کد خبر : 1561973 | 26 مهر 1397 ساعت 11:23 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه فاکس اسپورت از جوانان آسیا 2018

پدیده های دیروز ستاره های امروز در جام ملت ها

در آستانه آغاز رقابت های قهرمانی جوانان آسیا 2018 در اندونزی که در غیاب ایران برگزار می شود فاکس اسپورت آسیا در گزارشی به معرفی شدن پدیده های جدید در این رقابت ها پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، برای اولین بار در چند دوره گذشته جوانان ایران موفق به صعود از مرحله انتخابی قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا نشدند. فرهاد پورغلامی در گروهی که ایران با اردن، سوریه و فلسطین هم گروه بود نتوانست شاگردانش را به مرحله نهایی رقابت ها در اندونزی برساند تا فاجعه ای بزرگ برای تیم سوم دوره قبل آسیا رقم بخورد.


در حالی که رقابت های قهرمانی زیر 19سال آسیا به میزبانی اندونزی تا چند روز دیگر آغاز می شود سایت فاکس اسپورت آسیا در گزارشی به نحوه معرفی پدیده های جدید فوتبال قاره کهن در این رقابت ها طی ادوار مختلف پرداخت که در بخشی از این گزارش اشاره ای جالب به سه پدیده دیروز ایران داشت، بازیکنانی که حالا با گذشت چند سال ستاره های اصلی تیم ملی در راه قهرمانی در جام ملت های 2019 خواهند بود.

 

1345897


فاکس اسپورت آسیا نوشت:«سال 2010 در رقابت های قهرمانی آسیا ایران بازیکنانی در اختیار داشت که دو نفر از آنها در جام جهانی 2018 روسیه ستاره تیم شان بودند. علیرضا بیرانوند که پنالتی کریس رونالدو را مهار کرد و پورعلی گنجی که ستون دفاعی ایران بود و درگیری هایش با بهترین بازیکن جهان از یادها نخواهد رفت. البته این دو نفر تنها پدیده های این کشور در جوانان آسیا نبودند چون در ادوار بعدی این رقابت ها هم بودند بازیکنانی که نامی برای خود دست و پا کردند و حالا ستاره بزرگسالان هستند از جمله جهانبخش و آزمون در 2012 امارات، سعید عزت الهی در 2014 میانمار و ... که همه آنها در جام جهانی ستاره های امروز ایران بودند».


نویسنده گزارش در فاکس اسپورت با افسوس از غیبت ایران در اندونزی این اتفاق را ضربه مهلکی به نسل جدید فوتبال دانست و از جمله آنها به غیبت ستاره های نوجوان اشاره کرد که الهیار صیادمنش، یونس دلفی، محمد شریفی و ... نمونه بارز این پدیده ها بودند که فرصت حضور در جوانان آسیا 2018 را از دست دادند.

 

1345898

دیدگاه‌ها