کد خبر : 1562113 | 26 مهر 1397 ساعت 23:57 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

نرخ ارز ثانویه برای ورزشی ها 13 هزار تومان شد!

چرا فدراسیون کشتی یورو 10 هزار تومانی نگرفت؟

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: اگر می‌دانستیم که قرار است درنهایت یورو را به چنین نرخی به ما بدهند، اصلا این روال را طی نمی‌کردیم.

چرا فدراسیون کشتی یورو 10 هزار تومانی نگرفت؟

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه پیش از این اعلام شده بود ارز ثانویه با قیمت هر یورو 10 هزار تومان به فدراسیون ها برای اعزام های بین المللی پرداخت می شود؛ اعضای تیم ملی کشتی آزاد در حالی راهی مسابقات جهانی 2018 در مجارستان شدند که در دقیقه نود ارز ثانویه با قیمت هر یورو 13 هزار تومان به آنها پرداخت شده است.


حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: توضیحاتی  که از کارشناسان بانک مرکزی بابت اختصاص یورو 13 هزارتومانی به کشتی دادند، قانع کننده نبود. آن‌چه مشخص بود مسئولان وزارت ورزش تلاش خود را کردند؛ اما این امر متاسفانه با عدم همکاری بانک مرکزی محقق نشد.


وی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ایراد از جای دیگری است و اصلا ورزش در اولویت امور نیست.


وی در مورد اینکه اگر قرار بود درنهایت بانک مرکزی به جای یورو 10 هزار تومانی، یوروی 13 هزارتومانی به کشتی اختصاص دهد دیگر چه نیازی به این همه پیگیری بود، اظهار داشت: همین‌طور است. در واقع ما یورو را خریدیم و اختصاصی در کار نبود. ضمن اینکه ما معادل ریالی ارز مورد نیازمان را هم به حساب بانک مرکزی واریز کرده بودیم و اگر می‌دانستیم که قرار است درنهایت یورو را به چنین نرخی به ما بدهد، اصلا این روال را طی نمی‌کردیم.


بنی تمیم تصریح کرد: ورزش در اولویت بانک مرکزی برای اختصاص ارز ثانویه قرار ندارد و اگر روال به این شکل ادامه داشته باشد، من مطمئنم که همه رشته‌های ورزشی برای دریافت ارز ثانویه به مشکل خواهند خورد.
 وی تاکید کرد:گویا اخیرا دستور‌العمل جدیدی در خصوص دریافت ارز ثانویه به بانک مرکزی ابلاغ شده اما شاید زیرمجموعه ها چندان در جریان آن نیستند.


بنی تمیم خاطر نشان کرد: کشتی اولین فدراسیونی بود که برای دریافت ارز ثانویه اقدام کرد. به همین خاطر خیلی ما را به بی‌راهه بردند. مسیری را که به گفته خودشان برای دریافت ارز طی کرده بودیم اشتباه عنوان کردند و گفتند از فلان جا نامه بیاورید. نامه آوریم، گفتند حساب ارزی باز کنید. حساب ارزی باز کردیم گفتند حساب ارزی یورویی باز کنید. خلاصه بعد از کلی رفت و آمد و کاغذبازی ارز 13 هزار تومانی گرفتیم.


وی گفت: ارز مورد نیاز ورزش در طول سال کاملا مشخص است. بنابراین خیلی راحت می‌شود این مبلغ را حساب کرد و تحویل وزارت ورزش داد تا فدراسیون‌ها و وزارت ورزش‌ را این قدر اذیت نکنند و باعث ایجاد تنش و تخریب روحیه ورزشکاران، کادرفنی و علاقه‌مندان به ورزش نشوند.

دیدگاه‌ها