کد خبر : 1561513 | 24 مهر 1397 ساعت 15:24 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

ابراهیم جوادی حق نداشت درباره رضا یزدانی نظر بدهد

دفاع تمام قد فردین معصومی از پلنگ جویبار

ملی پوش سابق کشتی آزاد ایران از رضا یزدانی در قبال انتقادهای مطرح شده و دعوت نشدنش به تیم ملی حمایت کرد.

دفاع تمام قد فردین معصومی از پلنگ جویبار

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل رضا یزدانی به سکوت خود درباره چرایی عدم بازگشتش به تیم ملی و قرار نگرفتنش در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در گفت و گو با "ورزش سه" پایان داد و صحبت هایی را مطرح کرد.


سپس در حالی که انتظار می رفت شخص رسول خادم یا مجید ترکان به عنوان مدیر تیم های ملی کشتی آزاد پاسخ ابهام هایی که رضا یزدانی را مطرح کرده بود، بدهند؛ ابراهیم جوادی یکی از اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد تنها فردی بود که حاضر شد به اظهارات پلنگ جویبار پاسخ بدهد.


گویا پاسخ تند ابراهیم جوادی به رضا یزدانی به مذاق این کشتی گیر باتجربه خوش نیامده و حتی باعث عصبانیت برخی از هم تیمی های سابق او شده است. فردین معصومی، ملی پوش سابق تیم ملی کشتی آزاد که چند ماه قبل در مقطعی به عنوان مربی هم کنار رسول خادم حضور داشت، در گفت و گو با "ورزش سه" صحبت هایی را درباره جنجال اخیر به وجود آمده پیرامون عدم حضور رضا یزدانی در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد انجام داد.


به کارنامه رضا یزدانی یک نگاه بیاندازید


رضا یزدانی کشتی گیر پرافتخاری است و در مسابقات جهانی 2 بار خارج از ایران به مدال طلا دست یافته و 3 عنوان قهرمانی هم در بازی های آسیایی دارد. این افتخارات به راحتی کسب نشده و بهتر است وقتی کسی درباره او صحبت کند، به کارنامه اش نگاهی بیاندازد. قطعا باید با احترام با چنین کشتی گیری که سال ها برای ایران افتخار کسب کرده، صحبت شود.


به ابراهیم جوادی چه ارتباطی دارد؟


من تعجب می کنم که چرا آقای جوادی در این موضوع ورود کردند و صحبت های تندی را علیه رضا یزدانی انجام دادند؟ ایشان عضو شورای فنی هستند و اگر قرار باشد که هر کسی عضو شورای فنی است، سریع جبهه بگیرد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. از نظر من اصلا این موضوع ارتباطی به جوادی نداشت و او که نمی دانست ماجرا چیست، نباید چنین صحبت هایی را مطرح می کرد.


آقای جوادی! خودت ضربه فنی نشدی؟


بهتر است ابراهیم جوادی نظرات مردم را هم درباره صحبت های خودش ببیند. کمتر کسی موافق اینطور صحبت کردن علیه کشتی گیری است که از جان برای ایران در مسابقات بین المللی مایه گذاشته است. ایشان گفته رضا یزدانی در المپیک ضربه فنی شد؛ آیا خودت تا به حال ضربه فنی نشدی؟ برای همه کشتی گیران بزرگ پیش می آید که یک یا چند بار به حریفانی که ضعیف تر از آنها هستند، ببازند. خودم در المپیک به کشتی گیری باختم که 11 بار قبلا او را شکست داده بودم.


یزدانی یک سروگردن از بقیه بالاتر است


از نظر من بین همه کشتی گیران داخلی و خارجی رضا یزدانی در وزن خودش یک سروگردن از همه بالاتر است. کشتی گیری که 2 سال از میادین دور بوده و به هنگام بازگشت حریفی که سال قبل به مسابقات جهانی رفته را به راحتی شکست می دهد، هنوز هم توانایی بالایی دارد. باید قدر رضا یزدانی را بدانیم و اگر هم قرار است او را کنار بگذاریم، باید با عزت و احترام باشد؛ نه اینکه پیشکسوتان کشتی علیه او جبهه بگیرند.


نمی دانم معیار فدراسیون چیست


من به فدراسیون کاری ندارم و نمی دانم معیار آنها واقعا برای انتخاب نفرات چیست. گفته اند معیار اصلی شان مسابقات انتخابی است و ما هم امیدواریم که چنین اتفاقی رخ داده باشد. خودم هم با تیم ملی همکاری می کردم؛‌ اما بعد از مدتی دیگر انتخاب نشدم. این حق را به خادم دادم که شاید بهتر از من دیده و انتخاب کرده است. صحبت من این است که باید به بزرگان کشتی و نفرات باتجربه احترام بگذاریم.

دیدگاه‌ها