کد خبر : 1561718 | 25 مهر 1397 ساعت 10:40 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی سرخ چگونه از پس محرومیت‌ها برآمد

برانکو ایوانکوویچ و مقاومت بزرگ برابر تحریم‌ها

در فاصله کمتر از سه ماه به پایان محرومیت‌ نقل و انتقالاتی پرسپولیس، برانکو به خوبی توانسته از پس سخت‌ترین بحران تاریخ باشگاه بربیاید.

برانکو ایوانکوویچ و مقاومت بزرگ برابر تحریم‌ها

به گزارش "ورزش سه"، وقتی 31 شهریور نامه مربوط به محرومیت پرسپولیس بابت نقل و انتقال مهدی طارمی منتشر شد، کوهی از مشکلات پیش پای پرسپولیس افتاد. تیمی که خود را برای حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مهیا می‌کرد و به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در فصل هفدهم بود.


برانکو اما با تیمی که ترتیب داده بود و آن را ساخته بود به خوبی توانست از پس لیگ برتر بیاید و ناکامی در لیگ قهرمانان نیز تنها به این محرومیت وابسته نبود و شوک حاصل از آن بیشتر تاثیرگذار شد. برانکو بدون حضور 5 بازیکن خود برابر الهلال در بازی رفت شکست خورد و تلاش شاگردانش برای تغییر نتیجه نیز در بازی برگشت نتیجه نداد.


با این حال بزرگترین چالش مربوط به فصل هجدهم بود؛ پایان قرارداد برانکو ایوانکوویچ و کمبود بازیکن و البته ستاره‌هایی که با ذهنیت‌های مختلف به دنبال جدایی از این تیم بودند. اولین گام را برانکو بعد از سنجش تمام شرایط برداشت و اعلام کرد مایل به تمدید قرارداد خود به مدت دو فصل دیگر است. گامی که بیشترین تاثیر را در امیدواری هواداران داشت تا آنها با حضور مرد موفق نیمکت خود نسبت به آینده با دید امیدوارانه‌تری نگاه کنند. سرمربی کروات برای اینکه شرایط را برای شاگردانش سخت نکند با جملاتی آنها را نسبت به کار سختی که پیش رو دارند باخبر کرد و اعلام کرد با توجه به این شرایط هرکدام که دلش با تیم است بماند و هرکس که خود را برتر از باشگاه می‌داند پیراهن را از تن خارج کند. باشگاه نیز در این مسیر با سرمربی تیمش همراهی کرد. اولین جدا شده‌ مهدی طارمی لقب گرفت. نه به خاطر اینکه خود را برتر از تیم بداند که به خاطر فشار حاصل از محرومیت نقل و انتقالاتی و فضایی که او را در این امر سهیم می‌دانستند و با یک مبلغ مناسب دست باشگاه را نیز در این زمینه باز گذاشت.


برانکو احمد نوراللهی و امید عالیشاه را نیز به تیم خود بازگرداند تا بهترین شرایط را برای تیمی که به دنبال جاه طلبی است در پیش داشته باشد. سرمربی کروات بعد از تغییرات بزرگ طی دو فصل ابتدایی که به دنبال شکل دادن تیم با تفکرات خود بود، طی دو فصل آتی با کمترین حضور در نقل و انتقالات تنها به بازسازی تیمش پرداخت. او اما برای فصل جدید در لیگ هجدهم باید بزرگترین چالش خود را پشت سر می‌گذاشت. او طی دو نیم فصل اخیر نیازی نبود که بازیکنی از لیگ را برای حضور احتمالی در تیمش مورد ارزیابی قرار دهد و تنها وابسته به آنالیز فردی بازیکنان خود فصل را دنبال کرد. یک تجربه جالب و البته موفق که با حضور دوباره در جمع مدعیان لیگ و شانس بالا برای صعود به فینال همراه شده است.


سرمربی کروات سرخپوشان در این بازه ستاره‌‎های بزرگی را از تیمش جدا دید؛ سروش رفیعی، رامین رضاییان، مهدی طارمی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و صادق محرمی. ستاره‌هایی که برای موفقیت بزرگ برای هر تیمی و خصوصا در لیگ ایران کافی و کامل به نظر می‌رسند اما برانکو برخی از آنها را با توجه به خصوصیات اخلاقی و عدم قرارگیری در چارچوب اخلاقی و فنی تیمش و برخی دیگر را به خاطر جاه‌طلبی شخصی خودشان و حضور در فوتبال اروپا از دست داد. سرمربی کروات در فاصله کمتر از 90 روز به پایان بزرگترین تحریم باشگاه پرسپولیس با استراتژی و سیاست جالب توجه خود موفق به عبور از آن شده است. ستاره‌های برانکو فارغ از نام و شرایط تیم، موفقیت را در سخت‌ترین شرایط تجربه کرده‌اند، اکنون به دنبال اتفاقات بزرگتری هستند. موفقیتی که امضای رییس عبور از تحریم پای آن دیده می‌شود. یک مقاومت بزرگ برای بزرگترین تحریم تاریخ و جالب اینکه با موفقیت فردی و تیمی نیز برای آنها همراه بوده است.

دیدگاه‌ها