داشته باشیم. ما یک مدیریت برای تیم های ملی می خواهیم که تمام این مسایل را برنامه ریزی و مدیریت کند. در تمام کشورهای صاحب فوتبال، تیم های ملی مرکزیت و مدیریتی دارند که آن ها برنامه ریزی ها را انجام می دهند و اگر تیم های بزرگسالان یا جوانان هم به امکانات نیاز داشته باشند باید براساس نیازشان در اختیارشان قرار بگیرد. بنابراین نه تنها هیچ فرد یا شخصی بلکه مجموعه تیم ملی بزرگسالان هم نمی تواند به تنهایی مدعی یک مجموعه باشد.»


کوثری همچنین درباره اتفاقات و حواشی پیش آمده میان مربی تیم ملی و مدیر تیم امید هم گفت:« بله من هم موافقم که انگار هر دو طرف منتظر یک جرقه بودند تا این مصاحبه ها انجام شود اما به نظرم بازهم این مساله ای طبیعی است. در همه جای دنیا هست، در فوتبال اروپا هم مربیان تیم ملی چه نتیجه بگیرند و چه نه مخالفان بزرگی دارند که انتقادهای تندی هم می کنند. اسون گوران اریکسون وقتی سرمربی تیم ملی انگلستان بود یادمان هست که بعد از باخت به آلمان چگونه رسانه ها و منتقدان به او حمله کردند. البته اریکسون ماند و تیم ملی انگلستان را ساخت. با این وجود من فکر می کنم عملکرد کی روش در سال های اخیر به گونه ای بوده است که کمتر می توان به او انتقاد کرد. تیم او بدون شکست به جام جهانی رفته و تیم ملی ما بعد از او شخصیت ثابت شده ای پیدا کرده و حالا در آسیا روی نیمکت ما حساب می کنند. نمی توانیم بگوییم بدکار می کند و برنامه ریزی اش غلط است.»


او همچنین اضافه کرد:« اینکه باید کمپ را بگیرد یا نه؟! به نظرم الان وقت این حرف ها نیست، او هفت سال است در فوتبال ایران و تیم ملی مدیریت می کند و نتایج خوبی هم گرفته است. اگر در جام ملت ها هم نتیجه بگیرد دیگر ما چیزی از او نمی خواهیم.»


کوثری اضافه کرد:« در سطح اروپا و کشوری مثل انگلستان که خودش را صاحب فوتبال می داند و برند بین المللی خودش را اجرا می کند، مربیان خارجی مثل کاپلو و اریکسون را به عنوان سرمربی تیم ملی شان انتخاب کردند. وقتی تیم ملی ایران خوب بوده خب ما هم از کی روش راضی هستیم. در جام جهانی بد نتیجه نگرفتیم و موقعیت خوبی هم در سطح آسیا پیدا کردیم. ما چه از کی روش خوشمان بیاید یا نه الان فوتبالمان از عربستان و ازبکستان و قطر و امارات جلو زده است و این اتفاق خوبی است.»


او افزود:« بخشی از انتقادها بحث شخصیتی است که نسبت به کی روش وجود دارد اما من به عنوان یکی از منتقدان کی روش چون نتیجه گرفته و به تیم ملی ما شخصیت داده است از این موضوع عبور می کنم. او فوتبال ما را خوب شناخته و باهوش عمل می کند و این به نفع فوتبال ملی ما شده است. ما الان از عربستان که با این کشور در نبرد استراتژیک هستیم در فوتبال جلوتریم و این اتفاق خوبی است. باز هم می گویم این اختلاف ها را یک مرکزیت و مدیریت مسلط به امور تیم ملی می تواند حل کند.» جهانگیر کوثری درباره عملکرد محمدرضا ساکت مدیرتیم های ملی هم گفت:« ساکت الان سرش خیلی شلوغ است. او مسئولیت های زیادی دارد. ما کسی را می خواهیم یا مثل مرحوم رنجبر (مدیر تیم های ملی در زمان بلاژویچ) و یا یک گروه 5 نفره که یک نماینده موجه و معتبر داشته باشد، آدم هایی که فوتبال را بشناسند و به مسایل روز احاطه داشته باشد و بتوانند با کی روش به درک متقابل برسند. به نظرم این دعواها بچه گانه است. به نظرم کرانچار هم باید مثل کی روش پای خواسته هایش بایستد و آن ها را از مسئولان بخواهد و اگر انجام نشد گلایه کند.»

دیدگاه‌ها